Gå til innhold

katalog med brudebuketter


høst

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at blomsterforhandler har kataloger med forslag til brudebuketter som man evt. kan ta med seg hjem og se i? Har vanskelig for å bestemme meg og trenger tid og ro til å studere forskjellige forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har nok album/kataloger over buketter, og kanskje særlig buketter de har laget selv tidligere. Men at du får ta de med hjem og studere i ro og mak har jeg lite tro på... icon_wink.gif

Men hva med å studere bilder på nettet - det er jo en masse nettsteder med brudebuketter! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg tror de fleste btuikker har perler e.l. med bilder av buketter. Jeg kikket i en slik perm for litt siden som lå på disken i en blomsterbutikk. (Niso: det var i blomsterbutikken på Korokstadsenteret faktisk, kanskje et tips om du ikke har bestemt deg ennå?)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samtlig av de blomsterbutikkene jeg har vært hos i Oslo har samme perm. Den er nok fra 80 tallet eller noe slikt og duger ikke særlig. Dog hadde en av butikkene masse takkekort der man kunne se hva de faktisk hadde laget.

Ta en rundt og se. Du får sikkert låne en stol å sitte å titte litt.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristinK:

Takk for tipset, men jeg har bestemt meg for de dyprøde callaene. icon_smile.gif

Har allerede kjøpt inn noe til borddekorasjoner som "matcher" i farger og har noen fine ideer - fikk hjelp i en blomsterbutikk på Aker Brygge som jeg tilfeldigvis dumpet innom. Siden det var rett etter Valentin-dagen, fant jeg blant annet noen fine hjerteformede klare glasskåler som jeg skal ha vann i bunnen av, og kanskje noen stener. Og så skal jeg ha en orkide i samme farge som callaene pluss litt grønt (bjørnegress eller galaxy-blader muligens). Disse skålene skal jeg ha i mellom de litt større oppsatsene, som skal gå i kremhvitt og grønt, og noe dekor i den dyprøde fargen. Tror det kan bli lekkert! icon_smile.gif

Jeg har dessuten noen kontakter i MesterGrønn, så jeg regner med å kjøpe blomstene mine (bukett, knapphullsblomst(er) og det øvrige til dekorasjoner) der.

[ Dette Innlegg er endret av: Niso den 2002-02-25 11:59 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Niso den 2002-02-25 12:08 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Har lyst på calla jeg også, men kommer sikkert til å ende opp med dyprøde roser. De er jo så nydelige! Også er det så vanskelig å betsemme deg, helt håpløst!

Hva slags bukett skal du ha da, finnes det noe bilde av den? Og har du fått noe prisoverslag på hva blomstene vil komme på?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir nok denne: http://www.homestead.com/thefloralcottage/...s/tw22-3-01.jpg (eller en som ligner veldig på denne) icon_smile.gif Men de callaene jeg så på Aker Brygge hadde en jevnere, dypere rødfarge (ikke så mye hvitt/rosa på blomstene), altså slik som de på bildet er helt ytterst.

Prisen vet jeg ikke ennå, men takket være bekjentskaper i MesterGrønn som jeg nevnte, så blir det nok en del under full pris. (Har bare blitt forespeilet en "bra pris" foreløpig...) icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Den buketten falt jeg totalt for også, men jeg har en følelse av at den blir litt for "røff" til kjolen min. Calla er nydelig, men samtidig ønsker jeg en litt klassisk bukett. Derfor aner jeg ikke hva jeg ender opp med, det kan bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - håper ikke buketten kan bli for røff for meg også da... Det har jeg ikke tenkt på! icon_smile.gif Har ikke tatt med meg bilde av kjolen og buketten til blomsterbutikken ennå heller. Har ikke tid før tidligst fredag til å gjøre det...

Men - hva synes du da - kjolen min ligner denne: http://www.bridalimages.com/html/gowns_pro...onovias_05.html og http://www.wharf.com/sourpuss/wedding/photos.htm - men har kortere chiffonermer (lange, men ikke sååååå lange...). Kjolen (og jeg) er jo også en størrelse 46, om det har noe å si...

Vil gjerne høre din mening, om du synes at buketten ikke passer kjolen, så må du bare si det! icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg har sett på kjolen din tidligere også og jeg tror en slik bukett kan være kjempefint til den type kjole. Selv skal jeg ha en veldig tradisjonell og klassisk en med enkle broderier og stort skjørt. En "typisk" brudekjole m.a.o. Jeg tror derfor ikke den buketten passer så godt til min kjole. Men din kjole er jo stilig, og jeg tror det blir skikkelig fint. Tror det passer bedre med en slik bukett til din kjole enn en helt vanlig klassisk en. Ikke så lett det der, men blomsterdekoratørene finner garantert en bukett som passer til oss og vår stil. Selv har jeg kjole i 44 og siden jeg er litt rundt vil jeg ha en bukett som ikke er alt for liten også. Mye å tenke på for oss jenter gitt!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tilbakemelding! Nå gjenstår det å se om blomsterdekoratøren er enig! icon_wink.gif

Uff, vi har vel sporet en smule av fra det opprinnelige spørsmålet her... Håper vi er tilgitt! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...