Gå til innhold

Skrabbel og babbel.


TipsyTopsy

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg har en prøvedagbok, siden min-sin og jeg prøver å bli mamma & pappa.

Men, siden vi er midt opp under flytting, evt bolig/tomtkjøp (noe vi allerede har slått i fra oss, men hvem vet, kanskje vi ombestemmer oss), masse jobbing for min-sin, pakking, osv, osv, osv, osv, så er det ikke sikkert det kommer en spire i magen min med det første. Derfor tenkte jeg å starte en slik en vanlig dagbok her inne.

For tiden bor jeg i en egentlig så koselig leilighet midt i suppa av Oslo, men nå midt under pakkingen oppdaget min-sin og jeg at det var sopp i huset og endelig gikk det opp for meg hvorfor jeg har vært så slapp i det siste (siste året/ene)??!

Det har vært mye styr de siste ukene ang. det at huseier skulle komme for å sjekke soppen. Vi fikk test-strimler av mycoteam for å teste etter sopp. De fant noe (men huseiere ville ikke si hva), derfor måtte huseier finne et firma som kunne utrede det.

Når jeg ringte huseier for noen dager siden, så hadde de som nevnt funnet noe, men allikevel ingenting, derfor måtte denne "inspektøren" komme for å sjekke det (sjekke det som ikke er, men som er allikevel - ehm).

Vel... hva skjer?

Huseier kommer i dag på befaring. jeg trodde de skulle ha med seg måleinstrumenter, osv, men de gikk rundt her og surret, og ingenting ble gjort.

Jeg er mildt sagt forbanna, og føler de prøver å sno seg skikkelig unna hele greia, til tross for at de mener de tar dette veeeldig seriøst.

At det bor en baby på noen måneder ved siden av meg bryr han seg ikke nevneverdig om, og at jeg og min-sin (og flere venner) har vært syke i lang tid, det går ganske enkelt ikke inn.

Snart er jeg ute av dette hølet her, og godt skal det bli! :)

Ellers har det skjedd mye i det siste på denne fronten.

Vi har fått tilbud om en nydelig strandtomt på landet, men slo dette fra oss. Når det er sagt kan det være vi ombestemmer oss.

Det er nok alt for mye som må gjøres på den tomta, da mtp sprenging av noe berg, riving av et lite hus, bygge på mer grunnmur, etc.

I tillegg til det fant vi ut at hvis vi flytter dit må min-sin bruke utrolig lang tid på vei til jobben, og det var han ikke særlig glad for.

Så var det dette med prøvingen.

Vi ønsker oss så en liten en, og var klare til å sette i gang. To ganger har vi prøvd, men pga soppen og flyttingen så blir det nok ingen "ordentlig prøving" før vi har fått kommet oss i orden!

I morgen har min-sin bursdag!

Jeg har kjøpt nye Nike-sko til han. De var svin-dyre. :sjenert:

Men: Han har fortjent det, så absolutt!

I tillegg blir det kake. Ferdigbakt og ferdigpakket. :ler:

Ja, dette var et rimelig frustrerende og surrete dagboksinnlegg. Man blir sånn av sopp skal jeg si dere. :ler:

Snart er det nye og gode tider. Det blir godt det!

Hoi hoi så lenge! :vinke:

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ny dag, nye muligheter! :)

Jeg klarte å vrikke ankelen min på trening i dag, så det ble maks 20 minutters trening, så dro jeg hjem. Auuu...

Venta liksom på at den skulle hovne opp, men ser ikke ut til at det skjer heldigvis, og det gjør ikke så vondt lenger heller. :D

Jeg er litt sånn fan av å trene hjemme innimellom og. Spesielt når det høljer ned ute...

Har vel nesten hele pump-it-up samlingen av trenings-dvd'er, og bestilte også Mel B's - totally fit fra Amazon! De er alle ganske greie til å trene hjemme med syns jeg.

Endelig helg, og min-sin kommer snart hjem fra jobben. I kveld skal vi kose oss masse.

Det ble masse hjemmekos i går og, mtp bursdagen hans og han ble kjempe glad for Nike-skoene! Ingenting er bedre! :)

Kaken var og kjempe god, så jeg tror jeg hadde en herlig mann som var kjempe fornøyd etter gårsdagen!

Nå sitter jeg og sipper til en god kopp grønn te.

Driver og små-pakker litt, siden flyttingen ikke er om så lenge.

Sendte huseieren her en rimelig irritert mail i går. Siden vaktmesteren har for vane å sage, borre og ta inn/ut ting av kjelleren (i et rom rett under min leilighet) tok jeg meg "friheten" til å klage.

Det skjer så mye dritt her jeg bor. Det har flyttet inn en eks-narkoman tror jeg det var, og han igjen lar sine narkomanevenner oppholde seg i vaskekjellern :sjokk:

I tillegg til det har jeg noen naboer over meg som fester omtrent hver dag. de starter gjerne ved 17:00 tiden, og holder på til rundt 12:00 tiden dagen etter.

Heavy metal på full guffe, og snakkinga (skrikinga) går i et sett.

Jeg klagde rent lite før, inntil jeg fikk skylden for de over meg sitt bråk. Ble ringt opp av de som eier her, hvor de ba meg skru ned musikken. Jeg lå og sov, klokken var 08:00, så jeg ble helt satt ut. Alt var musestille her og, og jeg rakk ikke si noe før huseieren slang på røret.

Sendte de da en mail om hvor jeg var ganske sinna, og fikk en beklagelsemail tilbake, etter noen dager.

Fikk så beskjed om at alle klager måtte skje skriftlig. Jaa, okey. Etter den episoden begynte jeg å klage når jeg følte for det. Skriftlig så klart. ;)

Det kjedelig er; Jeg blir ikke hørt! Det er rett og slett ingen vits! De gir totalt blaffen i om dem over klager, eller om det bor en narkoman-fyr i kjellern.

Åh, gud hvor godt det skal bli å komme seg vekk. Merker jeg må spy ut av meg litt edder og galle mtp stedet her. Jeg er sååå sliten.

Men bortsett i fra det! Alt flott, hehe...

Nå ble tekoppen kald her... Må varme en ny... :kaffekopp:

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag, og tralalalaaa... :)

Min-sin driver og farter rundt pga jobben, og skaffer seg nye jobber her og der.

Flinke budbringer'n min. :fnise:

Han er nesten en liten Doug (jfr: kongen av queens), uten den store magen og shortsen der han farter rundt.

Misunner han ikke for tiden, da det kryr av ting å gjøre, og i tillegg til det må vi rydde boden (den er stappa), pakke enda mer, selvom jeg har sagt meg villig til å gjøre det meste av det, vaske leiligheten, og jah... :roll:

I tillegg til det skal den andre bilen vår på reprasjon i dag også, så han må kjøre en rimelig vinglete bil bort til mekanikeren "vår". Misunner han ikke akkurat.

Men det går fint... i neste måned er det verste over. Da kan man heller kose seg med å pakke ut og

I dag har jeg fått trent til tross for den dundrene hodepinen jeg har hatt.

Ble nesten litt stolt her, siden det gjorde så himla vondt, men etter en Ibux hjalp det og formen er bedre. :tommelsmil:

Nå skal jeg pakke enda litt til, også skal jeg hjelpe Min-sin med noen bilgreier faktisk. Haha, syns jeg ser meg... :eeeh:

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...