Gå til innhold

Familie med 19 barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den amerikanske Dugger-familien har 19 barn, det må være stressende. Men allikevel så det ut som at de hadde det moro, et hus på 2 000 kvadratmeter er ikke til å kimse av.

http://www.duggarfamily.com/photos.html

Noen av dere som har over 10 barn? Hvordan takler dere det i så fall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er jo "square feet" noe helt annet enn kvadratmeter da.. Huset er "bare" nesten 200 kvadratmeter.

Skrevet
Nå er jo "square feet" noe helt annet enn kvadratmeter da.. Huset er "bare" nesten 200 kvadratmeter.

Nei, for det er 7000 square feet.

Skrevet (endret)

Ja, det var kjøkken og oppholdsrom som var ca 200 kvadrartmeter. Men det betyr at huset er ca 650 kvadratmeter, det er jo et stykke til 2000 kvadratmeter likevel.

Endret av Mamma1
Gjest Hilde K S
Skrevet

Det er ikke tull engang, men jeg kunne helt fint ha levd sånn. Bønnerommet hadde jeg gjort om til stillerom med en god stol og en bokhylle.

Skrevet
Ja, det var kjøkken og oppholdsrom som var ca 200 kvadrartmeter. Men det betyr at huset er ca 650 kvadratmeter, det er jo et stykke til 2000 kvadratmeter likevel.

Det er mulig, for jeg har ikke peiling på sånne omregninger :fnise: Jeg er superstolt fordi jeg vet hvor mange cm en tomme er (med bare en desimal, da).

Skrevet

... er det ingen som lurer på hvordan det er å bo med 19 barn? :-) Neida..her diskuteres antall kvm. og innredning... Jeg har forresten lite tro på den idyllen som fremstår. Synes det mer eller mindre virket som en sekt. ala Smiths venner eller noe. Men det er meg da..

Skrevet
... er det ingen som lurer på hvordan det er å bo med 19 barn? :-) Neida..her diskuteres antall kvm. og innredning... Jeg har forresten lite tro på den idyllen som fremstår. Synes det mer eller mindre virket som en sekt. ala Smiths venner eller noe. Men det er meg da..

Nå var det riktignok "bare" 17 barn, hele familien består av 19 personer, men ellers er jeg helt enig med deg. Klær, hår og mannens rolle, slik den blir fremstilt, tyder på at dette er mennesker som er med i Smiths Venner.

Hvis man setter seg litt inn i denne sekten så ser man at idyllen kommer av streng oppdragelse og "den man elsker tukter man", det er klart man får medgjørlige barn på det viset, kanskje til og md lykkelige barn fordi det er den eneste virkeligheten de kjenner.

Tenk på de stakkars jentene som skal bli voksne i en sekt der mannen bestemmer over kroppen og "gud" over antall fødsler...

Skrevet
Nå var det riktignok "bare" 17 barn, hele familien består av 19 personer, men ellers er jeg helt enig med deg. Klær, hår og mannens rolle, slik den blir fremstilt, tyder på at dette er mennesker som er med i Smiths Venner.

Hvis man setter seg litt inn i denne sekten så ser man at idyllen kommer av streng oppdragelse og "den man elsker tukter man", det er klart man får medgjørlige barn på det viset, kanskje til og md lykkelige barn fordi det er den eneste virkeligheten de kjenner.

Tenk på de stakkars jentene som skal bli voksne i en sekt der mannen bestemmer over kroppen og "gud" over antall fødsler...

Nei, i følge Dagbladet venter de det 19. barnet om en liten stund.

Skrevet
Nei, i følge Dagbladet venter de det 19. barnet om en liten stund.

Beklager, du har helt rett og desto verre er det. ;)

Skrevet

Det går heilt fint å leve med mange barn uten å være medlem av ei sekt :skratte: Eg og min mann har 8 barn tilsammen 6 bor fast hos oss. Eldste er 16 år og ingen av dei har sklid ut på galein. :fnise:

Skrevet

Kjenner jeg blir litt stressa bare av å se på bildene..

Hva er dette med å legge ut på nett om "den idylliske familien vi har! Se her er masse bildebevis!"

Skrevet
Det går heilt fint å leve med mange barn uten å være medlem av ei sekt :skratte: Eg og min mann har 8 barn tilsammen 6 bor fast hos oss. Eldste er 16 år og ingen av dei har sklid ut på galein. :fnise:

Nå var det ikke barna alene som gjorde at jeg kom til den konklusjonen, jeg leste faktisk det som stod på hjemmesiden til familien. ;)

8 barn til sammen, det er helt greit, men det betyr jo også at du ikke har båret frem alle 8, ikke sant?

At ingen har "sklidd ut på galeien" når eldste er 16 betyr ikke at jobben din er gjort, de kan enda havne på skråplanet. :skratte:

Skrevet

De skriver at de syndet fordi mor i huset tok p-piller men ble likevel gravid og mistet barnet. Da innså de at p-pillebruk kan føre til graviditet, som igjen kan føre til spontanabort. Så de innså at deres egoistiske handling (bruke p-piller) hadde drept deres ufødte baby..så de ba til Gud og ble frelst. Jippi.

Skrevet

Jeg er imponert, jeg hører stadig klaging fra mannfolka på jobb (jobber i mannsdominert bransje) om at etter en får barn er det dårlig med sexliv. Men denne familien har da virkelig slått ned på denne "myten" hehe

Skrevet

Triste greier. Ingen får meg til å tro at de faktisk har kapasitet til å gi hver og en av de 19 barna all den individuelle oppfølgning som et barn bør få. Jeg sier ikke at ingen bør få mer enn to barn, men ærlig talt, når det til og med diskuteres om ikke til og med skoleklasser bør være mindre enn det der...

• Liker 1
Skrevet
Det er ikke tull engang, men jeg kunne helt fint ha levd sånn. Bønnerommet hadde jeg gjort om til stillerom med en god stol og en bokhylle.

Høres fantastisk ut spør du meg!

Skrevet

Kjøkkenbildene hadde et visst hotellpreg :gjeiper:

Skrevet
Jeg er imponert, jeg hører stadig klaging fra mannfolka på jobb (jobber i mannsdominert bransje) om at etter en får barn er det dårlig med sexliv. Men denne familien har da virkelig slått ned på denne "myten" hehe

Å, jeg vet nå ikke det... Dette forteller jo bare at de har "gjort det" cirka 20 ganger siden 1984... ;)

Skrevet
Kjøkkenbildene hadde et visst hotellpreg :gjeiper:

Hele huset ser ut som et utstillingsvindu.

Men de liker "bruk og gjenbruk"-metoden, skal vite, og kjøper gjerne Second Hand.

Jeg lurer på hvordan nytt ser ut, om dette er brukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...