Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Mannen min og jeg har vært og kikket på vogner nå. Syns det er kjempevanskelig, men vi falt i hvertfall for Simo Kombivogn. Likte spesielt fjæringen godt. (noe jeg trodde jeg IKKE kom til å like.. :fnise: )

Men vogna er tung har jeg skjønt. Er det sånn at man merker det veldig godt når man går på "vanlige" trilleturer, eller er det noe man kun bør tenke på om man skal gå i mye bratte bakker og lignende?

Syns også prisene på disse vognene er stive! Simo Kombi ligger på 6300 kr på Babyshop, og i tillegg må man jo ha regntrekk etc.

Kan jo også spørre hva dere tenker om å kjøpe en rød vogn? Vi venter ei jente, så sånn sett passer det jo fint med rød vogn, men blir man fort lei fargen?

Rød og lyseblå farge på vogna var nemlig på tilbud til 3790 kr..

Endret av Skogtussa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt to simo kombi og elsker de vognene. De er tunge ja, men det merker man ikke noe til på vanlige turer, men dersom det er bratt der du skal gå syns jeg du skal velge en annen vogn. Den er også tung å løfte ut og inn av bilen.

Rød vogn syns jeg er fint- den kan vel brukes til gutt også. Når den er såpass mye rimeligere hadde jeg gått for den. Jeg kjøpte brukt i 1995- betalte 3000 og jeg kjøpte brukt i år og betalte det samme:)

Det er jo dyre vogner, men min erfaring er at det er mange andre merker som er dyrere (Emmaljunga f.eks) Og når man kjøper Simo så vet man at man får kvalitet.

Skrevet

Vi syntes Simo kombi ble for tung, liker dere firhjulinger av den typen kan dere evt sjekke ut Brio sine (de er litt lettere, men mye av samme fjæringen og utseende).

Ellers er rød en fin farge en nødvendigvis ikke blir lei av med det første og passer til både gutt og jente. Må også si at jeg syns den lyseblå er litt blass og kjedelig.

Skrevet

Jeg elsker simovogner :)

Hadde den sist, og har kjøpt den nå.

Liker at den er stødig og stor.. Kan bruke bagen hele vinteren og god plass til pose oppi :)

Er mange fine vogner på finn, da kan du kommer over mange billige, fine vogner:)

Kjøpte vår vogn for 2500, 2 år gammel og med vendbart understell - kunne ikke se den var brukt en gang:)

Skrevet

Ja, det er jo en stor fordel med Simo- at man har så god plass oppi vognbagen. Jenta mi er 7 mnd nå ca 70 cm lang og har fortsatt god plass i bagen. regner med at hun kan ligge komfortabelt i den i hvertfall til jul:)

Skrevet

Nei her jeg bor er det ingen store bakker jeg må slite meg over, så sånn sett kan jeg godt ha tung vogn. Tenkte mer på om den ble et slit å trille på uansett, liksom..

Men høres jo ut som dere er veldig fornøyde med vogna i hvertfall! :) Liker at det er stor bag ja, for jeg har et håp om at vesla kan sove i den på dagtid så lenge det går.

Men så var det denne fargen da..Jeg syns forsåvidt rødfargen på vogna var fin, men jeg er så i tvil om det er den fargen jeg vil ha. Kunne vel heller tenkt meg svart eller en annen nøytral farge, men samtidig syns jeg det er tull og betale over 2500 kr mer for en annen farge enn rød!

Trodde ikke jeg skulle være så prippen når det gjaldt farge, men.. :fnise:

Skrevet

Tenk på at dette er et "fartøy" som skal bli med på tur i kanskje 3 år eller mer (dersom dere går for flere barn), og da er det viktig at du føler deg komfortabel med fargen. Så dersom det er penger det er snakk om hadde jeg heller da kjøpt en brukt i den fargen jeg ville ha (mange av de brukte er så lite brukt at de ser så og si nye ut).

Skrevet

Har sett annonsen din på Finn, gjest! Og hadde jeg bodd i nærheten, så hadde jeg ringt deg hver øyeblikk, men jeg bor på østlandet, og da blir det med en gang noe mer komplisert, dessverre.. :sukk:

Skrevet

Vi har Simo kombi, og er kjempefornøyde. Det eneste litt dumme er jo at den er litt tung å få med seg i bilen og sånt, men med stasjonsvogn og sterk mann funker det fint ;) Og SÅ tunge er de jo heller ikke de vognene. Synes ikke vogna er noe særlig tung å trille. Og det er veldig god plass i vognbagen, noe som er en kjempefordel om vinteren med poser oppi.

Ang farge, så synes jeg rød er en helt fin farge til både gutt og jente, men ser for meg at den lett blir blass og falmet av sola? Ser for meg en sånn "grå-rosa" vogn etter en sommer med mye sol... Vi har svart vogn og er i grunnen glad for det. Alle farger blir jo litt falmet, men tror svart eller mørk blå kanskje er det beste valget når det gjelder varige farger.

Skrevet

Jeg tenker på å kjøpe en Simo kombi som nr. 2 vogn, men det jeg bekymrer meg for er vekta. Det er en oversikt på Simos hjemmeside over vekt på de forskjellige vognene, og de er ganske tunge... Er ikke mange bratte bakker her, men vi må opp en bakke til huset vårt.

Har funnet en rimelig vogn brukt, MEN den er mørkegrønn. Litt usikker på den. Er det en "vanlig" farge på Simo-vogner?

Har inntrykk av at Simo har stødige, lune vogner som er gode å trille.

Skrevet

Det er ikke dyrt å få tilsent barnevogn. Jeg kjøpte min på finn, fra noen på sørlandet. (Jeg bodde på vestlandet) Det kostet meg ca 300kr å få den i posten.

Skrevet

Simo og Emmaljunga var uaktuelle for oss rett og slett fordi de er så tunge som du påpeker, spesielt når du går over til sportsdelen. For vår del falt derfor valget på Teutonia Mistral. Stødig vogn med god plass, veldig god fjæring, blandt de letteste kombivognene og ikke minst enkel å slå sammen og tar liten plass sammenlagt (vi kjører mye og da er det praktisk når man skal ha den med i bilen).

Skrevet

Takk for råd og tips i dag. Nå kjøpte jeg en vogn på tlf for et par minutter siden. Annonsen ble nettopp lagt ut på Finn, så det ble en 08 modell Simo Kombi, svart farge, og som er brukt i 6 mnd. Fikk den for 4000. Nå er jeg fornøyd!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...