Gå til innhold

Når pynte?


Gjest aia

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en sjokolade kake som jeg skal ha smørkrem på, skal ha den til Søndag. Hvor lang tid før kan jeg lage den? Børr kaken vere helt kald når jeg skal pynte den?

Og er det noen som har noen gode tips til hvordan få kaken ut av formen uten at den blir ødelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest negasjon
Jeg skal lage en sjokolade kake som jeg skal ha smørkrem på, skal ha den til Søndag. Hvor lang tid før kan jeg lage den? Børr kaken vere helt kald når jeg skal pynte den?

Og er det noen som har noen gode tips til hvordan få kaken ut av formen uten at den blir ødelagt?

vet ikke hvilken kake du mener, er det sukks-terte som er laget med mandler? I alle fall vet jeg at smørkrem skal påføres en kald kake. Selve kaken kan du lage når du vil bare den er kald når du pynter den. En ferdig pyntet sukessterte kan fryses og deles i to om gjestene ikke blir så mange.

Men tror generelt at man ikke skal pynte noen kaker før de er kalde, men ikke alle tåler fryses. Sjokoladekaker tåler en omgang i fryseren og har du plass, og den er kald, kan du pynte den før du fryser den, det tror jeg...men nå ble jeg usikker på om det er riktig bortsett fra suksessterte da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...