Gå til innhold

Hvor steker dere brødene deres?


Nala

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har varmluftsovn så da spiller det ingen rolle. Bruker kun varmluftfunksjonen, har rett og slett ikke giddet å sette meg inn i de andre funksjonene... :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På varmluft steker jeg på nederste og nest øverste rille. 200 grader ca. 45 min - 1 time.

Bruker jeg langpannen bruker jeg over og undervarme, nederste rille og ca. 200 grader i ca 1 time.

(jeg har realtiv ny ovn så jeg prøver meg litt fram, tror jeg skal øke til 225 grader for jeg synes brødene ikke blir brune nok, og så heller korte litt ned på steketiden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst, men det pleier å stå i bruksanvisningen.

I min står det i midten, men jeg får best resultat nederst. Steker i former og tar av formene og steker de sånn ca 10 min uten.

Bruker ikke varmluft til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør fordi jeg har bakt brød from scratch (altså ikke Møllerens-blandinger) for første gang på lenge i dag. Og så ble jeg så veldig i tvil om jeg skulle sette dem nederst eller i midten. Endte med at jeg stekte de første 20 minuttene i midten, før jeg flyttet dem ned. De er ferdig om et lite kvarter, så vi får se hvordan det gikk. Bruker ikke varmluft. Har brødene i form, på plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...