Rosalind Skrevet 3. september 2009 #21 Skrevet 3. september 2009 Faktisk finnes det barn som ikke vet at dem er blitt voldtatt. før foreldrene sier at dem ble det. Det gir rom for etteranke........ Og det ser du på som legitimerende for å voldta barn? Det ar Lommemannen lot barna beføle kjønnsorganet hans, var ikke et overgrep. Det at naboen min målte feberen min, var heller ikke et overgrep (selv om oververdenen ville ha det til det) Ifølge hvem? Ifølge guttene selv og Norges Lover er det et overgrep. Om du ikke ser forskjell på det å måle feber og bevisst manipulering av unge gutter for å stimulere sitt eget kjønnsorgan, er du rimelig på viddene. Selv overgripere forstår forskjellen her.
Gjest been there, hated it Skrevet 3. september 2009 #22 Skrevet 3. september 2009 Jeg fatter ikke hvorfor så mange hisser seg opp når det er snakk om pedofile. Det dreier seg tross alt ikke om drap. Noen ganger kan en få inntrykk av mange mener at det er bedre at blir drept enn at overgriperen beføler kjønnsorganet. Resultatet er at mange dreper barna fremfor å la de gå pga den irrasjonelle reaksjonen mange møter vedkommende på om det inntrufne blir allment kjent. Jeg diskuterte en gang dødsstraff med en kvinnelig sykepleier, hun mente det var inhumant, at det var en skam at USA fremdeles drev med det osv ..... Men da TV-en tilfeldigvis viste bilde av Lommemannen, utbrøt hun at denne mannen ikke fortjente å leve og burde utsettes for de verst tenkelige straffer, som kunne fått selv en middelaldersk torturekspert til å rødme av skam. Pedofili arter seg på mange måter, og overgrepene varierer fra berøring av kjønnet til samleie i forskjellige varianter. Og hvordan den utsatte reagerer på dette mens det skjer og i etterkant varierer fra person til person. Jeg har selv blitt utsatt for en pedofil, grovt utsatt og det har hatt påvirkning på hele mitt liv egentlig. Det har påvirket mitt seksualliv, min tillit til andre mennesker, mine forhold men har heldigvis ikke påvirket oppveksten til mine barn. Jeg er sterk nok til å vite og være bevisst på hva jeg ønsker at mine barn skal utsettes for, men på eget seksuelt plan er jeg ikke bevisst nok til å klare å få glede av å leve i et forhold og sex generelt. Jeg er ikke en "død" person men jeg har fått redusert livskvaliteten min vesentlig på enkelte områder i livet. Overgrepene tok slutt da jeg var 15, startet mange år tidligere og fortsatt har jeg mareritt nesten 30 år etter. Så hvorfor skal jeg og andre ikke hisse oss opp når det gjelder pedofile og overgrep mot barn, sitter du med fasiten for hvordan vi skal reagere? Nei, tror ikke det nei.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå