venus_ Skrevet 7. september 2009 #1 Del Skrevet 7. september 2009 Noen som har en oppskrift for garantert sprøe vafler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprø Skrevet 7. september 2009 #2 Del Skrevet 7. september 2009 Et triks for sprø vafler skal være å ha iskaldt vann i røra rett før du steker. Ellers er vel belgiske vafler ganske sprøe? Ihverfall "stivere" og større enn vanlige vafler. Mulig olje i røra hjelper også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 7. september 2009 #3 Del Skrevet 7. september 2009 Det er kanskje kakevafler du tenker på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 7. september 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 7. september 2009 Gjest: Er ute etter en ferdig oppskrift som noen vet gir sprø vafler Tenker ikke på belgiske, men vanlige vafler. Englefjes: Nei tenker ikke på sånne kaker, hvis jeg forsto den oppskriften rikitg. Helt vanlige vafler bare at de skal være sprø, ikke myke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 7. september 2009 #5 Del Skrevet 7. september 2009 Har ikke noen oppskrift, men mamma lager sprø vafler. Det hun gjør da er at hun har i sukkeret helt til slutt, rett før hun steker vaflene. Da rekker ikke sukkeret løse seg opp i røren, og smelter inni jernet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprø Skrevet 7. september 2009 #6 Del Skrevet 7. september 2009 There you go: sprø vafler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 7. september 2009 #7 Del Skrevet 7. september 2009 Beste tips for sprø vafler er rett og slett å kjøpe dobbelt vaffeljern fra Wilfa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 7. september 2009 #8 Del Skrevet 7. september 2009 mamma bruker litt natron blandet i surmelk i vaflene, da blir de sprøe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 7. september 2009 #9 Del Skrevet 7. september 2009 Smør! Bruk masse smør. Og spre dem på rist, ikke stable dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ylva Virvla Skrevet 7. september 2009 #10 Del Skrevet 7. september 2009 Masse fløte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 7. september 2009 #11 Del Skrevet 7. september 2009 Beste råd for å få sprø vafler er å legge de på rist til avkjøling. Mine pleier å bli sprø. Fått oppskriften fra et idrettslag. Vafler. 2 egg 250 gr sukker 250 gr smeltet smør 500 gr hvetemel 1 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker(Kan sløyfes) 1/2 l melk. Evnt. litt vann. Pisk eggene Ha i det smelta smøret Bland inn det tørre vekselsvis med melken. La røra stå 30 min å hvile. Er den da veldig tykk, rør inn litt vann. Røra skal være ganske tyktflytende. Mye smør og sukker for mange, men jeg kan love at de er god uten syltetøy eller annet på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 8. september 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 8. september 2009 Mange forskjellige tips her! Får se hva jeg prøver meg på. Tror ikke det har kun å si på måten de avkjøles på, de jeg lager med mamma sin oppskrift er ikke sprø når de kommer utav vaffeljernet engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 9. september 2009 #13 Del Skrevet 9. september 2009 Mor sa alltid at man får sprø vafler med Farris i røren. Hun laget alltid nydelige sprø vafler .. og ikke myke seige som mange lager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. september 2009 #14 Del Skrevet 9. september 2009 Mange forskjellige tips her! Får se hva jeg prøver meg på. Tror ikke det har kun å si på måten de avkjøles på, de jeg lager med mamma sin oppskrift er ikke sprø når de kommer utav vaffeljernet engang. Lag vaflene med bakepulver, da blir de sprø. Og jo - at de kjøles ned litt "alene" og ikk i stabel har noe å si. Jeg har stekt vafler senest i dag. Prøv Englefjes sin oppskrift du - det er omtrent sånn jeg lager dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 9. september 2009 Forfatter #15 Del Skrevet 9. september 2009 Lag vaflene med bakepulver, da blir de sprø. Og jo - at de kjøles ned litt "alene" og ikk i stabel har noe å si. Jeg har stekt vafler senest i dag. Prøv Englefjes sin oppskrift du - det er omtrent sånn jeg lager dem Mente ikke at det ikke har noe å si i det hele tatt, men når vaflene er myke allerede når de tas ut av vaffeljernet så blir ikke de sprø av å ikke ligge i stabel. Skal prøve den oppskriften. Takk for tips. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamelia83 Skrevet 9. september 2009 #16 Del Skrevet 9. september 2009 Men oppskriften til Englefjes er jo "tørre" vafler som vi kaller det. Ikke vanlige vafler man spiser varme med syltetøy eller brunost. Tørre vafler blir jo en type småkake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 9. september 2009 Forfatter #17 Del Skrevet 9. september 2009 Men oppskriften til Englefjes er jo "tørre" vafler som vi kaller det. Ikke vanlige vafler man spiser varme med syltetøy eller brunost. Tørre vafler blir jo en type småkake. Var det jeg og trodde siden de kalles kakevafler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. september 2009 #18 Del Skrevet 9. september 2009 Min feil! Jeg så ikke hele oppskriften og dere har rett - jeg kan si hva jeg bruker da: 3-4 egg 3-4 ss sukker Rømme/melk/kesam/fløte e.l. Smeltet smør Mel til passe tykkelse Bakepulver Jeg blander gjerne alle ingrediensene og lar den svelle en halvtime, før jeg har i bakepulveret og steker. De blir sprø de. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 9. september 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 9. september 2009 Min feil! Jeg så ikke hele oppskriften og dere har rett - jeg kan si hva jeg bruker da: 3-4 egg 3-4 ss sukker Rømme/melk/kesam/fløte e.l. Smeltet smør Mel til passe tykkelse Bakepulver Jeg blander gjerne alle ingrediensene og lar den svelle en halvtime, før jeg har i bakepulveret og steker. De blir sprø de. Hvor mye smør bruker du ca? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 9. september 2009 #20 Del Skrevet 9. september 2009 Tja, et par ss tenker jeg. Jeg lager på slump, så det er litt tilfeldig. Glemte å slenge på at jeg ofte bruker en liten dæsj vanlijesukker også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå