Tink Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 Jeg lurer på hva andre foreldre tenker ang HVP vaksinen? Jenter i 7 klasse vil snart bli kalt inn for å få den første sprøyten. Har dere tatt stilling til det? Har dere som har eldre jenter vurdert om dere skal betale for at døtrene deres skal få ta den?(de, siden det er snakk om 3 sprøyter i løpet av 6 mnd)
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Jeg er selv i en aktuell gruppe, og kommer ikke til å ta den. Har ingen døtre selv, men tviler svært sterkt på at jeg hadde valgt vaksinen for henne. Om hun selv hadde ønsket det, og hatt en svært god oversikt over farene og fordelene så er det mulig jeg hadde godtatt det.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #3 Skrevet 1. september 2009 Jeg har en datter i 7 klasse, og hun skal ikke ta den. Har fått altfor lite informasjon, og helsepersonell (lege, helsesøster) er blir veldig vage når jeg spør etter info. Det eneste jeg har fått vite er at de første som har fått vaksinen fikk den ifjor, og at det ikke er registrert noen bivirkninger. Med tanke på all tåkeleggingen både i for og etterkant av hjernehinnebetennelse vaksinen sier jeg nei.
Avalon Skrevet 2. september 2009 #4 Skrevet 2. september 2009 Innen den tiden jeg får barn, noe som er veldig mange år til, håper jeg at de vet mer om denne vaksinen. Da vil jeg at mine eventuelle fremtidige døttre skal få den, hadde jeg vært i målgruppen for vaksinen nå, hadde jeg nok tatt den selv om de vet for lite om den...
Tink Skrevet 2. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. september 2009 Jeg er litt i tvil selv, men jeg har selv måttet fjerne deler av livmorhalsen pga alvorlige celleforandringer. Andre i min familie har også måttet gjøre det..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå