Gå til innhold

mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

har hørt at hvis du har mensen skal du ikke bade i sjøen eller i baseng(med mindre du har tampong)

er dette fordi jeg kan få en infeksjon eller noe i kjeden, fordi det blir blod overalt eller fordi det er farlig for de andre i vannet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
har hørt at hvis du har mensen skal du ikke bade i sjøen eller i baseng(med mindre du har tampong)

er dette fordi jeg kan få en infeksjon eller noe i kjeden, fordi det blir blod overalt eller fordi det er farlig for de andre i vannet??

Har blitt fortalt det er større sjangs for å få infeksjon eller noe om man bader uten tampong når man har mensen, men aner ikkje om det er sant. I offentlige bassenger blir det nok litt pga at gørra som kommer ut ikkje skal i vannet andre bader i. Ikkje at eg har merka at det kommer mye ut når eg bader, selv når eg har hatt tampong i er den omtrent heilt hvit ennå. Tror og kloren i vannet kan forårsake irritasjoner om det kommer oppi der, men klarer ikkje heilt se sammenhengen mellom mensen og ikkje mensen (er ikkje sånn at vagina er ett stort åpent hull når man har mensen liksom) sånn sett.

Har bada mange ganger i ferskvann uten tampong når eg har hatt mensen, aldri møtt på problemer pga det i form av infeksjoner o.l.

Skrevet

Når du har mensen så er livmorhalsen litt åpen, så bakterier kan komme inn i livmoren og gi problemer. Derfor skal man bruke tampong og skifte så fort man er ferdig med å bade, da hindrer man bakterier i å komme inn i livmoren.

Når du ikke har mensen så er livmorhalsen lukket og problemet er da derfor ikke der.

Skrevet

Men ved eggløsning, da er jo livmorhalsen litt åpen også? Dessuten er den for kvinner som har født ikke helt lukket en god stund etter fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...