Gå til innhold

Familie med 19 barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Slik jeg ser det burde et hvert barn være resultatet av et bevisst valg og ønske fra begge foreldre, og ikke komme fordi "Gud vil det", eller man bare lar det "stå til".

Hvor grensen går for hvor mange barn et foreldrepar kan ta godt vare på varierer helt klart stort. Opp mot 10 ville nok svært mange familier taklet helt fint, men jeg har en sterk mistanke om at det å bevege seg høyere opp i antall enn det nok vil gå på bekostning av noe.

For egen del ser jeg 8 som et utmerket antall.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Om man har nitten barn, så vil noen av dem ikke være barn lenger, men det man kaller voksne?

Skrevet
Om man har nitten barn, så vil noen av dem ikke være barn lenger, men det man kaller voksne?

Eldstemann er jo ikke mer enn 21 da, så så veldig mange "voksne" er det ikke akkurat i søskenflokken enda.

Gjest Hilde K S
Skrevet
Jeg bare elsker at faren i huset heter Jim Bob.

Jeg også. :fnis:

Skrevet

Skal innrømme at eg rista på hodet når eg leste om disse folka i avisa..

Etter det eg leste og bildene eg såg så... ja. Syns nesten de virker som ei sekt, der de blir lært til å følge gud og må lese bibelen hver dag (det første de gjør hver dag?) og faren er sjefen i familien.

"Sometimes we have "Daddy Days" when Daddy overrides the schedule and takes the children out for family time, a field trip or a service project."

Leser ikkje så mye om moren sin innblanding eller ideer e.l, eller noe.

Ikke går de på skole med andre unger, de bruker mesteparten av dagen på å rydde og holde seg inne med skolearbeid og bibel lesing/bønn.

De eldste unga må hjelpe de yngste med alt mulig, selv om det strengt tatt er moren og faren sin jobb (de som har valgt å ha så mange barn da).

Lurer på om disse ungene har noen venner som de ikkje er i slekt med eg, og om de gjør noen aktiviteter som de faktisk har valgt sjøl. Eg har vondt for å tro at ALLE barna har valgt sjøl og lære spille piano/violin og at alle jente-barna har valgt å lære seg spille harpe. Det er nok noe foreldrene har prakket på dem.

Lurer og på om disse ungene noengang forlater huset uten foreldrene, siden det virker som det er fullt kjør fra 8 om morningen til de skal legge seg i 10-tida på kvelden.

Som ein annen sa tidligere i tråden: Ingen får meg til å tro at de faktisk har kapasitet til å gi hver og en av de 19 barna all den individuelle oppfølgning som et barn bør få.

Skrevet

hvorfor heter alle noe som begynner på J? leste ikke så nøye jeg :P

Skrevet

Før i tiden da få barn vokste opp var det vanlig å få mange barn. Nå, i den vestlige verden trenger man ikke å få mer enn 2 barn (med tanke på miljøet også).

Den familien her har tydeligvis ikke fått med seg noe.

Skrevet

Eldstemann er jo ikke mer enn 21 da, så så veldig mange "voksne" er det ikke akkurat i søskenflokken enda.

Nja, og eldstemann m/kone har allerede fått egen hjemmeside, bygget over samme lest;

Josh & Anna Duggar

Skrevet

Har større problemer med at folk som lever under sultgrensa avler.

Finnes nok dokuer fra sultrammede land hvor Herr og Fru Sulten og Avmagra alikevel har minst fem unger.

Disse folka ser i alle fall ut til å kunne fore ungene sine. De virker som noen raringer for meg, men slike er det mange av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...