Gå til innhold

Null sexlyst


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Legger denne tråden under samliv og relasjoner, selv om det strengt tatt dreier seg om seksualitet. Men poenget er at dette skaper problemet i forholdet til min samboer.

Vi er henholdsvis 28 og 30 år og har vært sammen i tre år. Det første året i forholdet hadde vi et fantastisk sexliv, vi hadde sex minst 3-4 ganger pr uke og det var alltid deilig. Samboeren min er veldig opptatt av min nytelse og gjør i utgangspunktet alle de rette tingene i sengen.

Etter omtrent et år sammen begynte jeg å få problemer med tørrhet, det vil si at jeg følte meg kåt, men omtrent ikke ble våt før/under sex. Men dette problemet løste vi ved å bruke glidemiddel, og sexlivet fortsatte derfor med lik hyppighet og intensitet som før.

Nå det siste året har jeg derimot begynt å få stadig sjeldnere lyst på sex, og vi har hatt sex maks en gang i uken. Men for et år siden, selv om jeg ble sjeldnere kåt, var det iallefall alltid veldig godt når vi først kom i gang, og jeg fikk alltid orgasmer. Etter hvert ble det imidlertid også stadig vanskeligere å få orgasmer (stakkars samboeren min kunne ligge og slikke meg i oppmot en halvtime, og likevel gikk det ikke for meg...), og nå har jeg ikke fått orgasme sammen med kjæresten min på 3-4 måneder :tristbla:

Vi har fortsatt sex ca en gang i uka fordi jeg gjerne vil gi han nytelsen, men som regel ender det med at jeg heller suger/runker han til orgasme fordi jeg ikke lenger får noe ut av samleie. Før onanerte jeg minst 2-3 ganger i uken, mens jeg nå bare unntaksvis får lyst til det. Og hvis jeg gjør det, får jeg også bare veldig svake/milde orgasmer.

Dette begynner nå å tære på forholdet. Samboeren min prøver å ta initiativet til sex 1-2 ganger i uken, men blir (heldigvis) aldri sint eller irritert når jeg avviser han. Vi har snakket om dette problemet flere ganger, men han mener at det sikkert bare er en fase og at vi skal avvente og se om det går over av seg selv. Jeg tenker imidlertid mye på det, og skulle gjerne ha funnet en løsning. Det er utrolig trist å tenke på at vi har mistet denne dimensjonen i forholdet som jeg egentlig føler er veldig viktig. Jeg pleide¨å anse meg selv som en veldig seksuell person, mens nå er det på en måte bare helt dødt...

Noen som har noen tanker rundt hva det kan skyldes. Evt har opplevd noe lignende og funnet ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du går på hormonell prevensjon, slutt med det. Ellers hadde jeg tatt meg en tur til legen.

Nei, går ikke på noen som helst hormonell prevensjon, har ikke gjort det de siste to årene. Gikk på Trionetta før, frem til de gikk inn, men da opplevde jeg aldri disse problemene.

Men ja, jeg har også begynt å vurdere å ta dette opp med legen min. Men jeg kan ikke helt se hva hun skal kunne gjøre med det heller.. Jeg har allerede tatt noen prøver for å sjekke at hormonnivåer i kroppen er riktige, sjekket stoffskifte o.l. (Tok alle mulige prøver for ca et år siden fordi jeg ikke hadde vært hos legen på mange år og tenkte det kunne være greit å forsikre meg om at alt var som det skulle være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en del av problemet er at du tenker så mye på det?

Jeg har sjelden sexlyst, og "blir med" på sex for min samboers skyld. Men når vi først er i gagn så nyter jeg det, sånn som du beskriver at du gjorde tidligere. Men så har jeg aldri vært så veldig opptatt av orgasme. Det har aldri vært lett for meg å få orgasme under sex, men jeg nyter det veldig likevel. Jeg har ikke noe fokus på at jeg trenger en orgasme, sex er ren nytelse uansett. Kanskje det er noe du kan fokusere på også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje en del av problemet er at du tenker så mye på det?

Jeg har sjelden sexlyst, og "blir med" på sex for min samboers skyld. Men når vi først er i gagn så nyter jeg det, sånn som du beskriver at du gjorde tidligere. Men så har jeg aldri vært så veldig opptatt av orgasme. Det har aldri vært lett for meg å få orgasme under sex, men jeg nyter det veldig likevel. Jeg har ikke noe fokus på at jeg trenger en orgasme, sex er ren nytelse uansett. Kanskje det er noe du kan fokusere på også?

Ja, skjønner hva du mener. Men det er ikke egentlig sånn at jeg på død og liv må ha orgasme jeg heller, tidligere hendte det noen ganger at jeg faktisk ikke fikk orgasme i løpet av en sex-stund, men jeg syntes likevel at det hadde vært deilig.

Men nå er det på en måte sånn at det uansett ikke er noe deilig, hvis kjæresten min koser med meg "der nede", kjennes det ikke på noen annen måte enn hvis han f.eks. hadde strøket meg på armen eller leggen. Jeg får ingen "deilig-følelser" i kroppen i det hele tatt, og mange ganger holder jeg bare på å sovne mens han forsøker å gøre det godt for meg...

Men tusen takk til dere som har svart så langt, skjønner at det ikke er så lett å gi noen gode råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann38_*

Vel... sånt er ikke lett...men som mann som har opplevd og opplever å være på den andre siden av det du skriver om så kan jeg jo skrive noen ord.

At han ikke blir sint og irritert er jeg redd for at bare er for dine følelsers skyld, kjenner jeg han rett (basert på eget sinn) så bygger det seg opp et innvendig sinne i han for hver gang du avviser. Det finnes ingen "smerte" vondere enn det å bli avvist av den man elsker og har valgt å leve livet med rett og slett. Det er ingen god følelse å bli avvist sånn, det finnes ingen god forklaring, det finnes ikke noe som bøter på det i det lange løp.

Nå finnes det sikkert mange nyanser her og. Men, det viktige er at du er totalt åpen om det, at du viser vilje til å gjøre noe med det (om du har lyst til det da).

Noen har engang sagt at når sexlivet er godt så betyr det 10%, men når det er dårlig betyr det 90%.

Hva jeg som mann ønsker i denne situasjonen... Jeg må ikke nødvendigvis ha så veldig ofte sex, bare en viss regelmessighet, men det jeg ønsker meg mest av alt er et sexliv, en medbestemmelsesrett, vissheten om at jeg kan prøve meg/hinte uten å vite med tilnærmet 100% sikkerhet at jeg blir avvist.

For, den følelsen er den værste, og jeg gir opp og lever i et vakum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel... sånt er ikke lett...men som mann som har opplevd og opplever å være på den andre siden av det du skriver om så kan jeg jo skrive noen ord.

At han ikke blir sint og irritert er jeg redd for at bare er for dine følelsers skyld, kjenner jeg han rett (basert på eget sinn) så bygger det seg opp et innvendig sinne i han for hver gang du avviser. Det finnes ingen "smerte" vondere enn det å bli avvist av den man elsker og har valgt å leve livet med rett og slett. Det er ingen god følelse å bli avvist sånn, det finnes ingen god forklaring, det finnes ikke noe som bøter på det i det lange løp.

Nå finnes det sikkert mange nyanser her og. Men, det viktige er at du er totalt åpen om det, at du viser vilje til å gjøre noe med det (om du har lyst til det da).

Noen har engang sagt at når sexlivet er godt så betyr det 10%, men når det er dårlig betyr det 90%.

Hva jeg som mann ønsker i denne situasjonen... Jeg må ikke nødvendigvis ha så veldig ofte sex, bare en viss regelmessighet, men det jeg ønsker meg mest av alt er et sexliv, en medbestemmelsesrett, vissheten om at jeg kan prøve meg/hinte uten å vite med tilnærmet 100% sikkerhet at jeg blir avvist.

For, den følelsen er den værste, og jeg gir opp og lever i et vakum.

Hvis du hadde lest alle innleggene, hadde du sett at jeg absolutt ikke avviser han hver gang. Han tar initiativet til sex sånn ca et par ganger i uken, og som jeg skrev over her, så har vi fortsatt sex omtrent en gang i uken fordi jeg ønsker å gi han tilfredsstillelse og nytelse. Du skriver også at det er så forferdelig vondt å bli avvist av den man elsker. Det er kun seksuelle tilnærmelser jeg avviser, vi er generelt veldig kjærlige med hverandre ellers. Jeg klemmer og kysser på han flere ganger hver dag, vi ligger ofte og koser bortimot en time før vi sovner hver kveld, forteller hverandre hver dag at vi elsker hverandre osv. Jeg tror ikke han opplever det som at jeg er følelseskald og avviser han generelt.

Setningen din om at "det viktige er at du er totalt åpen om det, at du viser vilje til å gjøre noe med det (om du har lyst til det da)" er bare helt meningsløs. Hvorfor tror du jeg skriver inn her? Hvorfor tror du jeg grubler så mye på dette? Hvorfor tror du jeg bekymrer meg for dette hver eneste dag? Selvsagt har jeg lyst til å gjøre noe med dette, jeg vet bare ikke hva jeg kan gjøre.

Heldigvis er min samboer (tilsynelatende i motsetning til deg) en veldig rolig, stabil og forståelsesfull person, så det er ingen fare for at det "bygger seg opp et stort sinne inni han". I den grad han bekymrer seg for dette, så er det mer en frustrasjon/tristhet over at jeg ikke lenger nyter sexlivet vårt på den samme måten som jeg gjorde tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du hadde lest alle innleggene, hadde du sett at jeg absolutt ikke avviser han hver gang. Han tar initiativet til sex sånn ca et par ganger i uken, og som jeg skrev over her, så har vi fortsatt sex omtrent en gang i uken fordi jeg ønsker å gi han tilfredsstillelse og nytelse. Du skriver også at det er så forferdelig vondt å bli avvist av den man elsker. Det er kun seksuelle tilnærmelser jeg avviser, vi er generelt veldig kjærlige med hverandre ellers. Jeg klemmer og kysser på han flere ganger hver dag, vi ligger ofte og koser bortimot en time før vi sovner hver kveld, forteller hverandre hver dag at vi elsker hverandre osv. Jeg tror ikke han opplever det som at jeg er følelseskald og avviser han generelt.

Setningen din om at "det viktige er at du er totalt åpen om det, at du viser vilje til å gjøre noe med det (om du har lyst til det da)" er bare helt meningsløs. Hvorfor tror du jeg skriver inn her? Hvorfor tror du jeg grubler så mye på dette? Hvorfor tror du jeg bekymrer meg for dette hver eneste dag? Selvsagt har jeg lyst til å gjøre noe med dette, jeg vet bare ikke hva jeg kan gjøre.

Heldigvis er min samboer (tilsynelatende i motsetning til deg) en veldig rolig, stabil og forståelsesfull person, så det er ingen fare for at det "bygger seg opp et stort sinne inni han". I den grad han bekymrer seg for dette, så er det mer en frustrasjon/tristhet over at jeg ikke lenger nyter sexlivet vårt på den samme måten som jeg gjorde tidligere.

....jeg tror rådene hans var velmenende, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann40_*

Samme med kona her også. Tror ikke hun føler noesomhelst når vi holder på. Har da kjøpt en relativt kraftig vibrator til henne som hun bruker, men hun må da anstrenge seg endel for å få sin orgasme. Ellers likt som deg med masse sex i ungdommen og heller lite sex nå. Ganske frustrerende igrunnen men slik er nå livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller det kan være for mye rutine i det hele. Om han slikker på en spesiell måte, så går det rutine i det og. Så ligger man der og venter på neste "del i programmet". Her har soverommet vårt i seg selv medført at vi mister lysta begge to i det vi går inn døra. :fnise: Kjipt ettersom store og små barn begrenser mulighetene ellers mye.

Hm. Kanskje vi må pusse opp... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_mann38_*
Hvis du hadde lest alle innleggene, hadde du sett at jeg absolutt ikke avviser han hver gang. Han tar initiativet til sex sånn ca et par ganger i uken, og som jeg skrev over her, så har vi fortsatt sex omtrent en gang i uken fordi jeg ønsker å gi han tilfredsstillelse og nytelse. Du skriver også at det er så forferdelig vondt å bli avvist av den man elsker. Det er kun seksuelle tilnærmelser jeg avviser, vi er generelt veldig kjærlige med hverandre ellers. Jeg klemmer og kysser på han flere ganger hver dag, vi ligger ofte og koser bortimot en time før vi sovner hver kveld, forteller hverandre hver dag at vi elsker hverandre osv. Jeg tror ikke han opplever det som at jeg er følelseskald og avviser han generelt.

Setningen din om at "det viktige er at du er totalt åpen om det, at du viser vilje til å gjøre noe med det (om du har lyst til det da)" er bare helt meningsløs. Hvorfor tror du jeg skriver inn her? Hvorfor tror du jeg grubler så mye på dette? Hvorfor tror du jeg bekymrer meg for dette hver eneste dag? Selvsagt har jeg lyst til å gjøre noe med dette, jeg vet bare ikke hva jeg kan gjøre.

Heldigvis er min samboer (tilsynelatende i motsetning til deg) en veldig rolig, stabil og forståelsesfull person, så det er ingen fare for at det "bygger seg opp et stort sinne inni han". I den grad han bekymrer seg for dette, så er det mer en frustrasjon/tristhet over at jeg ikke lenger nyter sexlivet vårt på den samme måten som jeg gjorde tidligere.

Hei igjen.. først og fremst, det var velmenende :)

Jeg har opplevd akkurat det du beskriver, kosing og ligge inntil når man skal sove og på alle måter ellers et flott samliv men sexlivet fungerer ikke. Til å begynne med var det sex en gang i uken, så annenhver osv.

Min setning om å være åpen handlet om å være åpen mot din utkårede. Min kone var ikke det og vi endte opp i en håpløs spiral hvor hun grublet som du sier du gjør og jeg gikk rundt som et uvitende fjols.

Jeg går også for å være den mest rolige og avbalanserte mann du kan tenke deg. Vi menn er dessverre vil vel noen si verdensmestere i å skjule følelser vi har hvis vi frykter de kan såre eller skape konfrontasjoner i hjemmet.

Håper det ordner seg for dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi takk, dette skal jeg absolutt prøve ut :)

Hvis du går til thetaobums.com og spør om råd for å vekke til live sexlysten så vil du få enda flere og gode råd i samme sjanger. En av de som henger der er dama som har skrevet boken the orgasmic diet:

http://www.amazon.com/Orgasmic-Diet-Revolu...m/dp/030735265X

Du kan også lese denne tråden der dieten blir diskutert:

http://www.thetaobums.com/index.php?showtopic=3389

Dr. Lin har et utrolig godt rykte når det gjelder alle seksuelle spørsmål og på siden hans vil du finne både konvensjonelle vestlig medisinske råd, råd fra kinesisk medisin og fra den tantrsike og den taoistiske seksuelle tradisjonen so, begge er et oppkomme av utrolig kunnskap om seksualitet:

http://www.actionlove.com/

Siden til Dr. Lin er et kaos, men full av bra ting.

Du kan også få svært mye ut av å trene underlivsmuskulaturen. Det har normalt en direkte effekt på seksualdrift og evnen til å oppnå orgasme ved siden av å være gunstig for alt som foregår i underlivsregionen. Vestlige kvinner spesielt har alt, alt for dårlig utviklet underlivsmuskulatur pga måten de beveger seg på. Gjør både konvensjonelle pc-øvelser/kegels, men sørg også for å trene ringmuskulaturen i anus og gjerne også den bitte lille muskulen litt ovenfor men rett nedenfor halebenet og også den andre ringmuskelen i anus som ligger lenger opp i anus. Du kan også bruke jade egg i vagina:

http://jadegoddess.com/index.php?option=co...6&Itemid=39

Saida har generelt mye bra å si om sex og spesielt for kvinner. Hvis du leter på siden hennes kan det godt tenkes du finner noe mere og bra:

http://www.thedesiletsmethod.com/index.php...2&Itemid=26

Denne kan også være informativ:

http://www.webmd.com/menopause/guide/sex-drive-and-menopause

For å øke seksuell nytelse under sex, for å øke sjansen for orgasme og størrelsen på den og faktisk også for lysten på sex generelt er det avgjørende å puste riktig. De fleste i vesten puster bare overflatisk oppe i brystet i stedet for dypt i magen i tillegg så praktiserer mange av oss i praksis det som kalles reverse breathing hele dagen fordi pusten er så hærpa. Reverse breathing er en form for pust som egentlig bare skal aktiveres i stressende situasjoner og som nummer ned evnen til å føle. Går man fra reverse til riktig pust så 3,4 eller 5 dobbler man seksuell nytelse ved det alene.

Denne boken lærer deg både riktig pust, hvordan bruke pust under sex og hvordan øve inn visse bevegelsesmønstre som egentlig er der naturlig hos folk som ikke er kroppslig bundet i det hele tatt og som øker sjansen for orgasme betydelig.

http://www.amazon.com/Breathing-Ecstasy-Fi...e/dp/0609809385

Det er en liten bok og øvelsene banalt enkle.

Akkupunktur er generelt bra for å regulere hormonelle ubalanser som ofte ligger bak plutselig reduskjon i lyst på sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest womenwomen
Hvis du går til thetaobums.com og spør om råd for å vekke til live sexlysten så vil du få enda flere og gode råd i samme sjanger. En av de som henger der er dama som har skrevet boken the orgasmic diet:

http://www.amazon.com/Orgasmic-Diet-Revolu...m/dp/030735265X

Du kan også lese denne tråden der dieten blir diskutert:

http://www.thetaobums.com/index.php?showtopic=3389

Dr. Lin har et utrolig godt rykte når det gjelder alle seksuelle spørsmål og på siden hans vil du finne både konvensjonelle vestlig medisinske råd, råd fra kinesisk medisin og fra den tantrsike og den taoistiske seksuelle tradisjonen so, begge er et oppkomme av utrolig kunnskap om seksualitet:

http://www.actionlove.com/

Siden til Dr. Lin er et kaos, men full av bra ting.

Du kan også få svært mye ut av å trene underlivsmuskulaturen. Det har normalt en direkte effekt på seksualdrift og evnen til å oppnå orgasme ved siden av å være gunstig for alt som foregår i underlivsregionen. Vestlige kvinner spesielt har alt, alt for dårlig utviklet underlivsmuskulatur pga måten de beveger seg på. Gjør både konvensjonelle pc-øvelser/kegels, men sørg også for å trene ringmuskulaturen i anus og gjerne også den bitte lille muskulen litt ovenfor men rett nedenfor halebenet og også den andre ringmuskelen i anus som ligger lenger opp i anus. Du kan også bruke jade egg i vagina:

http://jadegoddess.com/index.php?option=co...6&Itemid=39

Saida har generelt mye bra å si om sex og spesielt for kvinner. Hvis du leter på siden hennes kan det godt tenkes du finner noe mere og bra:

http://www.thedesiletsmethod.com/index.php...2&Itemid=26

Denne kan også være informativ:

http://www.webmd.com/menopause/guide/sex-drive-and-menopause

For å øke seksuell nytelse under sex, for å øke sjansen for orgasme og størrelsen på den og faktisk også for lysten på sex generelt er det avgjørende å puste riktig. De fleste i vesten puster bare overflatisk oppe i brystet i stedet for dypt i magen i tillegg så praktiserer mange av oss i praksis det som kalles reverse breathing hele dagen fordi pusten er så hærpa. Reverse breathing er en form for pust som egentlig bare skal aktiveres i stressende situasjoner og som nummer ned evnen til å føle. Går man fra reverse til riktig pust så 3,4 eller 5 dobbler man seksuell nytelse ved det alene.

Denne boken lærer deg både riktig pust, hvordan bruke pust under sex og hvordan øve inn visse bevegelsesmønstre som egentlig er der naturlig hos folk som ikke er kroppslig bundet i det hele tatt og som øker sjansen for orgasme betydelig.

http://www.amazon.com/Breathing-Ecstasy-Fi...e/dp/0609809385

Det er en liten bok og øvelsene banalt enkle.

Akkupunktur er generelt bra for å regulere hormonelle ubalanser som ofte ligger bak plutselig reduskjon i lyst på sex.

Med en NY spennende mann og kanskje forelskelse - så ville nok sexdriften dukket kraftig opp igjen .

Alle kvinner & veninner på min alder - rundt 30 + sier sexdrifte deres ble større med årene, ikke mindre . Er vell det som er mest vanlig tror jeg .

Mulig din mann er blitt like spennende som en " bror " for deg ...

Er du gått lei av han egentlig - og føler mest bare vennskap for han ...enn kjælighet & hete kåte følelser ...Mye mulig . Ikke sikkert det er noe galt hverken med hormonnivå eller dietten & vitaminene du får i deg .Mulig du bare er lei av å knulle samme mann - hele tiden : )

Jeg vet hva som vil hjelpe .... kontakt med en annen mann ...he he ! Det kan fort skru opp sexlysten hjemme også på din egen mann .

Akkurat som jeg merker at jeg blir tent av å ha kontakt med fremmede menn på byen - uskyldig flørting og dansing ..uten noe mer enn det ...

Så går jeg hjem å SPISER min egen mann etterpå ...fungerer bra .Enda jeg ikke er utro engang .Bare SER & snakker med andre menn .Nok for meg . Verd å prøve TS ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en NY spennende mann og kanskje forelskelse - så ville nok sexdriften dukket kraftig opp igjen .

Alle kvinner & veninner på min alder - rundt 30 + sier sexdrifte deres ble større med årene, ikke mindre . Er vell det som er mest vanlig tror jeg .

Mulig din mann er blitt like spennende som en " bror " for deg ...

Er du gått lei av han egentlig - og føler mest bare vennskap for han ...enn kjælighet & hete kåte følelser ...Mye mulig . Ikke sikkert det er noe galt hverken med hormonnivå eller dietten & vitaminene du får i deg .Mulig du bare er lei av å knulle samme mann - hele tiden : )

Jeg vet hva som vil hjelpe .... kontakt med en annen mann ...he he ! Det kan fort skru opp sexlysten hjemme også på din egen mann .

Akkurat som jeg merker at jeg blir tent av å ha kontakt med fremmede menn på byen - uskyldig flørting og dansing ..uten noe mer enn det ...

Så går jeg hjem å SPISER min egen mann etterpå ...fungerer bra .Enda jeg ikke er utro engang .Bare SER & snakker med andre menn .Nok for meg . Verd å prøve TS ...

In short, animals do not choose their mates randomly. They identify and reject those with whom they have already had sex. Scientists know this reflex as the "Coolidge Effect." It earned its name many years ago when President Coolidge and his wife were touring a farm. While the President was elsewhere, the farmer proudly showed Mrs. Coolidge a rooster that "could copulate with hens all day long, day after day." Mrs. Coolidge coyly suggested that the farmer tell that to Mr. Coolidge, which he did.

The President thought for a moment and then inquired, "With the same hen?"

"No, sir," replied the farmer.President and Mrs. Coolidge

"Tell that to Mrs. Coolidge," retorted the President.

Alle opplever dette i større eller mindre grad. Inenfor tantra, taoistisk sex og Karezza (en slags forenklet vestlig tantra fra 1800-tallet) så mener man å ha funnet en vei utenom denne problemstillingen som handler om å ha en annen type orgasme enn den folk flest har. Ut fra hva man vet fra moderne forskning om orgasmens og kjærlighetens kjemi har folk som driver med dette funnet en ganske plausibel hypotese for hva som egentlig skjer og denne kan du lese beskrevet på denne siden. Kluet er å ha en type orgasme som produserer masse oxcytocin som er et stoff som skaper bånd mellom folk og mindre dopamin som gir et kik men som dreper dopamin. Reuniting siden snakker mye om å ikke ha orgasme men det de snakker om som alternativ er i manges øyne ikke bare en orgasme menn en langt heftigere en bare mere subtil, spirituell og på overfalten mindre eksplosiv, men uendelig mye heftigere og mere tilfredstillende. Lær deg å ha sex på Karezzamåten og ha bare slik sex i 2 måneder så vil mest sannsylig svært mye endre seg mellom deg og din mann. Det er i hvert fall erfaringen til folk som driver med Karezza og tantra. Jeg annbefaller sterkt å starte med Karezza fordi det er mye enklere enn tantra i begynnelsen og fordi en del tantralærere i stedet lærer deg å ha flere konvensjonelle orgasmer enn korrekt tantrisk orgasme.

Dette kan også være et godt alternativ for trådstarter. For å lese en ordentlig forklaring på hvordan Karezza hjelper deg å overkomme Coolodge effekten les her:

http://www.reuniting.info/science/oxytocin_health_bonding

http://www.reuniting.info/science/coolidge_effect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest womenwomen
at dopamin dreper oxcytocin skulle det stå

Jeg tror egentlig ikke mennesker er skapt til å være monogame hele livet sitt .Jeg tror mennesker er mer " serie-monogame " og at de har behov for variasjon for å bevare lysten på topp til enhver tid .

I såfall skulle man ikke føle lyst på andre sexuelt - når man er selv i parforhold .

Har ofte kjent lyst på andre menn . Og det er naturlig det . Mange fristelser der ute .

Regner med min samboer også tenner på fremmede kvinner . Men det er ok .

Er vell sån for de fleste .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke mennesker er skapt til å være monogame hele livet sitt .Jeg tror mennesker er mer " serie-monogame " og at de har behov for variasjon for å bevare lysten på topp til enhver tid .

I såfall skulle man ikke føle lyst på andre sexuelt - når man er selv i parforhold .

Har ofte kjent lyst på andre menn . Og det er naturlig det . Mange fristelser der ute .

Regner med min samboer også tenner på fremmede kvinner . Men det er ok .

Er vell sån for de fleste .

Vel, poenget med det jeg skrev og linken og det Karezza og tantra handler om og som du kan få en svært plausibel vitenskapelig teori om på siden jeg linket til er nettopp hvordan man blir kvitt tendensen til seriemonogami. I hvert fall i hovedsak. At folk klest har en tendens til å oppleve akkurat det du opplever og så gå videre til nestemann er ikke et bevis mot hypotesen deres fordi de praktiserer konvensjonelle orgasmer. Hypotesen er nettopp at det er konvensjonelle orgasmer som skaper tendensen og at det er sammenhengen mellom oxcytocin og dopamin som driver dette mønstret, men at det kan utmanøvreres akkurat som tantra og taoistisk sex har fortalt oss at det kan i årtusener. Så veldig vanskelig er det heller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...