Gjest TheButterfly Skrevet 3. september 2009 #1 Skrevet 3. september 2009 For ca tre måneder siden var jeg hos tannlegen og rotfylte en tann. I forkant hadde jeg tannverken fra helvete i nesten en uke. Da tannlegen var ferdig med fyllingen, tok han et bilde av kunstverket sitt. Der oppdaget han en hvit strek inni tannen min, jeg syntes det kunne ligne en tannhals som var åpen, men jeg er jo ingen tannlege. Den ordentlige tannlegen noterte seg at det var en hvit strek der, men vi gjorde ikke noe mer med det. Nå plutselig har det begynt å verke i tanna igjen, akkurat like vondt som før jeg fikk rotfylt den. Det jeg lurer på er om tannlegen burde fikse dette uten at jeg skal betale skjorta for det? Det er jo som kjent ikke bare bare å gå til tannlegen i Norge, og jeg, som kun har rehabiliteringsstønad, må søke om å få dekket behandlingen gjennom nav. Jeg har nå fått dekket en god del av behandlingen, men hvis jeg må inn og styre med denne tanna igjen, har jeg ingen garantier for om det blir dekket av nav. Og hvis det ikke blir det, og jeg plutselig sitter der med en diger regning, sliter jeg, for å si det mildt. Så, hva er "vanlig praksis" når sånt skjer? Noen som vet?
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 Diger regning? Det er ikke gratis å gå til tannlegen, men det er ikke så dyret heller. Jeg tipper at hvis du kontakter tannlegen og forteller at du fortsatt har vondt i samme tanna så ordner han nok opp i det free of charge.
Gjest TheButterfly Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Som sagt så har jeg en relativt beskjeden inntekt, så selv en vanlig sjekk hos tannlegen blir i dyreste laget for meg Noen som vet med sikkerhet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå