Gå til innhold

Slitsomme menn i sommervarmen


Piglet

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha igang en liten diskusjon om det jeg vil beskrive som slitsomme og innpåslitene menn. Dem finnes det jo mange av, vil kanskje noen mene, så jeg vil illustrere med et lite eksempel:

I dag satt jeg på en benk i en park og leste i et blad. Jeg var "tekkelig" påkled i knelangt skjørt og singlet, og sendte ifølge meg selv ikke ut noen signaler om at jeg ønsket å bli kontaktet. Så kom det en mann bort til meg, satte seg ved siden av meg på benken, og begynte å snakke (på engelsk). Først trodde jeg at han ville spørre om veien eller noe, så jeg så høffelig opp, men da han spurte om hvor jeg kom fra, svarte jeg MEGET kort og vendte tilbake til bladet mitt, og håpet at han ville ta hintet. Men, nei! Så etter flere spørsmål som ble besvart like kort fra meg, så sa jeg bare at "hallo, jeg sitter her og leser, gidder du være stille." Og da gikk han...

Mitt spørsmål er, får de noe ut av dette? Er det noen her inne som faktisk gidder å snakke med folk som dette. Noen som synes det er sexy? For det er vel ikke tilfeldig at han begynner å snakke med en enslig jente, istedet for med en flokk med gutter om sitter å drikker øl. Jeg synes det er frekt og ubehagelig og inntrenging av mitt privatliv. En ting var hvis jeg satt på en bar og sammen med noen venner, men midt på dagen i en park?

Og hvis det er noen menn her inne som bruker denne taktikken, får dere noe ut av det?

Vil bare legge til at det ikke er første gang jeg har opplevd det, og jeg ikke er så veldig prippen, eller hva man skal kalle det. Jeg mener bare at jeg bør få sitte i fred uten å være nødt til å be folk (uhøffelig) om å ikke snakke med meg.

Nå vil jeg ikke gjøre dette til en debat om folk med en annen kultur enn oss "kalde" nordboer, selv om det først og fremst er "sånne" (beklager formuleringen) jeg har opplevd det med. Jeg vil bare høre hvordan dere andre jenter reagerer på sånne tilnærminger, og evn. menns mening om hvorvidt det er suksessfuld?

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dr. ian

Jeg synes forsåvidt at dette hørtes nokså greit ut, så lenge du ikke følte deg truet på noen måte.

Han KUNNE gitt seg med en gang, kanskje.

Du har blitt lagt an på, Piglet - er ikke det litt ok, da? :ler:

(Leste akkurat et innlegg i Virgos dagok der hun ble utsatt for det samme, det burde du lese)

Jeg ville aldri gjort noe slikt, det er altfor direkte for meg.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei!

Har opplevd dette selv.

Jeg hadde litt fri-tid før jeg skulle på jobb, så jeg var ned i parken for å slappe av litt. Jeg slo meg ned på en gressplett og begynte å lese en bok.

Det gikk 10 minutter, så kom en mann (en alkoholiker....) og spurte om jeg hadde lighter. Jeg svarte høflig nei, og at jeg ikke røyker.

Så satt jeg i fred i 30 sekund før han kom tilbake å begynte å spør ut om hvilken bok jeg leste.

Jeg svarte kort, og vende ansiktet mot boken igjen.

Så begynte han å kritisere boken jeg leste, og snakke om alle fornuftige bøkene han hadde hjemme osv...

Ikke nok med det, han satt i tre kvarter å snakket om livet sitt... (om ex-kjerringa, SEXlivet sitt, barna...bla bla bla...)

Jeg hadde ikke samvittighet til å be om å få være i fred....

Clea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TRor varmen gjør mye rart med de fleste av oss jeg... og reaksjonsmønstrene våre endrer seg gjerne en smule.

Dog forsvarer det IKKE å bli klengete etter man har blitt avvist. Men det er jo alltid hyggelig å føle seg verd å bli ansett som verd å støte på da... synes nå jeg da... *for lenge siden...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å prøve å komme kontakt med noen på en benk i parken er nå én ting - men noe jeg virkelig ikke forstår er når en bil full av halvvoksne gutter tuter, ruller ned vinduene og omtrent henger seg på utsiden av bilen når de kjører forbi en jente som går på fortauet. Hva i all verden tror de at de oppnår med det? Tror de virkelig det er et sjekketriks som virker? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Dette er nok svært ubehagelig om mannen ikke er dritkjekk, eller man har svært høye tanker om seg selv. Dette virker litt sånn falsk..bare for å fremheve seg selv. Æsj

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd det mange ganger,alle slags mennesker norske som utenlandske, narkomane, alkoholikere....synes det er koselig jeg, vel og merke så lenge de ikke blir ufine på en eller annen måte, tar meg alltid tid til å snakke med de. Spesielt narkomane setter stor pris på det, det er helt tydelig. Har aldri tenkt på egentlig at det er en måte å prøve å sjekke meg opp på, mulig jeg er litt naiv, men jeg går liksom ikke og tror at folk som begynner å snakke med meg prøver å sjekke meg opp. Men de er alltid menn da, har aldri opplevd at en kvinner tar kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det fins en del merkelige gutter/menn som tror de ser signaler...

:roll:

Hvorfor?

Hehe, kanskje du/jeg skal spørre neste gang det skjer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fyr ble så lei av all sjarmeringen og prøvingen, når han egentlig var ute etter et knull med en ny jente. Så han begynte å spørre rett ut: har du lyst til å bli med hjem til meg og knulle? 19 av 20 klappet til ham, 1 ble med hjem i snitt. Han syntes det var en grei deal.

Må legges til at dette var ute på byen og ikke nødvendigvis om sommeren. Og han var litt spesiell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fordra å bli kontaktet på den måten av fremmede,

uansett hvor jeg måtte befinne meg eller hva kalenderen sier.

Jeg avviser folk kontant,

og tar de ikke hintet forvandler jeg meg til en hissig veps.

DET funker hver gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker heller ikke at folk gjør slikt.

Noen ganger har jeg svart høflig og det har endt med graving "hvor bor du?", "har du kjæreste"?" og gjerne litt tafsing.

Hvorfor innbiller folk som bare snakker tilfeldig til meg på gaten at jeg vil fortelle hvor jeg bor og utbrodere privatlivet mitt?

Og hvorfor er det greit å beføle jenter som bare er høflige?

En gang jeg satt på bussen var det en dritt som begynte å tafse på meg og si at jeg luktet så godt. Da jeg flyttet meg til ett annet sete og sa jeg ikke var interessert sa han, "men jeg er jo rik jo!" og bare fortsatte :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt sliten 1. januar etter jobb skulle jeg kjøpe meg mat på et gatekjøkken. Mens jeg ventet var det en kamerat av kokken som satt og så på meg. Han spurte om jeg var på fest i går. Ja sa jeg. Ble du skikkelig full, spurte han. Nei! sa jeg og satte meg med ryggen til.

Hva i all verden e r dette å spørre ukjente unge jenter om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg har opplevd mange ganger på fest at det kommer mannfolk og bare setter seg ved siden av meg, uten å spørre om det er ledig plass, og ikke minst mannfok som ikke tar nei for et nei når du ikke har lyst til å danse... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ....sånne mannfolk er utrolig slitsomme!

Har en tendens til og tiltrekke meg slike på by'n, men løser det greit ved bare og gå fra dem.

Men, om det har noe spesielt med varmen og gjøre?

Kanksje...vi er mer avkledd, synlig og...fristende(?) da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hevdet at de beste sjekkearenaene, er utradisjonelle steder som tannlegekontor, legekontor og kassakø på RIMI. :blunke:

...Piglet ser visst ikke det som utpreget sjarmerende... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Jeg hadde en gang ei venninne som avslo å date en gutt da han virket så nervøs da han pratet med henne...Selv var hun da ganske så beskjeden og hadde ikke akkurat flust med gutter etter seg. Så vidt jeg vet sitter hun da også fortsatt alene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en gang ei venninne som avslo å date en gutt da han virket så nervøs da han pratet med henne...Selv var hun da ganske så beskjeden og hadde ikke akkurat flust med gutter etter seg. Så vidt jeg vet sitter hun da også fortsatt alene....

Vet ikke om du henviser til meg med dette eksempelet, men jeg sitter ikke her alene... Har en kjæreste, som snart blir samboer. :wink:

Ellers er jeg enig i at det kan være noe i de utradisjonelle sjekkestedene, jeg mener bare at hvis man tydelig gir uttrykk for at man ikke vil ha kontakt, så bør man få være i fred.

Vet ikke om det har noe med varmen og gjøre, kanskje jeg bare blir mere irritabet, eller kanskje er det som MarianneE sier, at vi er mere ehm... tiltrekkende!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange mannfolk stirrer ekstra nå for tiden. har merket det jeg også.

kanskje det er fordi jeg aldri går med bh, og er litt småsyk slik at brystvortene stadig strutter ut når jeg får en kuldegysning? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...