Gjest Au Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Jeg har de siste to ukene omtrent, hatt relativt sterke smerter ved ribbeina rett under armene. På begge sider, ofte vekselsvis, men også samtidig. Det er vanskelig å beskrive smerten, men den føles litt som et sterkt press. Det er umulig å finne en god liggestilling. Om jeg ligger strak på rygg flytter smertene seg til forran på brystet, og ligger jeg på siden er smertene på motsatt side av den jeg ligger på. På magen er det helt umulig å ligge. Å sitte oppreist gir smerter på begge sidene samtidig, det samme når jeg står oppreist. Når jeg står har jeg i tillegg sterke smerter helt rundt ryggen, men ikke på brystet. Jeg begynner å bli fortvilet, både pga. smertene, men også pga. søvnmangel. Jeg er student og har fått gjort fint lite de siste to ukene fordi jeg ikke klarer å sitte/ligge i samme stilling lenge av gangen, har heller ikke orket å reise på noen forelesninger da jeg knapt klarer å sitte oppreist mer enn ti minutter av gangen. Kjenner jeg ordentlig sliten av å hele tiden sitte skeivt og med smerter nå. Har forsøkt paracet, ibux og det meste annet av smertestillende, men ingenting hjelper. Jeg hoster ikke, men synes det er tungt å trekke pusten. Vet ikke om det er pga, smertene eller noe annet, men jeg klarer liksom ikke å puste dypt, er en del svimmel fordi jeg ikke puster ordentlig nå. Har ikke trent, falt, slått meg eller gjort noe annet som skulle tilsi at jeg har skadet meg på noen måte. Jeg er veldig redd for å gå til legen for noe som ikke trenger legebehandling, noe som flere ganger har ført til at jeg har ventet "for lenge" med å gå til legen med blandt lungebetennelser, bronkittinfeksjoner, infeksjoner i sår og andre ting som trenger behandling. Så da må jeg bare spørre om det er noen her som kan ha noen idé om hva dette kan være? Og er det noe dere ville gått til lege med? Legevakten?
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 Høres ut som noe jeg pleier å kalle "tønnebåndet" fordi det kjennes ut som at et bredt hardt belte er strammet rundt brystet. Søstra mi har tidvis det samme, og hu fikk vite av legen at det er en muskelspasme. Har et profft navn, men det husker jeg ikke. Det er iallefall hel ufarlig, og kommer av stress. Men jeg vet jo ikke om du har det samme... For meg hjelper det å enten ligge på magen (for da er det såpass mye press på brystkassen at jeg ikke kjenner det likevel) eller på ryggen med armene over hodet sånn at jeg blir skikkelig strekt ut. Dersom det er "tønnebånd" du har vil jeg anbefale noe muskelavslappende, sånn at du får spenningen til å slippe, istedenfor å bare behandle smertene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå