Gå til innhold

P-stav og mensen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Lisa_*
Skrevet

Hei :D Jeg er ei jente som satte inn p-staven min for ca 1mnd ca. Jeg fikk mensen i dag, og lurer på om det kommer til å vare lenge? eller er det noen som kan svare på om jeg kommer til å få mye kviser? :( liker ikke det, men allikevell! De som har p-stav, visst jeg går på minipiller i 1 mnd-3 mnd, kan den forsvinne helt da? trenger jeg ikke å tenke på at jeg kommer til å få mensen da? :D svar fortest mulig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les pakkningsvedlegget eller på felleskatalogen.no om bivirkninger.

P-stav fungerer på samme måte som mini-pillen Cerazette.

Det er normalt å få blødninger, det kan ta flere måneder før man mister blødninger.

Du må bare være tålmodig.

Å spise mini-piller samtidig som du har p-stav er ingen vits.

Skrevet

Jeg hadde mensen som normalt den første måneden, så fikk jeg bare brun guffe utflod uregelmessig i noen måneder til det ga seg helt. Var aldri så masse at det var ubehagelig. Hvordan du reagerer er helt individuelt. Har to venninner som tok den ut etter kort tid da de blødde konstant! Jeg fikk også en del kviser, noe jeg aldri har vært plaget med før, og gikk opp i vekt. Men holdt ut alle 3 årene fordi. Vektøkningen kom ikke før etter et år og gikk veldig gradvis, men er overbevist at den kom av staven. Tre år uten mens var helt fantastisk!! :)

Skrevet

Jeg er på mitt andre år med p-stav. Blødde uregelmessig men støtt de første 3 månedene, og holdt på å fjerne hele greia. Etter det har jeg hatt mensen nøyaktig som den "skal" være, hver 4. uke og den varer i 5 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...