Pupsilure Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Mannen min syntes dette er utrolig ekkelt, og jeg føler meg litt spesiell som har dette problemet, så jeg må bare spørre dere om det er flere som opplever det Når jeg flyr f.eks. og får dotter i øra, holder jeg for nesen og blåser, og da siver det luft ut av den ene tårekanalen min. Holder jeg øyet lukket samtidig, blir øyelokket litt blåst opp. Jeg hører at det siver luft, og jeg kjenner det. Det skjer bare med det venstre øyet. Jeg har aldri hørt om at noen har dette "problemet" før. Hadde tenkt til å spørre øre-nese-hals legen min sist jeg var der pga mandlene, men glemte det. Noen som har hørt om dette før, eller opplever det selv?
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 11. mars 2010 #2 Skrevet 11. mars 2010 Hm! Har nettopp merket at sønnen min kan gjøre det samme. Tenker jeg skal sjekke ut dette nærmere... hvor lenge har du kunnet gjøre det? Hele livet? For hvis man ikke er plaget, og det forårsaker andre problem, ja, så gjør det vel egentlig ingenting.....[ quote name='Lupsipure' date='07.09.2009 (15:32) ' post='7261935'] Mannen min syntes dette er utrolig ekkelt, og jeg føler meg litt spesiell som har dette problemet, så jeg må bare spørre dere om det er flere som opplever det Når jeg flyr f.eks. og får dotter i øra, holder jeg for nesen og blåser, og da siver det luft ut av den ene tårekanalen min. Holder jeg øyet lukket samtidig, blir øyelokket litt blåst opp. Jeg hører at det siver luft, og jeg kjenner det. Det skjer bare med det venstre øyet. Jeg har aldri hørt om at noen har dette "problemet" før. Hadde tenkt til å spørre øre-nese-hals legen min sist jeg var der pga mandlene, men glemte det. Noen som har hørt om dette før, eller opplever det selv?
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2010 #3 Skrevet 11. mars 2010 Dette skjer meg også. Forsøkte faktisk å google det i går, men fant ingenting. Morsomt at det kom her inne i dag :le: Hos meg kommer det når jeg snyter meg rett og slett. Bare på den ene siden. Det kjennes ganske merkelig ut, og egentlig ganske ekkelt ut fordi i mitt hode er det ikke luft som kommer ut men snørr(ja jeg vet det er luft, men det kjennes ut som at jeg snyter meg litt ut øyet også). Skulle likt å vite hva det kommer av. Det har oppstått veldig nylig.
Gjest Trine Skrevet 17. desember 2011 #4 Skrevet 17. desember 2011 Datteren min også har samme greia.. Hvorfor skjer dette??
Moscato Skrevet 17. desember 2011 #5 Skrevet 17. desember 2011 Det er helt vanlig, og skjer fordi bihulene, det indre øret (eller innenfor der igjen, da), nese, munn og tårekanaler er forbundet med hverandre. Har sett flere eksempler på folk som "gråter" melk som partytriks, så jeg trodde ikke dette var så nytt for folk.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #6 Skrevet 17. desember 2011 så da kan man blåse røyk ut av tårekanalene også? Bestefaren min påstod han kunne det da han var ung, men det var aldri noen som trodde på ham.
rastløs_89 Skrevet 17. desember 2011 #7 Skrevet 17. desember 2011 Jeg har også kjent luft sive ut av den ene tårekanalen ved noen få anledninger. Kanskje det er ufarlig, men individuelt, akkurat som at de ikke er alle som greier å lage knekkelyder med leddene.
Moscato Skrevet 17. desember 2011 #8 Skrevet 17. desember 2011 så da kan man blåse røyk ut av tårekanalene også? Bestefaren min påstod han kunne det da han var ung, men det var aldri noen som trodde på ham. Det går definitivt an, men om jeg ville gjort det? Definitivt ikke! Det går også an å kna chili med fingrene og deretter gni seg i øynene, men man vil jo helst unngå det
Gjest uAnonymBruker Skrevet 17. desember 2011 #9 Skrevet 17. desember 2011 Det går definitivt an, men om jeg ville gjort det? Definitivt ikke! Det går også an å kna chili med fingrene og deretter gni seg i øynene, men man vil jo helst unngå det Syns vel egentlig du burde postet den meldingen i GÅR, da jeg faktisk gnei meg i øynene med chilifingre. Dårlig timing Moscato
Moscato Skrevet 17. desember 2011 #10 Skrevet 17. desember 2011 Syns vel egentlig du burde postet den meldingen i GÅR, da jeg faktisk gnei meg i øynene med chilifingre. Dårlig timing Moscato Sorry
Gjesten Skrevet 18. desember 2011 #11 Skrevet 18. desember 2011 Jeg kan gjøre dette. Det er ubehagelig da, så jeg lar være
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå