Gå til innhold

Romaskin/apparat


Gjest Gjest_sunglasses

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sunglasses

Hei,

Jeg titter etter et enkelt treningsapparat jeg kan ha i hjemmet for å trene rompe og lår. Skulle gjerne hatt fastere rompe og lår da mage, rygg og armer har blitt fastere etter at jeg begynte med trening og sunn kost for alvor. :)

Jeg har en spinningssykkel som blir hyppig brukt, men den ser ikke ut til å ha så veldig stor innvirkning på rompe og lår, som egentlig ikke er så store - bare litt slappe.

Vil en romaskin/apparat ha god effekt? Jeg går også turer to-fire dager i uka, som jeg har gjort ved siden av spinningen, men ønsker å se resultater litt "fortere"... :blink:

Eller kanskje en elipsemaskin/crosstrainer er bedre? Jeg ser etter noe til under 1000 lappen da jeg er en student som lever med budsjetter. :fnise:

Endret av sunglasses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En romaskin er et supert treningsapparat om du vil øke både kondisjon og styrke.

Romaskinen etterligner bevegelsesmønsteret i roing som på mange måter er en ideel treningsform. Denne formen for trening gir størst belastning på de store muskelgruppene i rygg, mage, sete og lår. Den gir også meget god trening til skuldrer, rygg, armer, legger og midje. I tillegg får du utfordret hjertet og lungene skikkelig.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kjapt svar!

Skal ta en titt på priser på romaskin. Har en elipse/crosstrainer samme effekt?

For så vidt så trener du alle de samme muskelgruppene ja.Kommer bare an på hvilken trening du kommer til å trives best med uten å gå lei samt at du skal klare å øke tempo/lengde ettehvert. Personlig like jeg bedre elipsemaskin, føler jeg klarer å utfordre meg mer på den maskinen, i tillegg bråker den ofte minde.

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider