Gjest Gjest_nina_* Skrevet 1. september 2009 #1 Skrevet 1. september 2009 For tre uker siden ble jeg å sønnen min syk over natten. Hovne mandler, slimete luftveier, verk i kroppen å alle symptomer på influensa. I panikk av vanvittig tung pusthet gikk jeg ned på legevakten. De sa jeg hadde en kraftig hals betennelse å ga meg sterke ibux. etter 5 dager drar jeg til lege kontoret ( fikk ikke egen fastlege ) Fordi jeg å sønnen min på et år ennå er syk. Da sier legen jeg har bihulebetennelse å de gir ikke medisin mot dette, å dermed drar vi hjem igjen. ( tok stikk prøve fant ikke bakterier i kroppen på verken meg eller sønnen min ) Dermed går det 5 dager til, litt mindre feber men ekkel hoste fremdeles. Best, enda en legetime ( fikk ikke hos fast lege denne gangen heller) Da fikk jeg konstantert bronkitt å sønnen min en liten forkjølelse. Jeg fikk asma medisin til å ta om kvelden mot tungpustheten. ( de gir ikke pencelin mot bronkitt ) Så går det en uke til å har fremdeles dorlig form. Mindre feber å verk men fremdeles hengende igjen å slimete luftveier. Endelig kommer jeg til hos legen min å hun konstanterer at jeg har Lungebetennelse! ( tok ingen prøver ) å gir meg pencelin! sønnen min har forresten bare snørrete nese nå å virker på mer enn bedringens vei. (lite hoste) Hvordan i all verden kan jeg stole på at dette ikke vil utvikle seg mer å at det bare er en lungebetennelse eller hva det nå er? Kan det være grise fluen? Hvordan kan de se forskjellen på virus å bakterierier. Burde jeg best ENDA en lege time til sønnen min selv om han virker bedre? Kan dette være svine influensa som har utviklet seg....? føler ikke legene er grundig i det hele tatt...... hvem kan få 4 diagnoser på 3 uker????? vanvittig.... Uansett jeg har nå minimalt feber ( bare om kvelden) litt groggy i luftveiene ennå men ikke forverret å allmentilstanden er bra.... er en syndig røyker å klarer heller ikke la være selv om jeg er syk.... men så kommer det store spm. burde jeg bekymre meg??? Huff.... håper på svar hilsen meeeeeget bekymret mor....
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #2 Skrevet 1. september 2009 Sannsynlig har dere en virusinfeksjon. Det gir ikke stort sett ikke noe utslag på blodprøver, og heller ikke veldig spesifikke funn på prøver. En virusinfeksjon kan kompliseres ved at man får f.eks en lungebetennelse i tillegg, men om legen din hadde skikkelig grunnlag for å stille den diagnosen kan jeg ikke svare på. Når dere begge to blir bedre, kan dere slappe av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå