Gå til innhold

pizza i ovn

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg får enkelt og greit ikke til å steike pizza skikkelig...

Den grilles ti ganger med på oversiden uansett hvor den står. er det ikke sånn at dersom den settes langt nede i ovnen så steikes bunnen godt, og lenger oppe så steikes fyllet mer enn bunnen???? her blir bunnen aldri godt steikt i d hele...hva kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være at ovnen din steker ujevnt, at det kommer mer varme oppe enn nede. Jeg steker pizzaen midt i ovnen.

Skrevet

Har en hjemmelaget pizza i ovnen akkurat nå og den står midt på ;)

Skrevet

Det du kan gjøre er å forsteke bunnen litt før du legger på fyllet. Vi lager mye italiensk pizza og gjør dette. Stek bunnen noen minutter på 250 grader, prikk den med gaffel først slik at den blir "boblete". Da får god og sprø bunn.

Skrevet

Slike problemer ligger nesten alltid i steikovnen. Spesielt i gamle steikovner oppstår slike problemer. Pizza skal hovedsaklig steikes midt i ovnen på sterk varme, det er hovedregelen.

Allikevel, siden du nå har prøvd det, vil jeg gi deg noen andre tips som kan hjelpe deg å steike pizzaen jevn:

- Lag tynn bunn! En tynn bunn er mye enklere å steke igjennom og det tar kortere tid. Den skal steikes midt i ovnen på sterk varme.

- Alltid forhåndssteke bunnen FØR du har på fyllet. Hvis pizzaen f.eks skal stekes i 20 minutter, så steker du bunnen i 20 minutter før du tar bunnen ut og har på fyllet etterpå å steker i 10 minutter til. Osten kan du vente helt til de siste 5 minutter før du har på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...