LekeHusmor Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Dette bør vel være grunn nok til at ingen spiser på Mc Donalds mer
Edie Skrevet 3. september 2009 #2 Skrevet 3. september 2009 De pratet om dette på P4's Radiofrokost. Han skulle ta den med i morgen.. Lurer på om Jan eller Bjørn tør å smake
Babyrus Skrevet 3. september 2009 #3 Skrevet 3. september 2009 Det er når jeg ser slike oppslag at jeg blir glad for at jeg hater junk food Brekker meg av det.
Gjest Ansjoni Skrevet 3. september 2009 #5 Skrevet 3. september 2009 Fikk faktisk lyst på en BigMac jeg. Jeg spiser omtrent aldri på McDonalds, men etter at jeg hadde vært på kino og sett Super Size Me fikk jeg lyst på en habbis
FastEnde Skrevet 3. september 2009 #6 Skrevet 3. september 2009 Spiser bare fiskeburgeren der av og til. Altså bare hvis jeg er akutt sulten og det ikke er noe annet alternativ i nærheten. Synes den smaker godt. Jeg går med andre ord aldri ut for å spise på MC'D.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #7 Skrevet 3. september 2009 Dette minner meg om en Mc Donald's-diskusjon her inne for noen år siden, der en bruker som jobbet der iherdig hevdet at de laget all maten fersk, og at ingenting man får kjøpt der inneholder noen flere tilsetningsstoffer og konserveringsmidler enn burger og brød som du lager fra bunnen av på ditt eget kjøkken. Yeah right.
Gjest Ingeniøren Skrevet 3. september 2009 #8 Skrevet 3. september 2009 Jeg ser ikke helt problemet? Hvor mange spiser så mye på McDonalds at den maten bidrar til en vesentlig del av andelen E'er man får i seg? Samtidig oppfatter nå hvertfall jeg en burger på McDonalds som langt tryggere enn en kebab.
Gjest Gjest- Skrevet 3. september 2009 #9 Skrevet 3. september 2009 Jeg ser ikke helt problemet? Hvor mange spiser så mye på McDonalds at den maten bidrar til en vesentlig del av andelen E'er man får i seg? Samtidig oppfatter nå hvertfall jeg en burger på McDonalds som langt tryggere enn en kebab. Enig. Er vel ikke mange som spiser på McD. daglig akkurat?Folk blir jo hysteriske for den minste ting..Skader ikke å ta seg en burger en gang iblant hvis en føler for det.
Dalila Skrevet 3. september 2009 #10 Skrevet 3. september 2009 Å lese den artikkelen fikk meg til å tenke at enkelte journalister har for lite å gruble på i livet sitt Enten klages det på for mye bakterier eller så er det jammen FOR LITE bakterier... Konklusjonen i artikkelen er at det "sikkert ikke er bra". Eh, neivel. Er ikke mer rariteter i den maten enn annen fast food.
Pingting Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Det som fascinerte meg med den artikkelen er at omtrent all teksten gikk ut på å skrike "SE! DEN RÅTNER IKKE! HYYYL! DETTE LIKER VI IKKE!" og så var det ett lite avsnitt til slutt som gav noen høyst vage begrunnelser for hvorfor dette ikke skulle være bra. For all del - det er ofte bra med journalistikk som dette, men da må man vel kunne forvente noe litt mer enn drittslenging uten særlig gode begrunnelser? Jeg irriterer meg litt over artikler som kun spiller på den instinktive reaksjonen til folk uten å komme med skikkelige fakta og saklige konklusjoner.
Cata Skrevet 3. september 2009 #12 Skrevet 3. september 2009 Burde kanskje spise mer McDonalds? Kanskje jeg blir så full av tilsetningsstoffer at jeg blir 110? Er for øvrig enig med gjest i innlegg nr #9. Det kan sagtens diskuteres hvor sunt et burgermåltid er - av flere grunner enn tilsetningsstoffer, men for de fleste av oss så er det tross alt "en gang i mellom" mat, ikke hverdagskost.
Gjest Ba'al Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Jeg irriterer meg litt over artikler som kun spiller på den instinktive reaksjonen til folk uten å komme med skikkelige fakta og saklige konklusjoner. Sikkert noen konspirasjonsteoretikere som har en formening om denne fordummingen, enn så lenge så kan man kontemplere over Bosch sitt maleri The Ship of Fools. Her på berget så er McDonald's først og fremst dyrt, de har fått noen nye spennende smaker i det siste (+ grilla brød), men uansett så kommer sultfølelsen fort tilbake etter en tur innom der.
Jade Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Burgerne deres er så ekle at jeg hadde dødd av avsky før jeg hadde rukket å spise så mye at jeg hadde dødd av konserveringsmidlene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå