Linenor Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 Er det noen som vet om hvor mye det koster å trekke om en lenestol?... Har aldri gjort det før, men vurderer... Men lurer rett og slett på om noen har pæiling?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. september 2009 #2 Skrevet 6. september 2009 Hei! Først må du finne ut hvor mye stoff du trenger, deretter vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en møbelforretning og se hvilke stoffer de har på stativene i butikken. Stoffer kan man bestille i metervare, og det er da møbelbutikken som har oversikt på pris pr meter, og din oppgave å vite hvor mye du trenger:) Forøvrig må du nok ta kontakt med en møbeltapetserer for å trekke om stolen.. Jeg kan nok ikke gi deg en nøyaktig pris, men som regel så kan det å trekke om en gammel stol bli nesten like dyrt som en ny en:) Men anbefaler deg å sjekke ut meterpris osv.. Prisen går etter strl på stolen.. Håper dette hjalp litt..
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 28. november 2009 #3 Skrevet 28. november 2009 Hei! Først må du finne ut hvor mye stoff du trenger, deretter vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en møbelforretning og se hvilke stoffer de har på stativene i butikken. Stoffer kan man bestille i metervare, og det er da møbelbutikken som har oversikt på pris pr meter, og din oppgave å vite hvor mye du trenger:) Forøvrig må du nok ta kontakt med en møbeltapetserer for å trekke om stolen.. Jeg kan nok ikke gi deg en nøyaktig pris, men som regel så kan det å trekke om en gammel stol bli nesten like dyrt som en ny en:) Men anbefaler deg å sjekke ut meterpris osv.. Prisen går etter strl på stolen.. Håper dette hjalp litt.. Møbeltapetsere forhandler gjerne møbelstoffer, og de har gjerne et mye større utvalg for bestilling enn møbel-kjede-butikker! Møbeltapetsereren beregner hvor mye stoff som skal til, og det er heller ikke så enkelt for oss som ikke har erfaring med det. (Det må tas hensyn til evt mønster, veving etc). Jeg har bare erfaring med omtrekking av en liten 2-seter sofa, og her gikk det nesten bare halvparten av stoffet jeg hadde gjettet på skulle gå med:-) Men, det er jo dyre metervarer, da. Mye ligger på rundt 1000,- pr m. Jeg betalte 9000 totalt for omtrekking + stoffet inkl mva.
Gjest Gjest Skrevet 29. november 2009 #4 Skrevet 29. november 2009 Hvis den skal stoppes også ligger det på 8-12 000.... Svindyrt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå