Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 7. september 2009 #1 Skrevet 7. september 2009 Hei! Her er det mange kloke hoder, så jeg håper noen har et tips til meg! Det har seg slik at blokken jeg bor i snart skal gjennom en omfattende betongrehablitering som vil ta minst 6 måneder. Det er snakk om kun utvendig rehablitering, men det vil bli en fryktelig støy fra 8 om morgenen til 8 om kvelden. Jeg er syk og derfor hjemme hele dagen. Jeg trenger ikke gå i detaljer, men jeg har en lidelse som gjør at jeg ikke tåler støy i det hele tatt. Leiligheten er en andelsleilighet i et borettslag, men betaler også husleie. Jeg har tenkt på å leie ut i denne perioden, men det vil bli så mye styr med flytting, selv om jeg leier ut møblert. Det kan også by på problemer å få leid ut når det er slike tilstander her.. Siden det er snakk om kun utvendig, er ikke borettslaget pliktig til å dekke utgifter for at jeg får bo et annet sted. Jeg har ingen jeg kjenner som jeg kan bo hos i den perioden dette skjer, og skal jeg leie noe så må jeg jo betale dobbelt opp i husleie, og det har jeg ikke råd til. Det er helt uaktuelt at jeg kan være her når dette pågår. Jeg har en lege som kan bekrefte dette, og vil skrive attest på det. Men det er ingenting han kan gjøre utover det. Håper noen har noen råd til meg, for jeg er virkelig fortvilet!
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #2 Skrevet 7. september 2009 Hva med boligbytte? Kanskje du kan finne noen som ikke bryr seg om støyen, og som lar deg bo i deres bolig et eller annet sted i verden.
Gjest Blondie65 Skrevet 7. september 2009 #3 Skrevet 7. september 2009 Her må man tenke litt høyt. Har du undersøkt med skattemyndighetene om du kan få dekket hele eller deler av kostnad til å bo annet sted (hybel f.eks) mens dette pågår pga din sykdom (merkostnad pga sykdom). Jeg aner ikke om det går an, som nevnt, jeg tenker "høyt". Har du hørt med sosialkontoret om de har noen muligheter? Da tenker jeg støtte til midlertidig bolig f.eks. Hvor mange dager, uker eller måneder dreier det seg om? Går det an å isolere ut den tiden det er aller verst og ta denne som ferie? Jeg tenker at dersom de skal holde på med akkurat din yttervegg i uke 42 så er akkurat uke 42 en flott uke å ta på Gran Canaria.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2009 #4 Skrevet 7. september 2009 Hei! Her er det mange kloke hoder, så jeg håper noen har et tips til meg! Det har seg slik at blokken jeg bor i snart skal gjennom en omfattende betongrehablitering som vil ta minst 6 måneder. Det er snakk om kun utvendig rehablitering, men det vil bli en fryktelig støy fra 8 om morgenen til 8 om kvelden. Jeg er syk og derfor hjemme hele dagen. Jeg trenger ikke gå i detaljer, men jeg har en lidelse som gjør at jeg ikke tåler støy i det hele tatt. Leiligheten er en andelsleilighet i et borettslag, men betaler også husleie. Jeg har tenkt på å leie ut i denne perioden, men det vil bli så mye styr med flytting, selv om jeg leier ut møblert. Det kan også by på problemer å få leid ut når det er slike tilstander her.. Siden det er snakk om kun utvendig, er ikke borettslaget pliktig til å dekke utgifter for at jeg får bo et annet sted. Jeg har ingen jeg kjenner som jeg kan bo hos i den perioden dette skjer, og skal jeg leie noe så må jeg jo betale dobbelt opp i husleie, og det har jeg ikke råd til. Det er helt uaktuelt at jeg kan være her når dette pågår. Jeg har en lege som kan bekrefte dette, og vil skrive attest på det. Men det er ingenting han kan gjøre utover det. Håper noen har noen råd til meg, for jeg er virkelig fortvilet! har du ingen forsikring som dekker ang helse? Det er vanskelig i utg.p å få leid ut kun for 6 mnd. Har vert med på sånn rehab på leiligheter. Det gågikk over lengre tid,men var verst når de sagde ned betongverandaene. Det blir ikke støy fra morgen til kveld hele tiden 6 mnd. Om du får leid ut,så blir leiligheten den samme,men du har jo det på utsiden da. du kan jo beg. med å avertere. Et annet tips er at sommeren er over og det kan være rimeig å leie campinghytter. Siden du er hjemme,så er du ikke avhengi av å bo i nærheten. Jeg fikk selv leid billig i en situasjon jeg trengte bolig borte fra hjemmet. Og det var i en typisk turistkommune. Der fikk jeg både bad,kjøkken og stue.
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 7. september 2009 #5 Skrevet 7. september 2009 Ta snarlig kontakt med bydelsoverlegen. Dersom arbeid skal stoppes, eller evt. dekke kostnader til leie i byggeperioden er det kun bydelsoverlegen som kan ta slike avgjørelser har jeg hørt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå