Gå til innhold

Romaskin/apparat


Gjest Gjest_sunglasses

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sunglasses

Hei,

Jeg titter etter et enkelt treningsapparat jeg kan ha i hjemmet for å trene rompe og lår. Skulle gjerne hatt fastere rompe og lår da mage, rygg og armer har blitt fastere etter at jeg begynte med trening og sunn kost for alvor. :)

Jeg har en spinningssykkel som blir hyppig brukt, men den ser ikke ut til å ha så veldig stor innvirkning på rompe og lår, som egentlig ikke er så store - bare litt slappe.

Vil en romaskin/apparat ha god effekt? Jeg går også turer to-fire dager i uka, som jeg har gjort ved siden av spinningen, men ønsker å se resultater litt "fortere"... :blink:

Eller kanskje en elipsemaskin/crosstrainer er bedre? Jeg ser etter noe til under 1000 lappen da jeg er en student som lever med budsjetter. :fnise:

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En romaskin er et supert treningsapparat om du vil øke både kondisjon og styrke.

Romaskinen etterligner bevegelsesmønsteret i roing som på mange måter er en ideel treningsform. Denne formen for trening gir størst belastning på de store muskelgruppene i rygg, mage, sete og lår. Den gir også meget god trening til skuldrer, rygg, armer, legger og midje. I tillegg får du utfordret hjertet og lungene skikkelig.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar!

Skal ta en titt på priser på romaskin. Har en elipse/crosstrainer samme effekt?

For så vidt så trener du alle de samme muskelgruppene ja.Kommer bare an på hvilken trening du kommer til å trives best med uten å gå lei samt at du skal klare å øke tempo/lengde ettehvert. Personlig like jeg bedre elipsemaskin, føler jeg klarer å utfordre meg mer på den maskinen, i tillegg bråker den ofte minde.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romaskin er supre saker, men spining strammer opp lår og rumpe veldig effektivt det også - om du har den rette teknikken. Ikke sykle på samme intensitet og motstand hele tiden, men vareier - og jobb gjerne både sittende og stående - og gjerne bak over setet for å utfordre maksimalt.

Hva med å gå på en prøvetime på et treningssenter og se hvordan den er lagt opp og lage deg ditt eget opplegg? Det er helt klar billigere enn å måtte kjøpe en helt ny maskin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_sunglasses

Jeg har prøvd ulike teknikker på spinningsykkelen min, men er så lei av den nå. :P Trenger litt variasjon med ulike apparater også...

Jeg får høre litt med treningsstudioet i byen om de tilbyr noe slikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns at elipsemaskin ser litt morsommere ut. :P

Vil den også trene undersiden av lårene på fortjent måte?

Undersiden av lår? Litt usikker på hvor dette er... :sjenert:

Du trener bena generelt, men anbefaler deg å trene styrke i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes egne maskiner for å trene baksiden av lårene :) Som nevnt over, så er det beste å trene styrke i tillegg til kondisjon. De som driver med idrett får ikke alle musklene kun ved å drive med idretten, de trener hard styrke i tillegg.

Gående utfall og gåing i trapper og oppoverbakke (gjerne på tredemølla) er godt for rumpe, lår og legger :)

Utfall kan du gjøre hjemme, putt noe tungt i hver hånd og gå opp og ned bortover golvet. Du kan også sitte på alle fire og strekke beina bak, opp og til siden, holde noen sekunder og gjenta.

Nesten ingenting som er bedre enn å presse spark, enten du sitter på alle fire eller står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...