Gå til innhold

Hvor dyrt er det med barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

I tillegg til klær, utstyr, leker, bøker, datamaskin, barnehage, ekstra melk på skole, sfo har jeg brukt mye penger på aktiviteter som gir gode opplevelser og minner, dvs togturer, fly, teater, fornøyelsesparker, barnevennlige hotell, resturangbesøk, kino turer og ikke minst en fomue på badeland:)

Jeg bruker penger på barnet mitt, så lenge jeg har født det inn i denne verden skal jeg også sørge for økonomisk trygghet. Sparer til sertfikatet allerede nå;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå regner jeg ikke med barnehageutgifter, men ungen koster oss ikke mer enn vi får i barnetrygd i måneden. Jeg sparer barnetrygden på en egen konto og kjøper klær og utstyr han trenger fra den kontoen. Holder i massevis. Har akkurat kjøpt vinterutstyr (vinterdress, lue, votter, ullundertøy og mellomlag og sko) for noen tusen kroner, men det holder jo gjennom vinteren. Jeg kjøper kvalitet, så vet jeg at det holder. Etter endt sesong vasker og reimpregnerer jeg det, og henger det i skapet i påvente av nestemann.

Mat orker jeg ikke regne på, han spiser oss ikke akkurat ut av huset.

Ungen er snart to år gammel, så jeg regner med det blir dyrere etterhvert som han vil delta på aktiviteter og begynner å slite mer på klærne.

Skrevet

Det er ikke bare klær og utstyr som koster. Når man er liten er briller veldig morsomt, og det blir fort en fem-seks barnetrygder når de knekker dem fant jeg ut... :(

Eller når de tegner på flatskjermen som jeg hører andre forteller.

Skrevet (endret)

Tja, jeg kjøpte nettopp sesongens tredje (!) par fotballsko til barn nummer tre. Barn nummer to må ha nytt ballettutstyr (koster det hvite ut av øyet), alle må ha nye høstsko, barn nummer en har vokst ut av skiene og skøytene sine og trenger nytt regntøy (for all del ikke billig gummiregntøy, det er nemlig schikkelig dølle greier assa ). Sommerleir kostet over sju tusen for to stykker, og så var det to på fotballskole- tre tusen. Ferien regner jeg ikke med, men det kostet da noen tusenlapper per barn i fly og opphold. Det er instrumentleie og aktivitetsavgifter på minst 20000 i halvåret for alle sammen. Og skolemelk, nye klær, mat, moro og ferier. Bursdagsgaver til kompiser og kinobilletter. Barnehage og SFO regner jeg ikke med, det er ikke valgfritt.

For å si det sånn, jeg gidder ikke regne, for jeg vil ikke vite det. Men det er ingenting som var så billig som barnevogna, sett i etterkant... ;)

Endret av Nigo-san

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...