Gå til innhold

Min joggedagbok


Tanna

Anbefalte innlegg

Huff! Da var jeg i gang. Eller rettere sagt - da var samboeren min i gang med å piske meg rundt dammen. Dvs - jeg har fått meg personlig trener!!

For en gangs skyld skal vi prøve hans filosofi: Jogg til du ikke orker mer. Stopp og vent til du kan jogge videre. Det eneste problemet er at han er 12 cm høyere enn meg og hans joggefart er ikke akkurat et bedagelig tempo!

Var på den første turen i går - det var en liten runde, men såvidt jeg husker hadde jeg 8 lange stopp. Ikke for å få igjen pusten - den hadde det overraskende bra - men fordi musklene i leggene streiket, og tilslutt streiket lårmusklene også.

I dag verker HELE kroppen og jeg klarer knapt å gå på strak vei. Så i dag skal vi GÅÅÅ!

Målet for denne måneden (September) må være å klare den lille runden med bare 4 stopp - altså halvparten av det jeg begynte med!

Videre blir målet den store runden med kun ett stopp, som er det samboeren klarte for noen år siden.

Har ikke noen store planer om å legge om kosten, men drikke litt mer vann enn vanlig og planlegge måltidene i forhold til treningsøkten. Har litt mer enn noen få kilo for mye, men å gå ned i vekt er ikke hovedmålet - det er det joggingen som er. Spiser sunt og balansert men kanskje litt mer enn passelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk en runde i dag. Slet bra i nedoverbakkene, men kom meg da igjennom turen.

Er forøvrig mer mørbanket enn jeg noen sinne kan huske å ha vært. Oh My God!

Tar en tur i morgen også - uansett vær! Men tviler på at jeg er i form til noe jogging i morgen heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skrev pause, mente jeg det ang. joggingen.

Har vært ute og gått tur i dag også. Regner med at det blir en tur i morgen og så kanskje jogging igjen på mandag.

Er en del bedre fra stølheten, men det sitter godt. Har skjønt at det kom fra at vi jogget ned en lang, lang bratt nedoverbakke - vet nok om muskelfysiologi til at det burde vært opplagt allerede i det jeg gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: hei skya! Så hyggelig med besøk =)

Heldigvis har smertene gitt seg nok til at jeg orket å jogge igjen i dag!

I dag har jeg jogget (ca)hele storerunden (gikk ned bakkene - tok ikke sjansen på noe annet!!) og jeg er EVIG takknemlig for min kjære som gidder å dra rundt på meg som et lass og høre på alle stedene jeg har vondt. Tenk at jeg kom meg igjennom HELE den store runden!

Han tok en oppsummering over antall stopp - 11 sa han... talte gjennom de selv akkurat nå og fikk 16, men de fleste var stopp på 30-60 sekunder og noen var når vi gikk ned bakkene så regner med en forbedring til neste gang. Da skal jeg klare... 13 stopp! Uæh!

Tror faktisk det er dobbelt så langt med den store runden ifht den lille. Da stemmer det jo ganske bra med 8 på den lille og 16 på den store... hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OMG for et vær det er i Bergen i dag... jeg vet jeg har sagt at været ikke skal stoppe meg hvis jeg har planlagt å gå på tur, men kjære, vakre, vene Værgud - kan du lette LITT på vind og loddrett skodderegn sånn at det er mulig å bevege seg utenfor døren?

tbc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMSIDER!

Det ble ingen trening mandag og tirsdag, men i dag kom jeg meg ut!

Jogget den lille runden (3 stopp + 2 korte gåpauser for å få igjen pusten) og gikk en runde ekstra for å kompensere litt for gårsdagen.

Håper på å komme meg ut 3 ganger til denne uken, hvorav i 1 joggetur i hvertfall. Tror jeg tåler 2 for jeg ble ikke støl eller hadde vondt etter sist tur og sikkert ikke etter i dag heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ja, hvor ble det av deg??... Begynte så ivrig å lese i boka di, og ble spent på hvordan det gikk fremover... så plutselig var det stopp.... :klø:

Må ikke gi deg enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...