Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #1 Del Skrevet 4. september 2009 Sjekk plakaten for filmen Rottenetter, der har de delt opp ordet uten -strek. Feil mener jeg. Det står jo egentlig da Rotte netter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_trulte_* Skrevet 4. september 2009 #2 Del Skrevet 4. september 2009 Sjekk plakaten for filmen Rottenetter, der har de delt opp ordet uten -strek. Feil mener jeg. Det står jo egentlig da Rotte netter. Glad i å spikke fliser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #3 Del Skrevet 4. september 2009 Jess, jeg trenger en hobby.. Men jeg har rett, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSiri Skrevet 4. september 2009 #4 Del Skrevet 4. september 2009 Det er jo ikke flisespikkeri dette da! Rotte netter er jo ikke det samme som rottenetter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #5 Del Skrevet 4. september 2009 Det blir egentlig ikke helt riktig å kalle det en feil heller, for det er jo en helt egen praksis når det gjelder utforming av plakater og ymse produktdesign. Litt kunstnerisk frihet er lov, så lenge man ikke gjør det i overkant forvirrende/komisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #6 Del Skrevet 4. september 2009 Nei, du har rett. Men siden orddelingsfeil er så vanlig så ser det jo ut som om de har bommet, og da mener jeg kanskje den grafiske beslutningen (plakaten er jo fin, den) ikke var så heldig. Dessuten, god design kan leke med ord, men skal ikke inneholde faktiske feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2009 #7 Del Skrevet 4. september 2009 Det er feil, ja. I likhet med DaVinci Koden som jeg så på et bokomslag. Har heldigvis sett utgaver med bindestrek også. Forlag bør jo i det minste klare å få dette riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå