Lund Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hei! jeg kunne tenkt meg et barn,er jeg for gammel?
Gjest Hilde K S Skrevet 2. september 2009 #2 Skrevet 2. september 2009 Neida. Litt morsomt. Selv har jeg tre barn i alderen ni til femten. Så forskjellig kan det være. Jeg vet om mange som har fått første barn rett rundt førti. Lykke til!
Gjest Coarvi Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Niks. Moren min fikk meg da hun var 39. Nå fikk hun vel og merke søsknene mine da hun var i begynnelsen av 20-årene, så hun var ikke helt nybegynner... Men tror aldri hun eller noen andre har følt hun var for gammel til det.
Gjest Gammel prøver Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Hei, jeg er 39 år og prøver med min nye mann å få barn. Har ikke den store troen og er redd for at alderen går imot meg, men jeg føler meg klar mentalt! Anette
Gjest gjestdeluxe Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 Hei! jeg kunne tenkt meg et barn,er jeg for gammel? Nei. Lykke til!
Gjest imli Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Det er jo noe bare du vet Så lenge du er fysisk i stand til å få barn, er du jo ikke for gammel.
Jerle Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 En venninne fikk svar av sin gynekolog at man fint kunne få barn til man ble rundt 42, etter det anbefalte han det ikke, men ville vurdere det i hvert enkelt tilfelle før han uttalte seg. Så kjør på.
Amalie_85 Skrevet 2. september 2009 #8 Skrevet 2. september 2009 Nei, det syns jeg ikke, men jeg syns jo det begynner å haste hvis man nå skal begynne å finne en livspartner å få barn med. Min stemor fikk ei datter med pappa når ho var 37 (mener jeg å huske) og ho er ei fantastisk mor.
Harlekin Skrevet 2. september 2009 #9 Skrevet 2. september 2009 Enig med Imli her, sålenge naturen tillater det, er det bare å kjøre på!
Gjest EmilyLane Skrevet 2. september 2009 #10 Skrevet 2. september 2009 Min bestemor var 45 da hun fikk min far Go for it!
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #11 Skrevet 3. september 2009 Nei - hvor mye forandrer man seg på f eks tre år (fra 35 til 38), egentlig? Man er jo den samme personen. Det viktigste er om man er fruktbar. Klart det er noen argumenter om hvor "sliten og gammel" man er når barnet blir eldre, men sånt blir individuelt uansett og noe den enkelte kan tenke over, ikke få tredd over hodet på seg. Selv er jeg 32 og barnløs, min fysiske og mentale form er langt bedre enn da jeg var 20-25 og helsemessig ligger jeg nokså godt an til å være sprek som 50-60-åring også skal jeg se på familien forøvrig, så føler det passer bedre å få barn nå enn da jeg var yngre.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #13 Skrevet 3. september 2009 Nei, du er overhodet ikke for gammel! Kanksj er du t.o.m mye sprekere og sunnere enn en på 25 for alt jeg vet! Alderen er bare et tall! Så lenge man er fruktbar, er man ikke for gammel!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 3. september 2009 #14 Skrevet 3. september 2009 Jo, du er for gammel! Det er ikke morsomt med gamle foreldre når man kommer på ungdomskolen. Det er flaut når andre spør meg om det er besteforeldrene mine som er med meg
Harlekin Skrevet 3. september 2009 #15 Skrevet 3. september 2009 Jo, du er for gammel! Det er ikke morsomt med gamle foreldre når man kommer på ungdomskolen. Det er flaut når andre spør meg om det er besteforeldrene mine som er med meg Det er mye som er flaut i tenårene. Du dør ikke av det. Det er viktigere at moren din er en god mor enn hvor gammel hun er.
Susan Sto Helit Skrevet 3. september 2009 #16 Skrevet 3. september 2009 Jo, du er for gammel! Det er ikke morsomt med gamle foreldre når man kommer på ungdomskolen. Det er flaut når andre spør meg om det er besteforeldrene mine som er med meg Tenåringer synes det meste er flaut. Nevøen min synes det er flaut å være på McDonalds i Sverige sammen med meg, onkelen og sønnen vår, for vi er så barnslige når vi snakker med 2-åringen.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #17 Skrevet 3. september 2009 For gammel som i "bør 38-åringer få barn"? Nei. For gammel som i "kan 38-åringer få barn"? Kanskje. Det er svært mange 38-åringer som ikke kan få barn mer. Sjansen for å bli gravid i løpet av ett år med prøving er faktisk under 50 %.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #18 Skrevet 3. september 2009 Min mor var 39 når hun fikk meg. Gjeldfri, huseier, stabilt ekteskap, velutdannet, fleksibel jobb, livserfaring. Hun har vært noe eldre enn mødrene til venninnene mine, men det er snakk om 5 år i de fleste tilfellene, og det er da ærlig talt ikke noe skille å være flaut over når man er i samme båt. Jeg har venner som er 5 år yngre og eldre enn meg.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2009 #19 Skrevet 3. september 2009 I mine øyne er du i eldste laget ja. Større fare for fosterskade, større fare for at du er gammel og sliten når barnebarna kommer osv. Men klart, du kan være unntaket som bekrefter regelen.
Babyrus Skrevet 3. september 2009 #20 Skrevet 3. september 2009 Det er fult mulig for mange over alderen 35+ å få barn. Kjenner mange som har fått barn over den alderen, den siste var en av mine venninners mor som fikk sitt siste barn når hun var 40 år. Det gikk helt fint og barnet ble sunt og friskt. Det skal sies at du bør skjekke helsen din før du evt. velger å få barn i den alderen. Du bør ha nær kontakt med leger, helsevesen og jordmødre. Når man får barn i den alderen er det mye viktigere med denne kontaken i og med at det er en mye større risk. Det er også slik at en bør ha litt flere ultralyder og skjekker enn de som får barn under 35 år. Men det går nok helt fint skal du se :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå