Gjest Sjuk? Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 Føler meg ikkje heilt 100% for tida. Sliter litt med av-og-på smerter, som er irriterende. Ting som er gæli: -veldig følsomme brystvorter (kunne knipe ganske hardt i dem før uten at eg kjente noe særlig, men nå gjør det vondt bare eg holder tak i de ganske forsiktig). -ømme bryster, hatt i noen dager no. Gjør vondt i være borti de. -av-og-på vondt i nedre del av magen (nei, ikkje menssmerter). Det begynner som "murring" eller litt stikkende, kan vare fra 5 sekunder til fleire minutter. -Kan gå på toalettet og gjøre nr 2, da er den heilt grei. 30 minutter seinere må eg på toalettet igjen, og da er det løs mage: bløtt og illeluktende. (Men tror dette kan komme av nerver, så den er grei nok..) -"kniping" på innsida av overarmen.
Babyrus Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 De tre øverste punktene minner vel litt om graviditet. Ømme bryster er jo noe av det første tegnet til graviditet. Men det kan selvfølgelig være et vanlig virus som skaper disse symptomene, men tror det er vanskelig for oss lesere å stille en diagnose. Er du lei av å ha det slik kan du ta deg en tur til legen, det er ofte det beste
Gjest ts Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Skal til lege, men det er ikkje før 23 september. Fastlegen var sjukemeldt pga svineinfluensa tullet og er visst mange i køen foran meg. Graviditet ja... Eg har tenkt på det eg og, men har prøvd skyve tanken unna for det vil eg virkelig ikkje være. Er dessverre ein fare for det. Hadde ubeskytta sex med sambo, men kom ikkje inni meg, fikk mensen litt etterpå men den var ikkje slik den vanligvis er... Var veldig rød og vannaktig/rennende, kom fleire (5-8) dager før den skulle og varte i 4 dager. Når bør eg evt ta ein graviditets test for å sjekke? Etter neste gang eg skal ha mens eller?
Norbertine Skrevet 3. september 2009 #4 Skrevet 3. september 2009 (endret) Hvis det er 14 dager eller mer siden samleiet kan du teste. Endret 3. september 2009 av Gåsemor
Gjest ts Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Tror det er 3-4 uker siden, så da kan eg vel ta testen no da?
Gjest Miam Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Da kan du helt sikkert ta en test ja
Gjest ts Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Huff, får krysse fingrene for at den er negativ, er ikkje klar for sånt ansvar ennå. Får drikke litt vann for å få fortgang i sakene her, så ser eg vel hva testen viser om ikkje så altfor lenge
Gjest Miam Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Det går nok bra samme hva testen sier Hvor gammel er du da? Lykke til med testen!
Gjest ts Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Er bare 22. Glemte meg heilt og tok ikkje testen når eg var på toalettet sist.
Gjest ts Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 Tok ein Preg garviditetstest nå nettopp, men aner ikkje heilt om den er positiv/negativ... Blei ein veldig veldig veldig svak strek i vinduet, syns knapt (men ser den jo). Står at om man ser en veldig svak strek så er man gravid, men den syns knapt da. Æææææh, sitter med hjertet i halsen fordi eg ikkje veit om eg er eller ikkje, og skal ikkje ha mensen på ca 1+ uke (skulle hatt den rundt 16-18 men fikk mensen (eller småblødning) rundt 9 sist gang så nå er eg ikkje sikker lenger)...
Norbertine Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Gå på apoteket og kjøp en digital test, der står det klart "gravid" eller "ikke gravid". Så tester du første gang du tisser om morgenen, da er hormonene mer konsentrert i urinen. Men en strek er stort sett en strek, sannsynligvis er du gravid.
Gjest ts Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 Selv om den er veeeeldig svak/knapt skimtes? Hvor mye koster en digital test da? Har ikkje så god råd for tida.
Norbertine Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Selv om den er veeeeldig svak/knapt skimtes? Hvor mye koster en digital test da? Har ikkje så god råd for tida. Vanskelig å si, kanskje testen du brukte ikke har helt bra kvalitet. Egentlig burde du jo fått klar strek siden det er såpass lenge siden du evt. ble gravid. Vet ikke helt hvor mye digital test koster, vil tro det er mellom 120-150 kr. Det er det vel egentlig verdt for å bli helt sikker på om du er gravid eller ikke.
Gjest ts Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Tror det kanskje er ein skyggestrek eller noe, for den er ikkje rosa/lilla, og knapt synbar. Huff ja... Får sende gubben min på apoteket igjen tenker eg.
Gjest ts Skrevet 5. september 2009 #15 Skrevet 5. september 2009 Den digitale, må man vente til ca 4 dager før mensen er ventet eller kan eg ta den no? Leste på nettet at clearblue skal tas dagen mensen er venta,m ax 4 dager før...
Gjest Gjest Skrevet 5. september 2009 #16 Skrevet 5. september 2009 Dette med dager sånn og sånn før mens er når du ikke vet når du ble gravid, etter det jeg har skjønt. Så lenge du er OVER TO UKER fra samleiet så du er sikker på var årsaken, så spiller tid på døgnet eller tid i måneden ingen rolle. Positiv blir den uansett, om du er gravid.
Norbertine Skrevet 5. september 2009 #17 Skrevet 5. september 2009 Testen skal tas maks 4 dager før mens, dvs da 10-11 dager etter du hadde eggløsning og evt ble gravid, men du ble jo evt. gravid for 3-4 uker siden og har gått over dette for lengst. Du kan derfor ta testen når som helst.
Gjest ts Skrevet 5. september 2009 #18 Skrevet 5. september 2009 Får ikkje kjøpt testen før mandag., så da ser vi vel. Men no kom det blod ut nedentil, ser ikkje heilt ut som normalt mensen blod heller. Sist gang fikk eg mellom 8-9, men før det fikk eg den 16-18, så no har eg ikkje peiling her. Sabla vondt i nedre del av magen også...Auuu...
Gjest Miam Skrevet 5. september 2009 #19 Skrevet 5. september 2009 Ikke for å skremme, men det kan ikke være en mulighet for at du spontanaborterer da? Du kan jo bare ta å ringe legevakta for sikkerhetsskyld, om du har virkelig vondt mener jeg. Håper du ikke ble skremt altså, det er bare et tips
Gjest ts Skrevet 5. september 2009 #20 Skrevet 5. september 2009 Magevondten gikk over for nå, tror det kommer av nerver. Aner jo ikkje heilt hva som skjer, for om eg har plutselig fått mensen nå så er det noe tull der, den kommer jo alt for tidlig. Hvis det bare er ein liten blødning istede for... Ja, hva kan det bety?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå