Gå til innhold

Pedofili

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor så mange hisser seg opp når det er snakk om pedofile. Det dreier seg tross alt ikke om drap. Noen ganger kan en få inntrykk av mange mener at det er bedre at blir drept enn at overgriperen beføler kjønnsorganet. Resultatet er at mange dreper barna fremfor å la de gå pga den irrasjonelle reaksjonen mange møter vedkommende på om det inntrufne blir allment kjent.

Jeg diskuterte en gang dødsstraff med en kvinnelig sykepleier, hun mente det var inhumant, at det var en skam at USA fremdeles drev med det osv ..... Men da TV-en tilfeldigvis viste bilde av Lommemannen, utbrøt hun at denne mannen ikke fortjente å leve og burde utsettes for de verst tenkelige straffer, som kunne fått selv en middelaldersk torturekspert til å rødme av skam.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange av de som er blitt forgrepet på som barn går som "levende døde". Lurer på hva som er verst?

Skrevet
Mange av de som er blitt forgrepet på som barn går som "levende døde". Lurer på hva som er verst?

Nei, de gjør de nok ikke. Om de kom bort i kjønnsorganet til Lommemannen når de rotet rundt i lommen hans, så ble de ikke levende døde av det. Du høres selv hvor dumt det høres ut? Så det var bedre om Lommemannen kvelte de da?

Skrevet

Det er nok en del barn som har blitt voldtatt i ordets rette forstand, men enormt mange flere barn som har blitt offer får all media oppstyr og overreagerte foreldre rundt emne. Foreldre som sier nei når barn går ønsker å gå lettkledd sommerdager, og får nei til svar og et stivt blikk....

Faktisk finnes det barn som ikke vet at dem er blitt voldtatt. før foreldrene sier at dem ble det. Det gir rom for etteranke........

Skrevet
Jeg fatter ikke hvorfor så mange hisser seg opp når det er snakk om pedofile. Det dreier seg tross alt ikke om drap. Noen ganger kan en få inntrykk av mange mener at det er bedre at blir drept enn at overgriperen beføler kjønnsorganet. Resultatet er at mange dreper barna fremfor å la de gå pga den irrasjonelle reaksjonen mange møter vedkommende på om det inntrufne blir allment kjent.

Jeg diskuterte en gang dødsstraff med en kvinnelig sykepleier, hun mente det var inhumant, at det var en skam at USA fremdeles drev med det osv ..... Men da TV-en tilfeldigvis viste bilde av Lommemannen, utbrøt hun at denne mannen ikke fortjente å leve og burde utsettes for de verst tenkelige straffer, som kunne fått selv en middelaldersk torturekspert til å rødme av skam.

Nei, å voldta barn er ikke drap. Dessverre blir mange barn ødelagt av slike overgrep. De får forvrengte bilder av hvordan voksne er, de får problemer med å stole på folk, samt problemer med relasjoner i voksenlivet. Noen av disse når heller ikke voksenlivet da de heller tar selvmord, fordi smerten etter slike overgrep ikke slipper taket. Barn tror dessverre at det er deres feil.

Det å voldta barn er noe av det verste man kan gjøre. Og det å gjøre slike ting mot barn er noe som berører de fleste av oss. Barn er sårbare, de kan ikke forsvare seg. Derfor blir mange sinte på dem som utnytter barn på denne måten.

Skrevet
Faktisk finnes det barn som ikke vet at dem er blitt voldtatt. før foreldrene sier at dem ble det. Det gir rom for etteranke........

Hva mener du med det?

Skrevet

Det er klart man reagerer på temaet.

Mange misbrukte får problemer spesielt i 20 årene, og har store vansker da. Minner kommer tilbake, og å huske ting kan man gjøre på egen hånd. Det har ikke noe med hva foreldre har sagt eller ikke.

Skrevet
Nei, de gjør de nok ikke. Om de kom bort i kjønnsorganet til Lommemannen når de rotet rundt i lommen hans, så ble de ikke levende døde av det. Du høres selv hvor dumt det høres ut? Så det var bedre om Lommemannen kvelte de da?

Det her vet du ingenting om.

Jeg har selv opplevd, i dine øyne, ufarlige ting. Jeg blokkerte og husket først som voksen.

Barn er forskjellige og opplever forskjellig og reagerer forskjellig.

Jeg reagerer på at du bagatelliserer.

Skrevet

Jeg tror nok du har misforstått litt hva det ble ment med levende død her.

Man blir ikke bokstavelig talt en zombie, men man blir skadet psykisk og "dør" gjerne litt inni seg etter at noe som feks dette med pedofili og generellt andre overgrep har skjedd.

Har du hørt noen si at man mister noe inni seg noengang?

Du kan tenke på dette på samme måte, man mister uskylden, mister barndommen og dør litt inni seg, og ingen kan se dette på en person utenfra.

Derfor levende død.

Skrevet
Nei, å voldta barn er ikke drap. Dessverre blir mange barn ødelagt av slike overgrep. De får forvrengte bilder av hvordan voksne er, de får problemer med å stole på folk, samt problemer med relasjoner i voksenlivet. Noen av disse når heller ikke voksenlivet da de heller tar selvmord, fordi smerten etter slike overgrep ikke slipper taket. Barn tror dessverre at det er deres feil.

Det å voldta barn er noe av det verste man kan gjøre. Og det å gjøre slike ting mot barn er noe som berører de fleste av oss. Barn er sårbare, de kan ikke forsvare seg. Derfor blir mange sinte på dem som utnytter barn på denne måten.

Jeg synes selvsagt at overgrep mot barn er helt forkastelig, og når man hensyn til at de er forsvarsløse, så er det verre enn overgrep mot voksne. Men fra det å slutte at det er verre enn drap, der henger jeg vanligvis ikke med. Det er mye som kan skade barn og voksne. Det at man gjør det dårlig på skolen, kan ødelegge mangt et menneske. Det at naboen kalte deg stygg når du var 6 år, kan også prege deg var resten av livet. Det at den gamle naboen på 60 inviterte deg hjem på spagetti, for så å komme tilbake fra do med åpen glidelås, kan også prege en.

Den lett tilbakestående naboen min da jeg var 4-5 år, målte en gang feberen min rektalt da jeg var liten. Jeg reagerte ikke på det, men mor laget en stor scene ut av det. Jeg har aldri forstått det. Det ar Lommemannen lot barna beføle kjønnsorganet hans, var ikke et overgrep. Det at naboen min målte feberen min, var heller ikke et overgrep (selv om oververdenen ville ha det til det)

Skrevet
Det ar Lommemannen lot barna beføle kjønnsorganet hans, var ikke et overgrep.

Så lenge barna det er snakk om føler at det var et overgrep er det et overgrep. Eller mener du at fordi du ikke føler at disse barna, som du aldri har møtt eller snakket med, ble utsatt for overgrep så ble de ikke det?

Skrevet
Jeg synes selvsagt at overgrep mot barn er helt forkastelig, og når man hensyn til at de er forsvarsløse, så er det verre enn overgrep mot voksne. Men fra det å slutte at det er verre enn drap, der henger jeg vanligvis ikke med. Det er mye som kan skade barn og voksne. Det at man gjør det dårlig på skolen, kan ødelegge mangt et menneske. Det at naboen kalte deg stygg når du var 6 år, kan også prege deg var resten av livet. Det at den gamle naboen på 60 inviterte deg hjem på spagetti, for så å komme tilbake fra do med åpen glidelås, kan også prege en.

Den lett tilbakestående naboen min da jeg var 4-5 år, målte en gang feberen min rektalt da jeg var liten. Jeg reagerte ikke på det, men mor laget en stor scene ut av det. Jeg har aldri forstått det. Det ar Lommemannen lot barna beføle kjønnsorganet hans, var ikke et overgrep. Det at naboen min målte feberen min, var heller ikke et overgrep (selv om oververdenen ville ha det til det)

Ut fra min forståelse er det Lommemannen har gjort mot barn et overgrep. Det å få barn til å føle voksnes kjønnsorgan er overgrep, men selvsagt ikke like ille som voldtekt. Lommemannen er tydeligvis en mann som har gjort dette gjentatte ganger, og ganske så systematisk. Det i seg selv tilsier at dette er en mann som trenger hjelp, for alt vi vet kunne han ha gjort verre ting (om han ikke allerede har gjort det).

Forøvrig er det vel liten tvil om hva Lommemannen vile oppnå ved å la barna berøre hans kjønnsorgan.

Skrevet
Det i seg selv tilsier at dette er en mann som trenger hjelp, for alt vi vet kunne han ha gjort verre ting (om han ikke allerede har gjort det).

Er han ikke siktet for voldtekt og? Skal ikke si det helt idiotsikkert men jeg mener å huske noe sånt fra jeg leste siktelsen i avisen

Skrevet
Det ar Lommemannen lot barna beføle kjønnsorganet hans, var ikke et overgrep. Det at naboen min målte feberen min, var heller ikke et overgrep (selv om oververdenen ville ha det til det)

Selv om du ikke føler det er et overgrep så betyr ikke det at en annen gutt ikke ville følt det var det.

Vi er alle forskjellige, og de som blir skadet av dette har like mye rett på det som de som ikke føler seg skadet.

Vi kan ikke sitte her og si at du tar feil du er skadet, men du kan heller ikke sitte der og si at ingen andre ville blitt skadet for det ble ikke du.

Skrevet
Er han ikke siktet for voldtekt og? Skal ikke si det helt idiotsikkert men jeg mener å huske noe sånt fra jeg leste siktelsen i avisen

Er litt usikker på det, men mener å ha lest noe om det.

Skrevet

Tor Erling Staff ble visst voldtatt som liten, kan ikke helt se at han ble skadet :gjeiper:

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet
Hva mener du med det?

Hørt om Bjugn-saken??

Skrevet
Tor Erling Staff ble visst voldtatt som liten, kan ikke helt se at han ble skadet :gjeiper:

Jeg opplever Tor Erling Staff som MEGET skadet.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Vær forsiktig med å bagatellisere ang pedofili hvis du ikke har opplevd noe slikt selv. Du aner ikke hvordan slikt kan såre.

Jeg ble selv utsatt for overgrep, som andre sikkert ville ha bagatellisert, da jeg var 6 år. Jeg fortalte det ikke til noen, men det gjorde noe med barndommen og barnesinnet mitt. Uten at noen fortalte meg at det var galt og stygt. Det ble til en stygg hemmelighet som jeg gjemte inne i meg i mange år.

Det som det handler om er hvordan små barn ser på verden og på de voksne som trygghetspersoner som beskytter og tar seg av barn. Når den barnslige naiviteten blir tatt ifra deg så tidlig så gjør det utrolig vondt. Og ja, uansett hvordan vi som voksne kan bagatellisere det å ta på et kjønnsorgan el.

så kan dette skade et barnesinn pga at de mister så mye av uskylden sin og føler seg skitne og anderledes. Nettopp fordi at de opplever noe som de er for unge til å forstå eller takle.

Gjest Gjest Marit
Skrevet

En pedofil kan ødelegge livet ja.

Jeg var et sexleketøy for bestfaren min fra jeg var liten 5 år til jeg var nesten 14.

Det gjorde mye med meg.

Jeg ble bare befølt til å begynne med, men skjønte at det var galt. Da jeg sa jeg ikke ville, fikk jeg til svar at det var sånn de voksne gjorde med de de var glad i. Ja, det trodde jeg på da jeg var 5 år.

Da jeg var 7 år fikk jeg kraftig migrene 2-3 anfall i uka. Da hadde jeg nemlig fått beskjed om at hvis jeg sa det hjemme kom han til å drepe foreldrene mine.

Dette trodde jeg på. (ikke rart jeg fikk migre) Da måtte jeg jo bo hos han!

Dette fortsatte og fortsatte. Det nyttet ikke å komme ut av det.

Flott for ei 8 år gammal jente å suge en møkkete gammel bestefar!

Orker fremdeles ikke å gå i detaljer om det.

Ble også voldtatt. Ja, jeg fikk vel full pakke.

Da jeg var 15 år , lurte jeg på om jeg skulle prostituere meg for å få menneskelig kontakt. Så forskrudd ble jeg i hodet. (hadde akkurat flyttet til et nytt sted)

Så traff jeg han jeg ble gift med.

Nissen var med på lasset, men ting fungerte litt da.

Problemet oppsto for fullt da mannen min ikke forsto, at jeg ville være hjemme, fremfor en tur på byen med venninnner. Han visste jo ikke grunnen.

Da jeg endelig fortalte han det, så sa han: At du fant deg i det, snudde ryggen til og sovna. Det gikk 3 dager før han snakket til meg. Jeg var da fryktelig lei meg.

Vi fikk et barn sammen, men kroppen min var så ødelagt at det var på hengende håret.

Vi ble skilt etter 12 års ekteskap. 20 år av mitt liv ga jeg han. jeg gikk.

Nå er jeg i min andre ungdom (i 50 åra) og alene.

Savner en mann, men tør ikke slippe noen inn. Er ikke ute på byen, tør ikke. Er så redd for at noen skal være hyggelige eller ta på meg. Har ikke hatt råd til å få gjort noe med problemet mitt heller, så her står jeg. Uføretrygdet pga av en pedofil. Bestfaren min døde da jeg var 17 år.

Han stjal barndommen min, undomstiden min og ødla mitt voksne liv.

Ja, en slik burde ikke ha noe liv han heller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...