Gjest Gjest_Pysa_* Skrevet 2. september 2009 #1 Skrevet 2. september 2009 Hei! Jeg har gått på Diane p-piller i ca et år nå, begynte pga uren hud, og den hjalp 100%!! Tingen er at jeg er veldig redd for blodpropp, og vurderer derfor å slutte.. men samtidig er jeg helt sikker på at da vil huden min gå tilbake til den samme som den var før :-( :-( Noen som har vært i samme situasjon? Hva valgte dere? Kan også nevne at jeg mistet så og si all sexlyst når jeg begynte på pillen, så å få denne tilbake vil jo bli et pluss om jeg slutter.. Akk, what to do?
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #3 Skrevet 2. september 2009 Vel.. jeg har ikke vært i den situasjonen at jeg har gått på Diane, men jeg har vært i den situasjonen at jeg hadde valget om å begynne på den for uren hud - og jeg valgte å la være. Det som gjorde at jeg tok den avgjørelsen var: 1) usikkerheten/frykten for blodpropp 2) at det var en "midlertidig" kvisefjerner og ikke permanent Jeg begynte på tetracykliner for kvisene istedet, men det hjalp ikke - så jeg skal nå nå roaccutan for å fjerne kvisene for godt. Avhenger av hvor angrepet av kviser man er, og jeg skal ikke anbefale hverken det ene eller det andre for deg - det bør nok legen gjøre. Men det var iallfall det valget jeg tok
Gjest Gjest_Pysa_* Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Tusen takk for svar! Jeg tenker veldig ofte på faren for blodpropp...og jeg er jo ikke villig til å dø før å holde kvisene borte.. hmmm.. Jeg óg har brukt tetracycliner..de funka første gangen, og den andre gangen ikke.. Legen min sier at jeg ikke har "behov" nok for roaccutane...men det er jo enkelt for han å si. Jeg har slitt med kviser siden jeg var 11...noen ganger er det fælt, noen ganger ser jeg nesten normal ut. Det siste året når jeg har gått på diane har vært ekstremt befriende, uten en eneste kvise i det hele tatt..derfor gruer jeg meg innmari til å kanskje bli et kvisetryne igjen :-( Vanskelig dette her...
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2009 #5 Skrevet 2. september 2009 ja, det er vanskelig.... Legen min mente heller ikke at jeg var noe roaccutan-pasient. Jeg er ikke hardt angrepet i følge leger. Jeg har nemlig ikke kviser på rygg og bryst, og heller ikke ansiktet fullt - men jeg er nå snart 26 år og har slitt med kviser siden 13-årsalderen. Og det som er, er at de kvisene som kommer ofte setter arr og er vonde. Dessuten er problemet så standhaftig, at tetracykliner ikke klarer å ta knekken på de. Kommer aaaaaalltid kvise etter kvise etter kvise, selv om ikke alle kommer samtidig. Og nå, etter da 12-13 år med kviseplager....er man ganske førnøyd av djevelskapen Derfor ble det roaccuten i mitt tilfelle Jeg oppdaget langt mye mer forståelse hos en hudlege enn legen min. Han sendte meg til hudlege, det var hannes råd - og hudlegen har mer forståelse for dette tror jeg har du prøvd hudlege?
Gjest Coarvi Skrevet 2. september 2009 #6 Skrevet 2. september 2009 Jeg syns du bør prøve å slutte og heller gå til en hudpleier om problemet ditt dukker opp igjen. P-piller er faktisk ikke sunt for kroppen, og hvis du selv føler at de ikke er noe bra for deg er det nok like greit å slutte. En hudpleier vil dessuten kunne hjelpe deg må mye sunnere måter enn en hudlege (roaccutan som mange snakker om er jo ikke akkurat særlig bra for deg...). Nå er det jo selvfølgelig vanskelig for oss å si om en hudpleier i det hele tatt kan hjelpe deg, men det er jo verdt forsøket, i forhold til det å gå rundt med lav sexlyst...
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 2. september 2009 #7 Skrevet 2. september 2009 Hei TS. Jeg har gått på Diane i 4 år og gikk til legen for noen mnd siden og spurte om jeg ikke burde slutte snart. Da spurte han bare "jaha, hvorfor det?" og jeg la ut om blodpropp osv, men han mente at risikoen var såpass liten at hvis den funka mot kvisene var det riktig av meg å fortsette. Risikoen ble bare litt større for de som allerede var i faresonen osv... Så da fortsetter jeg ihvertfall
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå