Gå til innhold

Uansvarlighet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er svært syk, og for noen dager siden tok jeg en overdose medikamenter (innsovningstabletter) etter å ha fått en dårlig nyhet fra en venn.

Men jeg oppdaget at jeg var i ferd med å ta selvmord og i den akutte fasen skulle jeg det, men jeg tenkte på alle de rundt meg som ville opplevet det som svært vanskelig, og jeg ringte vakthavende og en venninne som har støttet meg i tykt og tynt.

Ambulansen kom og tar fra meg alle tablettene, også de som ikke er dødelige hvis man ikke har tusen av de og det har jeg ikke (valium). Alt er skrevet av en lege og jeg har fått de på resept, men sist gang var legen min stresset og skrev ut hundre sovetabletter istedet for vanlig 30 to ganger i året.

Jeg hadde skrevet et avskjedsbrev, men jeg ringte legevakten og ble lagt inn på overvåkninga der de testet hjerte, puls, pust, tok prøver...

Dagen etter skulle jeg få en samtale med en psykiater, som avlyste timen og jeg ble flyttet til en annen avdeling. De vet at jeg står på venteliste til en langtidsbehandling.

Spørsmålet er, kan de ta fra meg mine valium, som ikke er dødelig hvis du ikke har tusen tabletter, eller kan jeg få de tilbake? De tok, alt, ibux, allergitablettene mine, alt i tillegg til sovetablettene som jeg har hørt man kan dø av.

Jeg er ikke lenger suicidal. Jeg fikk bare et sjokk den dagen, og det har skjedd sdå mye. Jeg vet at valium er noe jeg må trappe ned på og at de verste bivirkninge ikke kommer før etter cirka to uker.

Føler meg helt overkjørt her. Jeg har sterk angst og en del av behandlingsopplegget når jeg kommer inn et sted er å trappe ned på valium.

Jeg har kontakt med en i kommunen som kan ta vare og følge med på hvor mange jeg tar hvis jeg vil og det vil jeg, trappe ned. Men hva sier sykehuset. Jeg ringte og de sa at jeg aldri har vært der (jeg stakk av, var ikke tvangsinnlagt men ventet ikke til legen skreiv meg ut), men så var jeg der visst likevel, og så ble røret lagt på.

Hvilke rettigheter har jeg? Ingen? Det var pga den tanken jeg snek meg stille og rolig ut av sykehuset. Og jeg gir snart opp.

Har jeg ingen rettigheter når legen har skrevet ut valium som jeg har spist i ti år? Eller har sykehuset all makt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tanker er at du burde vært lagt inn på avrusning. Å ta valium i 10 år er alvorlig og løser ingen problemer. Sånn sett så har legen din vært uansvarlig.

Skrevet

Det kom kanskje dårlig frem men jeg står på venteliste for avvenning på grunn av rusmisbruk. Jeg har snakket med overlegen ved sykehuset og jeg får medisinene mine tilbake, inkludert paracet og allergitablettene. Det var en dum dag å dø på, men jeg fikk nok men når verden begynte å gå rundt ombestemte jeg meg og står fortsatt i køen for behandling for mine problemer.

Skrevet

Kontakt art of living og be dem lære deg sudarshan kriya. Det er en pustøvelse fra yoga som produserer syke mengder endorfiner etc. 6 studier har vist at den har en fantastisk effekt på depresjon. Sjekk også ut mindfulness based cognitive therapy og acceptance and commitment therapy på nettet. Qigong og yoga er også noe du kan bruke ved siden av terapi. Springforestqigong.com er veldig bra.

Skrevet

Kjære Gjest.

Selvmordstanker tillates ikke på Kvinneguiden. Her inne kan man ikke vite hvem som har kompetanse til å hjelpe, så jeg oppfordrer deg til å ringe Mental Helse, telefonnummer dit er 810 30 030, telefonen er døgnåpen. Der treffer du mennesker som du kan prate med og få råd av.

Lykke til.

Tråden stenges.

Mvh Pasha mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...