Gå til innhold

Skal bli mamma <3


latin_8

Anbefalte innlegg

Da er der vel på tide å opprette en liten dagbok på gravidforumet:)

Testet positiv i juli 09, så er per dags dato 8 + 4 uker på vei. Var hos lege å målte blodprosent, blodtrykk, vekt og høyde i går + at vi søkte fødeplass på Ahus:) Skal til jordmor om 4 uker å ta diverse prøver og tester. Skal også lytte på hjertelyd på den lille i magen <3

Ellers er jeg ekstremt kvalm og utrolig trøtt om dagen. Legen min sa at uke 8 - 10 er de værste ukene med tanke på kvalme og trøtthet. Så jeg håper at energien min kommer snart tilbake igjen! :)

Skal prøve å oppdatere her så ofte jeg kan. Greit å ha en dagbok å skrive litt om tankene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gratulerer med liten baby i magen;)

selv har jeg nettopp funnet ut at jeg og skal ha en liten, hvis alt går bra! rundt 17.mai!

koselig:)

Håper du er bedre i formen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med liten baby i magen;)

selv har jeg nettopp funnet ut at jeg og skal ha en liten, hvis alt går bra! rundt 17.mai!

koselig:)

Håper du er bedre i formen!

Gratulerer så mye du også! Fantastisk! :)

Gratulerer også til deg faerytale!! :)

Formen er ikke bra! Måtte fyke av bussen og inn i en busk her om dagen. Er helt grusomt. Brekker meg av lukt av pålegg. Så frokost blir det ikke på meg på en stund fremover. Frukt og yoghurt funker best for meg + det å spise hver 2-3 time - lite og ofte! Skal til jordmor om 12 dager. Gleder meg til det! Er 10 + 4 i dag <3 Så nærmer seg uke 12 med stormskritt! Ellers har jeg fått innvilget fødeplass på Ahus. Har også fått ultralyd 18.november! Bare 2 mnd til! Lenge men.. tiden flyr unna :) Ellers er det ikke så mye mer å si. Vi gleder oss hver dag og vi håper at kvalmen min avtar så fort som mulig =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Jeg har termin bare 5 dager før deg. Blir spennende å følge deg her :)

Gratulerer til deg også :) Koselig da! Hvor holder du til i landet? =)

Har du noen plager med tanke på graviditeten? Sliter veldig mye med null energi og veldig kvalm! :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bor i Oslo :)

Jeg strever mer med graviditeten denne gangen enn sist. For tiden er jeg vekselsvis kvalm og stort sett konstant sliten og tiltaksløs. Frustrerende ettersom jeg var så kjekk sist gang, men alle svangerskap er jo forskjellige ...

Blir sikkert snart bedre for oss begge! Snart ferdig med første trisemester nå - jeg har tro på at alt ordner seg når jeg runder 12 uker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Jeg bor i Oslo :)

Jeg strever mer med graviditeten denne gangen enn sist. For tiden er jeg vekselsvis kvalm og stort sett konstant sliten og tiltaksløs. Frustrerende ettersom jeg var så kjekk sist gang, men alle svangerskap er jo forskjellige ...

Blir sikkert snart bedre for oss begge! Snart ferdig med første trisemester nå - jeg har tro på at alt ordner seg når jeg runder 12 uker ;)

ÅI! Lenge siden jeg har vært her inne ser jeg! Er 14 fullgåtte uker nå, har begynt på uke 15! Er fortsatt trøtt og kvalm, har kastet opp en del siste ukene - men føler det begynner å gi seg litt. Var hos jordmor i dag å hun fant hjerte til lille babyen! 150 slag i minuttet + kraftige og klare slag! Så nå er vi lettet og kjeeeempeglad!

Bor litt utenfor Oslo jeg! Er student mens far er i jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig lært meg å lage ticker! Så nå har jeg også fått en:) Er snart 16 fullgåtte uker. Tiden flyr! Jeg er fortsatt veldig kvalm og kaster opp av og til.. Så akkurat det kunne jeg vært foruten. Men men, slik er det bare. Overlever nok :)

Men jeg lurer på om dere andre som er gravide skal ta svineinfluensavaksina? Jeg er litt usikker på den.. Så lurer på hva dere har tenkt?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er vi i dag 17 fullgåtte uker. Nå starter ferden inn i uke 18.

Her om dagen tror jeg at jeg kjente ett aldri så lite spark av lille gullet i magen. Litt usikker siden jeg aldri har vært gravid før, men har forklart mamma hva jeg kjente så hun trodde det var ett lite spark. :) Koselig! Nå er det bare 16 dager igjen til ultralyd! Gleder oss enormt. Blir kjekt å finne ut om det er en gutt eller en jente.

Men igjen - Noen som har tatt svineinfluensavaksinen? Noen som skal ta den? I min kommune starter vaksineringa i morgen! Så må bestemme meg snart! Søsteren min som har astma og er i risikogruppen tok den i dag, så får høre med henne i kveld hvordan hun har reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg svineinfluensavaksinen! Fikk ingen umiddelbare bivrikninger i går. Men i dag har jeg fått en kul der hvor h*n stakk så jeg har sinnsykt vondt i armen min i dag. Klarer ikke å kle på meg eller løfte noe som helst. Fikk også feber, litt svimmel og kvalm. Så får vi håpe at den hjelper slik som den skal og at babyen vår ikke får noe som helst skade av den. Skal til legen om 2 dager, da lovte hun meg i går at jeg skulle får høre hjertelyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen i dag :) Fikk nok en gang høre hjertlyd. I dag var den 155 slag i minuttet. Det er veldig bra og normalt. Så nå er jeg lykkelig!

I helgen er det cupfinale i Oslo, så jeg blir å finne der for å si det sånn :)

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 11.11.09 kjente vi de første harde sparkene fra lille gullet vårt. Var så harde og gode spark at samboeren min kjente de veldig godt når han la hånden sin på magen min. Ååååh.. Fantastisk følelse!

Er bare 5 dager til vi skal på Ahus for å finne ut om lille gullet er en prinsesse eller en liten prins <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Gratulerer med en liten en i magen, og så koselig med spark som kjennes utenpå magen!!! Vi venter veldig på det, men det lar nok vente på seg litt til for vår del ;)

Lykke til på ultralyd, håper alt står bra til med den lille og at dere får vite kjønnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med en liten en i magen, og så koselig med spark som kjennes utenpå magen!!! Vi venter veldig på det, men det lar nok vente på seg litt til for vår del ;)

Lykke til på ultralyd, håper alt står bra til med den lille og at dere får vite kjønnet!

Takk for det:) Gratulerer til deg også! :)

Ja, gleder oss veldig til ultralyd no! Så håper alt er bra og at de ser hvilket kjønn det er :) Siden vi har veeldig lyst til å vite det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer med en liten gutte baby i magen!! :klemmer:

Håper kvalmen og trøttheten din har gitt seg nå, må være helt forferdelig å gå sånn! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med en liten gutte baby i magen!! :klemmer:

Håper kvalmen og trøttheten din har gitt seg nå, må være helt forferdelig å gå sånn! :sukk:

Tusen takk for det:) Samboeren min (og jeg såklart) ble såfall veldig veldig stolt og glad da vi fikk vite at det var en liten frisk gutt :)

Ja, kvalmen har bedret seg litt. Energien er tilbake igjen. Så nå har jeg begynt å trene litt igjen. Spinner 20 * 2 min hver dag, og går tur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Åiåi! Leeenge siden jeg har oppdatert her inne! Alt er såfall bra med oss tre:) Lillegutt i magen sparker og sparker og sparker. En aktiv og herlig liten krabat!:)

Er i dag 26 fullgåtte uker. Tiden flyr unna. Bare fjorten igjen! Har stellebord, vogn, alt av klær, tepper, leker, bamser, bæresele, helsetepper i hus. Så nå mangler vi diverse småting, vippestol, seng, alt til sengen, babygym, voksipose +++ :)

Formen er bra. Har ikke kastet opp siden begynnelsen av november. Begynner å få litt vondt i ryggen og kjente litt belasting på bekkenet i går når vi var på shopping. Men ellers er alt veldig bra!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...