Hoppeslott Skrevet 5. september 2009 #1 Skrevet 5. september 2009 Er så lenge siden jeg har gjort dette nå at eg jeg har jammen glemt hvordan! Ser på kakeoppskrifter og der står det "pisk til eggedosis". Må jeg ha elektrisk håndvisp for å lage skikkelig eggedosis, eller kan jeg gjøre det med litt tålmodighet og vanlig visp? Settet pris på svar
skrue Skrevet 5. september 2009 #2 Skrevet 5. september 2009 En ganske stor fordel med elektrisk visper ja. Vil ta ganske lang tid med en hånddreven. Men, alt er mulig.
Hoppeslott Skrevet 5. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. september 2009 Takk for svar! Er det mulig å bruke blenderen som håndmikser kanskje?
skrue Skrevet 5. september 2009 #4 Skrevet 5. september 2009 nja, vet ikke om bladet er så egnet til å få luft ned i massen. Dessuten lurer jeg litt på om hastigheten på bladene ikke er så bra for røren - men det koster jok ikke mange kronene å gjøre et forsøk. Prøvde en gang sammen ned noen bekjente å piske mye kremfløte til krem med en sementblander festet til en drill. Det fungerte ikke fordi den ikke blandet nok luft ned i fløten. Bladene hadde ikke rett utforming til en slik jobb.
Hoppeslott Skrevet 5. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2009 Hehe okei. Da prøver jeg den manuelle måten og tar det som en treningsøkt!
Gjest nextlife Skrevet 5. september 2009 #6 Skrevet 5. september 2009 Jeg er kanskje litt sent ute, men når du håndpisker er det en stor fordel å piske i varmt vannbad, det går utrolig mye fortere da:)
Gjest glad frue Skrevet 6. september 2009 #7 Skrevet 6. september 2009 Jeg har en visp til stavmikseren min, og den er genial å bruke til eggedosis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå