Gå til innhold

Er du lærer?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Lykkelig og utnyttet :)

Jeg abeider på verdens beste arbeidsplass som assistent på en barne og ungdomskole + SFO og barnehage. Jeg er flittig brukt i kunst og håndverk-undervisningen på alle trinn, 8 skoletimer i uken, med eneansvar for opplegg i forhold til kunnskapsløftet. I barnehagen har jeg forming alene med alle barna i løpet av en uke (3-4 klokketimer). Assistenter kan vanligvis ikke kreve planleggingstid, men jeg ønsker kompensasjon og ta ut i fridager i skoleferier.

Først må jeg finne ut følgende:

Hvor lang planleggingstid beregner man vanligvis på kunst og håndverkfaget?

Kroppsøving?

Musikk?

Finner jeg noe på nettet om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først må jeg finne ut følgende:

Hvor lang planleggingstid beregner man vanligvis på kunst og håndverkfaget?

Kroppsøving?

Musikk?

Finner jeg noe på nettet om dette?

Som lærer bør du kanskej klare å google dette på nettet?

Vanligvis bruker du lengre og mer tid på å forberede musikk og kunst- og håndverksfaget, enn på matematikktimene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som lærer bør du kanskej klare å google dette på nettet?

Vanligvis bruker du lengre og mer tid på å forberede musikk og kunst- og håndverksfaget, enn på matematikktimene.

Takk for svar!! :)

Jeg trenger veiledning. Jeg ikke er lærer, men assistent med utvidet ansvar for kunst og håndverk i barne og ungdomsskolen + barnehage.

Googling førte til masse treff som omhandlet planlegging av fag, men finnes en standard som definerer hvor mye planleggingstid man gjennomsnittlig beregner på de ulike fagene? Hvordan tildeles lærerne planleggingstid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer, og jeg har aldri fått definert hvor lang tid jeg skal bruke på planlegging.

Det jeg pleier å tenke selv, som en generell regel, er at jeg skal bruke like mye tid på planlegging og etterarbeid som jeg gjør på selve undervisningen. Altså, underviser jeg i to timer så har jeg også to timer planlegging og etterarbeid, totalt fire timers arbeid. Inkludert i planleggingen ligger også tid til å finne fram nødvendig utstyr osv. Pluss tid til ekstra rydding (selv om barna skal rydde etter seg selv så må læreren trå til etterpå) og evaluering og vurdering av elevene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...