Gå til innhold

Styrke immunforsvaret

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter et par raske runder med influensa/halsbetennelse eller hva det nå er føler jeg for å styrke immunforsvaret. Jada, jeg vet, sunt kosthold og alt det der. Men jeg trenger noe i tillegg nå når det er høst og nærmer seg vinter. Er det noen som har forslag til noe som hjelper. Jeg er ikke så godt kjent med ymse remedier man får på apotek eller helsekostforretninger. På helsekost er jo ting ofte så dyrt og jeg aner ikke hva som har en reell effekt. Hjelp!

Jeg har forresten lagt merke til at jeg blir syk akkurat når jeg har mensen. Noen gode råd her? Jeg går jo på p-piller, så det er jo ingen "ekte" mens. Hva har hormonene å si her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den enkleste veien til bedre imunforsvar er kinesisk hvit te. Den er en atombombe med antioksidanter og en studie rundt hvit te og forkjølelse viste at en kopp alene tok knekken på "halvparten" av forkjølelsen så lenge man drakk den så fort man merket man var dårlig. Fordi det er så mange antioksidanter i en kpp så holder det å drikke det en gang eller to i uken og litt ekstra når man er syk eller brygger på noe. Mere blir usunt. Grønn te er også bra men ikke like sterkt som hvit te. Hvit te er svært dyrt, men i forhold til hvor lite som trengs for å dekke en så stro del av behovet for antioksidanter er det lite.

Drikk MYE vann.

Det er blitt gjort forsøk rundt meditasjon og immunforsvar som i flere studier har vist en radikal forbedring. En hvilken som helst form for trening vil også hjelpe, men yoga, qigong og tai chi er enda bedre.

Hvis du vil lære deg å meditere så lær deg enkel meditasjon på pusten som i mindfulness/Zen/Vipassana/shamatha eller å bruke et mantra som i Acem eller mye yogisk meditasjon. Hvis du vil gjøre noe ekstra for immunsystemet som også gjør deg ekstre happy så lærer du deg inner smile av michael winn og gjør den i 5-10 min før eller etter annen meditasjon eller ellers på dagen.

Secret smile er også en fantastisk meditasjon:

http://www.thetaobums.com/index.php?showtopic=9719

Skrevet

Ja, hvit, te, grønn te. Supert.

Jeg drikker flere kopper grønn te hver dag, og er så godt som aldri forkjølet e.l.

Mest fordi jeg syns det er godt, men skjønner jo i ettertid at det også hjelper immunforsvaret mitt.

Gjest sier meditasjon er bra. Det er det. Det finnes også meditasjoner for helsen!

Healing Fountain av Graham Bishop: http://www.spirit-of-life.com/English/prod_cdGB.htm

Skrevet
Er det noen som har forslag til noe som hjelper. Jeg er ikke så godt kjent med ymse remedier man får på apotek eller helsekostforretninger. På helsekost er jo ting ofte så dyrt og jeg aner ikke hva som har en reell effekt.

Det som er dokumentert er betaglukaner. To kosttilskudd finnes: Immibalm og nbg 24:7. Kjøpes på apotek, helsekost o.l. Disse kan du ev. ta hvis du blir syk også, for å begrense sykdom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...