Gå til innhold

Motgang

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når man har hatt det veldig, veeeldig vanskelig hele livet; hva gjør man egentlig når det tilslutt smeller? Jeg har vært igjennom og opplever fortsatt mye som ikke kan beskrives med ord, for det dekker absolutt ALT! Jobb, skole, familie, venner og kjærlighet. Når skal det stoppe??? Må det skje noe så drastisk at man velger å ende sitt eget liv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når man gjennom hele livet har opplevd at livet har gått på tverke, bør man ta en skikkelig time-out.

Kvitt alt (iallefall for en periode): familie, venner, jobb, bolig....alt. Flytt, få ny jobb, reis så mye som mulig og ikke innlat deg på nye sosiale relasjoner før du har fått ro og funnet ut hva du kan endre ved deg selv for at verden skal bli enklere.

Dette var kortversjonen.

Skrevet

Veldig enig i det gjesten skriver.

Jeg tenker også at det er viktig med aksept for at ting er som de er. At de har vært som de er.

Når man har stor motstand for det som likevel skjer, blir det så mye tyngre. Det er allerede sånn som det er. Det er utenfor din kontroll.

Ta deg en time-out så du får tatt en god del skritt ut, så du igjen får oversikt over livet ditt. Høres for meg ut som du er litt grenseløs, at du trenger å få tid for deg selv til å oppdage hvor dine egne grenser går, slik at du kan ta hensyn til deg selv.

Sikkert ikke dumt å snakke med en psykolog.

Og, dette går over dette også. Alt ordner seg, frem til den dagen vi dør. Og det sier jeg basert på erfaring, ikke for å være flåsete. Med nok motgang i livet lærer man seg også etterhvert å verdsette medgangen på en helt spesiell måte :)

Dette kommer du gjennom :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...