Gå til innhold

Hikke av gulrot

Fremhevede innlegg

Gjest Frk hikke
Skrevet

Jeg begynner alltid (omtrent uten unntak) å hikke når jeg spiser rå gulrot... Noen som har vært borti noe lignende, eller vet hva det kan komme av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg begynner alltid (omtrent uten unntak) å hikke når jeg spiser rå gulrot... Noen som har vært borti noe lignende, eller vet hva det kan komme av??

Jøss, faren min har akkurat det samme problemet, og har hatt det sånn i flere år. Men han kan også begynne å hikke av andre harde ting, f.eks. rå kålrot. Har aldri hørt om noen andre som har opplevd dette før, så jeg har faktisk begynt å bekymre meg litt for at det kan være et symptom på noe mer alvorlig. Men han nekter å gå til legen for å sjekke det, for han er hellig overbevist om at han er frisk som en fisk...! Sannsynligvis er det heller ikke noe farlig da, jeg har prøvd å google det før for å prøve å finne svar, men har dessverre ikke funnet noe informasjon som kunne være til hjelp.

• 1 år senere...
Gjest ms.hiccup
Skrevet

har akkurat samme problem... aner ikke hva det kommer av, men det forsvinner hvis jeg spiser/drikker noe annet rett etterpå!

ble litt bekymret for det, for litt siden, for jeg aner jo ikke om det er symptomer på noe - noe som er ganske stressende...

mvh,

ms. hiccup

Skrevet

Jupp. Jeg hikker av gulrot. Merkelig.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Me 2!!

Sjuke greier!!

• 8 måneder senere...
Skrevet

Jeg også! Tviler sterkt på at det er noe farlig. Tenk logisk! Gulerøtter er fuktig men også harde og tørre. Og da har bitene lett for å sette seg fast i halsen og skape irritasjon i spiserøret når det ikke går ned som resulterer i hikke! Det samme som hvis du spiser foreksempel helt tørt brød uten noe drikke.

Det kan være et tegn på at du drikker for lite, men som sagt, tviler på at det er noe farlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...