Gå til innhold

Magetrøbbel av medisin

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_undrende_*
Skrevet

Jeg er en jente på 18, som fikk bihule betennelse i sommer.

Fikk først en antibiotikakur som heter apocillin. Var helt fin og fikk ikke mageproblemer av denne mens jeg gikk på den.

Da jeg sluttet, hadde jeg fortsatt vondt i bihulene, så jeg gikk tilbake og fikk en litt sterkere kur.

Greia er, at jeg ble frisk av denne. Så frisk som bare det, magen min fungerte bedre enn det den har gjort tidligere(vært en del plaget av luft). Så jeg satte pris påd enne medisinen.

Men nå, når jeg har sluttet igjen, er bihulene fine, men magen kjempetrøblete.

Har dårlig mage veldig ofte og ca annenhvert måltid jeg spiser blir til at jeg får diarè.

Også myye luft. Og slik har det pågått helt siden jeg sluttet på kuren, som er to uker siden.

Er ikke dette veldig merkelig?? Siden det står at bivirkningene er dårlig mage, så får jeg en rolig fin mage når jeg bruker medisinen, men nå er den bare supertrøblete?

:(

Videoannonse
Annonse
Gjest harefor
Skrevet

dette er ikke en uvanlig reaksjon, og det kommer mest sannsynlig av det som vanligvis skjer med antobiotika:

det fjerner alle bakterier, inkludert de gode i magen.

ta en tur på helsekost og kjøp en melkesyrebakterie-kur.

ikke gå for de vanlige på apoteket, de inneholder kun en million - mens de på helsekost inneholder 8mill.

kan gi litt ekstra luft i magen de første dagene, men så bygger de opp bakteriefloraen igjen.

prøv det i to uker ca, og bedrer det seg ikke ville jeg tatt en tur til legen igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...