Gå til innhold

God stol for ryggen?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hva tror du vil være best? Er villig til å prøve ALT bare det blir bra igjen som det var.

Da synes jeg du skal prøve deg frem fra en kant og finne det som du føler passer for deg :Nikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg anbefaler deg faktisk å dra rundt og prøve, for det er så individuelt hva som passer. Jeg for min del sliter med å sitte på vanlige stoler i det hele tatt, og har det best med kroppen min når jeg kan sitte i skredderstilling...

Jøss, er vi flere? :)

Jeg har i alle år blitt mobbet pga at jeg alltid sitter i skredderstilling...

Uansett, en pilatesball er fin å sitte på i perioder hvis du har vond rygg. Da sitter du ikke rolig, (kan vel sammenlignes med å sitte på bussen?) og får virkelig bygd opp stabiliseringsmusklene i ryggen!

Også får du sprettrumpe på kjøpet! :fnise:

Skrevet

Litt morsomt å se at det er flere som trives best i skredderstilling, jeg har liksom alltid følt meg litt unormal :ler:

Gjest SmallTalk
Skrevet
Litt morsomt å se at det er flere som trives best i skredderstilling, jeg har liksom alltid følt meg litt unormal :ler:

Skreddestilling er jo sinnsykt behagelig å sitte i, da! :jepp: Jeg setter meg i skreddetstilling så fort jeg har muligheten, uansett hvor det er og hva slags stol/underlag det er snakk om.

(Jeg har til og med en tendens til å sette meg i skedderstilling når jeg sover... Noe som har skremt samboeren min mer enn en gang, ettersom han har en tendens til å lete etter beina mine, og da ikke finner dem. :sjenert: Rar, jeg? Neida! Ikke i det hele tatt...)

Skrevet
(Jeg har til og med en tendens til å sette meg i skedderstilling når jeg sover... Noe som har skremt samboeren min mer enn en gang, ettersom han har en tendens til å lete etter beina mine, og da ikke finner dem. :sjenert: Rar, jeg? Neida! Ikke i det hele tatt...)

:fnise:

Gjest Rettpåsak
Skrevet

Hva tror dere om slik massasjestol som Elkjøp har? Kjentes god ut da jeg prøvde den, men vet jo ikke hvordan det er etter 1 time..

Skrevet

Den er sikkert grei, og det er sikkert deilig å ligge der og bli knadd som en annen brøddeig :ler:

Men helt ærlig? Jeg hadde heller brukt de pengene på gode sko, klippekort i svømmehallen eller treningstimer.

Skrevet (endret)
Skreddestilling er jo sinnsykt behagelig å sitte i, da! :jepp: Jeg setter meg i skreddetstilling så fort jeg har muligheten, uansett hvor det er og hva slags stol/underlag det er snakk om.

Jeg ligger også på ryggen i skredderstilling innimellom, det er skjønt, men desverre er det ikke alltid plass til det, jf ymse folk og fe som også skal ligge i senga og gjerne klenge litt :fnise:

Endret av vimse
Skrevet
Men helt ærlig? Jeg hadde heller brukt de pengene på gode sko, klippekort i svømmehallen eller treningstimer.

Må si meg litt enig i denne..

Evt. om det er til hjemmebruk ville jeg kanskje kjøpt en stor treningsball (i riktig størrelse). Til kontorbruk er det kanskje noe annet, men på skolen min så er det faktisk flere lærere som bruker disse ballene i steden for/tillegg til vanlig stol. Den fungerer godt som stol, og man jobber nesten konstant med mage/ryggmuskler. Det er også mange treningsøvelser som kan gjøres ved en sånn ball. Skulle gjerne hatt en selv, men har ikke plass..

Skrevet

Å sitte på treningsball har jeg også kollegaer som gjør.

Prinsippet er akkurat det samme på stolen Backup jeg nevner lenger opp: man sitter på stolen og balanserer, for gulvkontakten har den bare på den lille gummikula i bunnen. Ringen rundt er for å stoppe deg fra å falle. Man starter med bare liten ubalanse, og etterhvert som man blir sterkere skrus kula lenger ned, slik at ringen kommer lenger opp fra gulvet og man må bruke mer muskler for å sitte rett. Holdningen blir automatisk riktig ved at man tvinges i balanse. Blir vel noe ala MBT-skoene også, de også tvinger deg til å rette deg opp og bruke de riktige musklene for å holde balansen.

Og den krever ikke mer plass en en vanlig stol.

Skrevet (endret)

Virreliten: vet du hvor mye den koster? Så jo genial ut! Hvordan var den å bruke i begynnelsen, altså ble du fort sliten og sånt, selv om man kan justere vansklighet?

Endret av Aurela
Gjest Rettpåsak
Skrevet

Blir nok heller backup stolen (den så veldig fin ut:)) istedetfor en svær treningsball. Hvilke kjeder/butikker i Oslo er det som selger backup stolen?

Skrevet

Mener det var 4600,-. Mindre enn de fleste "ordinære" kontorstoler med unntak av Ikea og Jysk sine. Men de kan neppe være særlig heldige til 8 timers arbeidsdag heller.

Det følger instruksen med stolen til hvordan man skal starte, og en time eller to er mer enn nok i begynnelsen.

Ulempen med den er at man sitter litt høyt, og da bør også skrivebordet kunne justeres, helst bør man vel ha heve/senke-typen med knapper på for lett justering.

Jeg har ikke det enda, og sitter da såpsass høyt at jeg hviler musehånden på yttersiden av håndflaten mot bordplaten, også får jeg vondt i hånden i stedet. Men heve/senkebord kommer, og da blir det bra. Jeg ville gjerne hatt en slik stol hjemme, og ville da justert skrivebordet til fast høyde som passer.

Bortsett fra det er den absolutt genial, og til og med av norsk opprinnelse.

Hjemmesiden med mer forklaring og forhandlerliste her:

http://www.backapp.eu/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...