Gå til innhold

Barnevennlig majones

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Nå har det seg sånn at jeg ikke har så utviklede smaksløker, og vil helst lage en som ligner på Mills sin majones når det kommer til mildhet (hehe), er dette mulig? Tar imot alle tips! Har prøvd å lage majones før, men de blir så sterke i smaken (æsj). Jeg vet at det er lurt å benytte seg av nøytrale oljer, men sennep og eddik blir for surt og sterkt for meg uansett hvor små mengder jeg bruker!

Noen tips? :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg har lest her inne en gang, ikke lenge siden, at det ble brukt 1 egg og 1 dl olje. Samt noe krydder som jeg ikke husker nå.

Du kan jo prøve dette og se om jeg er helt på jordet, så skal jeg prøve å lete her inne etter oppskriften.

Gjest Elbereth i.i.
Skrevet

1 dl olje til hver eggeplomme. Smaksett med sirtonsaft, salt og pepper.

Skrevet
Takk for svar alle sammen!

Jeg fant en link til en majones, urtemajones, men den så mild ut.

http://dinmat.bt.no/Finn-oppskrifter/Oppsk...nes/Urtemajones

Hva synes dere? Ser den mild ut? :D

Det kommer vel an på om du faktisk liker dill og estragon? Det er jo urter som smaker temmelig karakteristisk og distinkt. Det blir mildt i forhold til en aioli, som inneholder rå hvitløk, men ikke i forhold til vanlig Mills majones.

Forslaget du fikk i forrige innlegg, men nøytral olje, eggeplomme, sitron, salt og pepper er nok det mest smaksnøytrale og milde man kan få til med majones, hvis det er det du er ute etter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...