Gå til innhold

Ubeskyttet samleie + angrepillen

Fremhevede innlegg

Gjest bekymret
Skrevet

Ok, jeg vet dette var dumt, så det trenger dere ikke å påpeke ;) Håper noen kan hjelpe meg...

Samboeren min og jeg hadde ubeskyttet samleie for en uke siden. Han kom ikke inni meg men jeg ville ta angrepillen likevel for å være helt sikkert. Men, ca 5-6 timer at jeg tok pillen hadde vi ubeskyttet samleie igjen og denne gangen kom han inni meg... :sukk: Vi tenkte at pillen fremdeles "virket", men nå er jeg redd vi kanskje tok feil. Har fremdeles ikke fått noen blødning og har lest at den skal komme bare noen dager etter at man tar pillen.

Noen som vet hvor lenge angre-pillen "virker"? Kan jeg ha blitt gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angrepillen vil fortsatt virke for samleiet 5-6 timer etter at den ble tatt, faktisk bedre enn for det samleiet som var før pillen.

MEN angrepillen er dårlig prevensjon, forhindrer mellom 50 og 75 % av graviditetene,

altså må du FOR ALL DEL IKKE bruke den som prevensjon. Den er kun der for å redusere sjansene for graviditet, men i mange tilfeller klarer den ikke det.

Å ha ubeskyttet sex og tenke at angrepillen fikser saken, er derfor høyrisikosport.

Du trenger ikke å få blødning av angrepillen, men du kan få blødningsforstyrrelser. Hvis ikke mensen kommer når du forventer den, ta en gravitest. Før det er det best å slappe av. Jeg merket ingenting av angrepillen, og fikk mensen på dagen når den var ventet.

Skrevet

Leste nå at sædceller kan leve i opptil fem døgn. Kan jeg dermed ha blitt befruktet 4-5 dager etter at jeg tok angre-pillen siden den da ikke lenger virker?

Skrevet
Leste nå at sædceller kan leve i opptil fem døgn. Kan jeg dermed ha blitt befruktet 4-5 dager etter at jeg tok angre-pillen siden den da ikke lenger virker?

Herregud!

Uansett ingenting du kan gjøre før du har fått tatt en graviditetstest.

Neste gang....bruk gummi eller begynn på p-piller.

Skrevet

Omtrent ingenting er umulig.

Skrevet
Herregud!

Uansett ingenting du kan gjøre før du har fått tatt en graviditetstest.

Neste gang....bruk gummi eller begynn på p-piller.

Neida, men det er ting jeg ikke vil gjøre dersom det er sannsynlig at jeg er blitt gravid. Sånn som å gå på fylla og røyke...

Skrevet
Neida, men det er ting jeg ikke vil gjøre dersom det er sannsynlig at jeg er blitt gravid. Sånn som å gå på fylla og røyke...

Uansett ikke mye med eventuel graviditet du kan gjøre med.

Røyk og avhold til du vet er ikke vanskelig.

Skrevet

Nei, det er jo ikke det og tar ingen sjange så holder meg unna ting som kan skade fosteret just in case.

Ville dog bare høre om noen viste noe sannsynligheten for graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...