Gå til innhold

Årets nyheter

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvor har du sett det? Hørtes veldig godt ut.

På Rema 1000 og Coop obs har jeg sett de..

Skrevet
De er kjempesøte, så inneholder garrantert masse kunstig søtstoffer.

Argh. :snurt: Da skal jeg IKKE prøve det produktet.

Skrevet
De er kjempesøte, så inneholder garrantert masse kunstig søtstoffer.

Er de dyre?

Gjest matintressert
Skrevet

Jeg har sett Skyr på Kiwi, og lot den være der: ASPARTAM i alle sammen!

Skrevet
Solstorm: Tåler du ikke kakao? Får du migrene som min samboer eller? Da tåler du Freia for kakaoinnholdet der er omtrent ikke-eksisterende, de vanner ut sjokolade med vegetabilsk fett. Han tåler å spise litt av slike sjokolader, men han skyr unna alt som jeg kaller ordentlig sjokolade (mørk sjokolade f eks). Så for ham er det lite nok kakao ihvertfall. Derfor jeg veldig skeptisk til de nye fra Freia, pga det er så dårlig og klissete og fæl sjokolade, men de koster flesk.. (27 eller 28 for de nye på rimi!) Jeg tittet så vidt på innholdet og mener å huske det var slik sjokolade..

Ja jeg får migrene av kakao - så jeg har ikke smakt ting med kakao på endel år nå!

Kanskje jeg skal prøve den fra Freia da? -men jeg vet ikke om jeg tør for jeg ble jo så vannvittig dårlig for noen år siden da jeg prøvde en bit sjokoladekake!

Takk for tipset - kanskje jeg tør prøve!

Gjest matintressert
Skrevet

Solstorm: Jeg sliter med migrene selv, heldigvis utløser ikke kakao det for min del. Men min samboer har alltid spist freia melkesjokolade (et makkverk i mine øyne), og tålt litt. Har prøvd litt mer slik sjokolade siste årene, pga jeg har sagt dette til ham, og det har gått greit. Peller ikke av og utav sjokoladebiter i is f eks lengre. Men styrer jo langt unna mørk sjokolade, så skal jeg lage noe selv, så kjøper jeg det (da slipper jeg og dele og da smaker det så mye bedre :fnise:)

Se på innholdet: Står kakaosmør, kakaomasse langt bak, sukker/tørrmelkspulver/vegetabilsk fett lengre foran, så er det en "dårlig" sjokolade. Freias ligger vel på rundt 30% kakaoinnhold påstår de, men jeg klarer ikke å se hvordan det blir så høyt med så mye "annet" foran kakaoinnholdet :S.

Jeg har heller ikke klart å finne ut om det er kakaomasse eller kakaosmør/fett som utløser migrene. Det er bare kakaosmør i hvit sjokolade, og det er lite kakaosmør i dårlig sjokolade pga det er dyrest. Visse sjokolader i USA blir visstnok solgt helt uten kakaosmør... dette fenomet er vel ikke kommet helt hit enda, men det er mange "blandingssjokolader".... jeg synes ikke det er noe godt. Men det er jo et alternativ for f eks deg å kose deg med!

Skrevet
Er de dyre?

Tror faktisk de var ganske dyre.. Kanskje dobbel pris av vanlig youghurt eller noe? Husker ikke helt, men husker jeg reagerte på prisen.. Ikke gjør som meg å kjøpe 4 stk av gangen da! hehe.. Tenkte at de måtte være gode siden jeg elsker alt annet av melkeprodukter. BUT NOO!

Skrevet
Solstorm: Jeg sliter med migrene selv, heldigvis utløser ikke kakao det for min del.

Jeg har heller ikke klart å finne ut om det er kakaomasse eller kakaosmør/fett som utløser migrene. Det er bare kakaosmør i hvit sjokolade, og det er lite kakaosmør i dårlig sjokolade pga det er dyrest. Visse sjokolader i USA blir visstnok solgt helt uten kakaosmør... dette fenomet er vel ikke kommet helt hit enda, men det er mange "blandingssjokolader".... jeg synes ikke det er noe godt. Men det er jo et alternativ for f eks deg å kose deg med!

Takk for infoen om kakao/sjokolade/kakaosmør.

Jeg vet ikke om jeg reagerer på kakaosmør - og jeg har heller ikke forsøkt hvit sjokolade.

- det som jeg spiser når jeg har lyst på noe søtt er youghurtnøtter!

Skrevet

jeg smakte skyr med bringebær og granateple (ellernoe? :P) i dag og synes den var kjempe god jeg! også mye mer enn en vanlig yoghurt.. mye fastere enn yoghurt, mer protein og metter mye mer enn yoghurt.

koster 13 kroner på coop hvor jeg kjøpte den men synes det er verdt det jeg :)

Skrevet
jeg smakte skyr med bringebær og granateple (ellernoe? :P) i dag og synes den var kjempe god jeg! også mye mer enn en vanlig yoghurt.. mye fastere enn yoghurt, mer protein og metter mye mer enn yoghurt.

koster 13 kroner på coop hvor jeg kjøpte den men synes det er verdt det jeg :)

Jeg smakte med skogsbær og vanilje i dag. Synes ikke den var særlig god. Har lest mange steder at den med bringebær skal være god, så gleder meg til å få smake den.

Gjest matinteressert
Skrevet

Jeg anbefaler dere Skyr-fans å prøve ut gresk jogurt, etter det jeg har forstått så skal dette være en ganske fast/stiv/hard jogurt? Og det er også gresk jogurt? (man kan også sile av væsken i vanlig jogurt gjennom kaffefilter, let på nett etter fremgangsmåte, jeg har ikke prøvd). Man får det på større butikker, både i store spann og små porsjonsbokser med honning i et rom ved siden av , de var veldig gode :). For meg høres det ihvertfall ut som det kan være noe av det samme?

Nå har jeg prøvd Sørlandschips med Peppessmak! http://forsvinnendesaus.wordpress.com/2009...s-peppes-pizza/ Jeg er positivt overrasket, men ville ikke kalt det Peppes-chips..

Skrevet
Freida Drøm med karamell/valnøtter er iallefall VELDIG god!

:Nikke: Den var veldig god og veldig mektig.

Skrevet
Jeg anbefaler dere Skyr-fans å prøve ut gresk jogurt, etter det jeg har forstått så skal dette være en ganske fast/stiv/hard jogurt? Og det er også gresk jogurt? (man kan også sile av væsken i vanlig jogurt gjennom kaffefilter, let på nett etter fremgangsmåte, jeg har ikke prøvd). Man får det på større butikker, både i store spann og små porsjonsbokser med honning i et rom ved siden av , de var veldig gode :). For meg høres det ihvertfall ut som det kan være noe av det samme?

Nå har jeg prøvd Sørlandschips med Peppessmak! http://forsvinnendesaus.wordpress.com/2009...s-peppes-pizza/ Jeg er positivt overrasket, men ville ikke kalt det Peppes-chips..

Det er mye mer fett i gresk yoghurt enn i skyr. Men den har litt lik konsistens ja, kanskje enda fastere også. Lenge siden jeg har spist gresk yoghurt. Minner litt om kesam egentlig.

Skrevet

Noe her som har sett de nye produktene til meny? Jacobs utvalgte?

http://www.meny.no/Frihet-til-a-velge/Jacobs1/

Pasta, kjøtt, ferdige sauser og kjøttkrafter og enda mer. Har kjøpt rædvinssausen og peppersausen, skal prøve ut rødvinssausen i morgen. Idag brukte jeg fisktekraften deres i suppe, og den var veldig god! Det virker som kjempekvalitet, og var ikke allverdens dyrt! Sausen kostet vel 30kr for 250ml. Kjempeflott for slike som meg som ikke er drevne nok på kjøkkenet til å drive og lage saus selv, og som ønsker et alternativ til posesaus. Pastaen skal jeg helt klart prøve snart, og jeg lurer litt på å investere i olivenoljen som "spesiell" olje (ikke stekeolje).

Skrevet (endret)

Her er en wikipedia-artikkel om produktet skyr (ikke Q sitt, men den "originale" skyr):

http://en.wikipedia.org/wiki/Skyr

Synd de har tilsatt kunstig søtning i den, for da kan igrunnen ikke jeg spise det.

Endret av Zzyzx
Skrevet

Kjøpte denne med melkesjokoladen med yoghurt og bringebærfyll i går. Litt søt, men veldig god smak! Så ikke den med karamell og valnøtter, men den må prøves den også.

Gjest matinteressert
Skrevet

"smakskombinasjoner du bare kan drømme om. 1. september kommer de to første i serien." kommer det enda flere?

Rart du bare så en, jeg har kun sett dem sammen der jeg har sett dem. Tomt allerede?

Den var ikke på hjemmesiden for 2 dager siden ihvertfall... (Og jeg finner den ikke nå heller, jeg må søke? Hva er det da vitsen med å legge det ut når man ikke finner det via Varemerker- sjokolade? :S)

Jakobs hørte jeg snakk om et annet sted men trodde det var noe lokalt noe, men dette ser da nasjonalt ut? Får sjekke pris og ingredienser neste gang jeg er på meny :)

Skrevet

Jakobs er vel et sted i Oslo, som nå da har begynt å samarbeide med Meny :)

Jeg sier hvertfall JA TAKK!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...