Gå til innhold

spørsmål om rengjøring..


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1)

Ca 2-3 ggr i uka tenker jeg.

2)

Vet ikke helt....1-2 ggr i mnd kanskje. Spørs litt hva slags fettsprutende delikatesser som har blitt tilberedt inni der :blunke:

Gjorde det i går faktisk :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikke fryktelig ofte. Kanskje 1 gang i måneden? Men det er sjelden mye som flyter rundt inni skapet vårt. Hunden tar seg som regel av matavfall.

2. Stekeovnen vasker jeg når den er skitten. Som regel tørker jeg over inni ovnen når jeg har laget som som har dryppet ned e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I skapet hvor søpla står - vasker jeg ikke ofte - ved behov, par ganger i året kanskje. Søpla er jo i i et stativ i en papirpose som bæres ut daglig, med to plastposer utenpå - som også byttes jevnlig.

Og søpla går i søpla, ikke utenfor...

Inni stekovnen. Vet ikke, det er samboer som tar seg av den...

Oppå komfyren - nesten daglig, etter søl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Vi har ikke søppelet i skapet under vasken faktsik, vi prøvde på det (det virker jo naturlig og intuitivt) men det passet ikke for oss, så vårt står ikke i et skap, og det bæres ut ofte, dvs når det er fult, når jeg har kastet noe som kan finne på å lukte (=nesten hver gang jeg lager middag egentlig) eller når jeg har kastet noe som allerede lukter.

Komfyren, inni, den vasker jeg når det har blitt laget noe inni den som gjør at det behøves å vaskes. Dvs, når vi har ettervarma grillspyda (de ble liksom aldri ferdige) inni der og glemt å legge noe under rista, når jeg lager pizza men rotet når jeg puttet den inn så noe av osten havna på bunnen av ovnen... ja generelt, når det behøves. Det er ikke så ofte, vi lager ikke så masse mat inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...