Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Hei, jeg har gått på p-piller i mange år, og aldri opplevd småblødninger innimellom, bare i den pillefrie uken. Jeg begynte igjen på p-pillen i juni etter en liten pause. Tok et brett og hadde mensen. Nå er jeg en uke inn i tredje brettet uten pause (tar vanligvis pause etter 1 eller 2 brett, men skal på ferie om noen uker og vil unngå mensen da). I går før jeg skulle legge meg kom det en klump med brunt blod. I dag har det ikke kommet noe mer, bare bittelitt farge av brunt innimellom i utfloden, men har menssmerter. Vi hadde sex i går, så kan jo være en blødning fra det, men har aldri opplevd noe lignende tidligere... Pluss det stemmer vel ikke helt med at jeg har menssmerter. Begynner selvfølgelig å tenke om jeg kan ha blitt gravid til tross for pillen, om jeg er syk og alt mulig... En venninne av meg mener det er normalt at det kan skje, men hun har hatt småblødninger hele veien fra hun begynte for noen mnd siden, jeg har aldri hatt det før... Noen som har opplevd noe lignende? Er usikker på om jeg burde gå til lege eller ikke, vil jo ikke virke hysterisk heller, hvis det er normalt at sånne ting kan skje... Det er jo ikke en skikkelig blødning heller, bare litt, men er det at jeg har litt menssmerter også som gjør at jeg bekymrer meg...
Virvel Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Det er svært vanlig å få småblødninger når man hopper over mensen. Jeg får alltid det hvis jeg tar for mange brett rett etter hverandre. Min erfaring er at det ikke slutter før jeg tar den pillefrie uka og får en skikkelig blødning. Surt, men sånn er det.
Chameleon Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Det virker helt normalt, i og med at du har hatt et opphold fra pillen (hvis jeg forståt deg rett) så er det ikke noe unormalt å ha litt blødningsforstyrrelser i begynnelen
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Jeg har det samme som Virvel skriver om. Når jeg har gått lenge(les: 3-4 måneder) uten ett opphold, kommer det plutselig litt blod midt i brettet. Denne har en tendens til å være klumpete, brun rød.
Gjest Sandbekken Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Jeg går på loette, og får altid blødninger før den pillefrie uka, det hr ikke slått feil de siste 4 månedene. Dette er jo litt kjedelig, i og med at jeg da får ca 2 uker hvor jeg ikke kan ha sex.. Sist dette skjedde var jeg litt teit (?) å hadde sex i den pillefrie uka fordi jeg ikke har blødningene da.. Er man beskyttet i pillefriuka også? Eller burde jeg tatt en graviditetstest?
Chameleon Skrevet 7. september 2009 #6 Skrevet 7. september 2009 Man er beskyttet i pillefrie uka ja, selv om man ikke har blødning akkurat da
Gjest Sandbekken Skrevet 7. september 2009 #7 Skrevet 7. september 2009 Man er beskyttet i pillefrie uka ja, selv om man ikke har blødning akkurat da Ok takk for svar Puh!! prøvde å finne noe om det i pakkningsvedlegget, men det sto ikke noe om det der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå