Gå til innhold

Squash?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått noen himla store hjemmedyrkede squasher og trenger forslag til hvordan jeg skal tilberede dem. Gjerne retter der squash er hovedingrediens. Er squashsuppe noe godt? Kan jeg bruke dem i moussaka eller er det aubergine :klø:?

Kom med deres favorittoppskrifter på squash :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Squash kan brukes som poteten, hehe!

-Lasagne

- stekte til hva nå du vil steke, liker best at det er litt store biter

- i supper

- strimle squash og steke de lett med grovsalt og pepper, som tilbehør

- grille de er supernam! (tykke skiver med olje og salt, grov pepper)

- du kan ha de i "former" som skal stekes i ovnen

Skrevet

Ting jeg lager med squash:

Gratinerte, fylte squash. Stek kjøttdeig, løk, sopp. Tilsett hermetiske tomater, og krydre med oregano. Del squashen i to på langs. Skrap ut frøene med en skje, slik at squashen blir uthult som en kano. Putt oppi fyllet, ha ost på, og gratiner i ovnen på 200 grader i 20 minutter.

Squashgryte: Stek kjøttdeig og sjampinjong. Lag peppersaus (jeg bruker posesaus), tilsett kjøttdeig, sopp og squash.

Diverse gratenger. Squash kan brukes i nærmest alt.

I moussaka er det augerginer. Men det går jo an å prøve med squash også.

Skrevet

Den er veldig god i lasagne som andre har nevnt, samt gratinert. I tillegg laget jeg sist i går en svært god pasta-rett med squash, løk, paprika, hvitløk, chili og oliven i krydret tomatsaus.

Skrevet

Takk for gode forslag!

Ser for meg at det blir en eller annen variant av "squash i form" til middag i dag ;)

Skrevet

Jeg har fått servert squashkake som var veldig god og saftig. Har ikke oppskrift på det, men et søk på google gir mange oppskrifter :)

Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i denne: http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrif...og-tomatgrateng

Lager den like gjerne uten tomatskiver og dobbelt så mye squash, siden jeg liker squash mye bedre enn tomat.

Ellers går den i det meste egentlig. Lasagne har jeg ikke prøvd, så det skal jeg prøve neste gang. :)

Endret av Zzyzx
Skrevet
Squashkake. Denne oppskriften var god. Jeg lagde dobbel posjon og det ble nok til en stekeovnsform. Det greide seg med 40 min steking (hadde muligens litt varmere enn 180). Til en annen gang kommer jeg kanskje til å kjøre halvt om halvt med gulrot og squash, men bare fordi jeg tror det vil se stilig ut ;) Kan sikkert være godt med nøtter og sjokolade i også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...