Gå til innhold

Totaloppussing av bad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp badet, men sliter litt med å vite hvem vi skal henvende oss til. Eller dvs vi har henvendt oss til en rekke firmaer, men kun ett har svart (og vi tror at de har skrudd opp prisen en hel masse). Vi vet ikke helt hvordan vi skal tolke de andre som ikke lar høre fra seg, men lurer vel egentlig på om noen her har noen anbefalinger på rørleggere/murere i Osloområdet? Vi er ikke så veldig interessert i å prøve ut anbudstorget, da vi har hatt flere dårlige erfaringer med dem tidligere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer faktisk vi på også. Har vært i kontakt med flere, men kun en som har svart oss og anbudet var for høyt synes vi. Vanskelig dette her.

Skrevet

Vi brukte Bravida og var veldig fornlyd med det. De kunne ordne alt, og hadde kort ventetid. Det er sikkert mulig å få det litt billigere dersom man leter etter en billig rørlegger, en billig elekttrikker, billig interiør selv osv, men med Bravida så kunne de koordinere alt og vi visste akkurat hvor mye det kom til å koste. Ikke noe problem med at elektrikkeren ikke dukket opp slik at vi måtte avbestille rørleggere som da ikke kunne komme på en måned osv. Foreldrene mine prøvde seg på denne metoden, og har brukt nesten et år og nesten dobbelt så mye på et bad som var mindre enn vårt.

Skrevet

Selv med finanskrise og et rolig byggmarked har visstnok ikke rørleggerprisene gått ned. Så det er nok derfor dere har fått kun en pris som også er høy. Rørleggerene har fortsatt nok å gjøre.

Har dere purret opp dem som dere har bedt om pris fra da? Ofte er masing det eneste som fungerer. Men dersom de synes det er en liten fillejobb for dem og at de ikke har stor sjanse for å få jobben, så er det ikke sikkert at de gidder å bruke ressurser på å prise arbeidet.

Har dere spurt rørleggere direkte eller spurt via baderomsleverandører (f.eks. Bademiljø)?

Skrevet

Vi fikk tilslutt flere svar og jeg var ganske sjokkert da det viste seg at det ene budet lå 110 000 kr over det andre. Riktignok så sa denne rørleggeren at vi skulle se på det og at vi sikkert kunne komme til enighet, men det er nesten for drøyt altså! han hadde i tillegg oppgitt det som måtte gjøres for seg, men ikke skrevet noe om hvordan han priset de forskjellige tingene. Og dette er en rørlegger som jeg har brukt før og som jeg har hatt stor tiltro til. Det andre budet kom fra en jeg har fått anbefalt fra flere steder. Tror jeg skal gå for nr. 2 denne gangen her, ja...

Skrevet
Vi fikk tilslutt flere svar og jeg var ganske sjokkert da det viste seg at det ene budet lå 110 000 kr over det andre. Riktignok så sa denne rørleggeren at vi skulle se på det og at vi sikkert kunne komme til enighet, men det er nesten for drøyt altså! han hadde i tillegg oppgitt det som måtte gjøres for seg, men ikke skrevet noe om hvordan han priset de forskjellige tingene. Og dette er en rørlegger som jeg har brukt før og som jeg har hatt stor tiltro til. Det andre budet kom fra en jeg har fått anbefalt fra flere steder. Tror jeg skal gå for nr. 2 denne gangen her, ja...

Gjaldt dette hele jobben inklusive murer, elektriker og alt? Jeg holder også på og skal pusse opp badet, men må ærlig si jeg har litt problemer med å forstå gangen i dette.. Har ringt en rørleggerforretning og det kom en på befaring. Men de har visst ikke sånne "pakkeløsninger", men kontakter murer o.s.v som de har "avtaler" med. Men da får jo den rørleggeren jeg har kontaktet kun betalt for sin del av jobben? Når det er sånn, må jeg da innhente pris fra hver enkelt yrkesgruppe da? Så de må egentlig på befaring alle sammen? Kronglete det her...

Skrevet
Gjaldt dette hele jobben inklusive murer, elektriker og alt? Jeg holder også på og skal pusse opp badet, men må ærlig si jeg har litt problemer med å forstå gangen i dette.. Har ringt en rørleggerforretning og det kom en på befaring. Men de har visst ikke sånne "pakkeløsninger", men kontakter murer o.s.v som de har "avtaler" med. Men da får jo den rørleggeren jeg har kontaktet kun betalt for sin del av jobben? Når det er sånn, må jeg da innhente pris fra hver enkelt yrkesgruppe da? Så de må egentlig på befaring alle sammen? Kronglete det her...

Alle firmaer jeg har hatt kontakt har også hatt avtaler med forskjellige murere, flislegger, elektrikere osv, men jeg blir enig med rørleggerfirmaet om jobb og pris og så får de avtale videre med sine samarbeidspartnere. Jeg har tidligere kun forholdt meg til rørlegger, aldri flere parter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...