Heart7086 Skrevet 6. september 2009 #1 Skrevet 6. september 2009 (endret) Vet ikke om jeg har lagt denne under rett, den kunne vel likegodt vært lagt under "bryllup" Saken er den at vi skal ha bryllup til neste år, middagen blir da elgstek med poteter og grønnsaker. Men vi skal og ha tyttebær på sida, men er veldig usikker på hvor mye? Vi må nesten bestemme sånn høvelig nå hvor mye vi skal ha, da vi har plukket og rensket den og den er klar for frysing. Vi blir ca 50 gjester, hvorav det er ca 5-6 barn. Hvor mye tyttebær bør vi legge av mon tro? Endret 7. september 2009 av Heart7086
Heart7086 Skrevet 7. september 2009 Forfatter #2 Skrevet 7. september 2009 Dytter litt på denne og håper at noen har tips:)
pantertante Skrevet 9. september 2009 #3 Skrevet 9. september 2009 Kanskje du rett og slett skal finne ut hvor mye du selv bruker til en middagsporsjon og så gange det med femti? Selv bruker jeg to eller tre spiseskjeer. Tre spiseskjeer er ca. 100gr. eller 1.5dl. ferdigrørt syltetøy. Masse lykke til på den store dagen.
Belima Skrevet 11. september 2009 #4 Skrevet 11. september 2009 Jeg tror du kommer langt med 50 gr pr pers. 1,5 dl pr pers er jo veldig mye da. Greit at tyttebær er tungt, men hvis det er to ganger servering så ville jeg lagt på litt til. Folk spiser jo ikke tyttebær, de har det bare som en smaksforsterker.
pantertante Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Du har nok rett i at det er vel mye. Vi har hatt tyttebær i overflod de siste par årene så jeg har nok fråtset litt. Men TO spiseskjeer hver....det kan de vel få?
Heart7086 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. september 2009 Heisann:) Takker for svar! Vi har lagt av nesten to isbokser(så det blir ca 3 l), i tillegg har vi en del småbokser(slik at samboer kan spise litt i løpet av vinteren). Jeg spiser ikke tyttebær, derfor var det og litt vanskelig for meg å finne ut hvor mye vi måtte ha:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå