LekeHusmor Skrevet 31. august 2009 #1 Skrevet 31. august 2009 (endret) Har sikkert vært lignende tråder før, men jeg lager en til Hva har dere alltid i kjøleskapet? Hos meg er som regel alltid: Parmesan Hvitløk Smør Norvegia Sitron Tomater Egg Agurk Melk Hvitvin Og jeg prøver å ha fløte, creme fraiche og div. andre grønnsaker tilgjengelig også. Endret 31. august 2009 av LekeHusmor
Edie Skrevet 31. august 2009 #2 Skrevet 31. august 2009 Haha. Her er det så varierende. Kan gå fra helt tomt til stappfullt (grunnen er oftest fordi vi lager ukesmeny og handler en dag i uka - ergo fullt dag 1, tomt dag 7) Men det jeg alltid har i kjøleskapet er vann.
twinklestar Skrevet 31. august 2009 #3 Skrevet 31. august 2009 hmm... har alltid: melk vann paprika salat smor egg ketchup sennep chillisaus cola zero bokser (som regel alltid...) det var det jeg kom paa i farta iallfall.
Gjest negasjon Skrevet 31. august 2009 #4 Skrevet 31. august 2009 Yoghurt naturell Oliven Fetaost Tomat Agurk (også syltede) Rødbeter (som rgel syltede) Løk Ost, varierer Salat Gulrøtter Poteter Hvitløk Chili Kaviar Egg Fløte gjerne av holdbarhet Sennep Bær ...og i fryseren er det ...men det var ikke spørsmålet, i matskapet, en del, men alt varierer. Ingenting er konstant der, som regel er helmelk i kjøleskapet og noen andre grønnsaker nederst i skuffa, og cola og av og til noen pils eller hvitvin. Akkuat nå er det reker der og, men jeg lurer på om de holder seg selv om andre sier at de gjør det når de er i lake.
venus_ Skrevet 31. august 2009 #5 Skrevet 31. august 2009 Har som oftest: - melk - cottage cheese - mager kesam - mager vaniljekesam - tine smør - ost - skinke - kaviar - lettmajones - hvitløk - paprika - egg - sitron - sennep - worchestersaus - sweet chili sauce
Gjest Frosk Skrevet 31. august 2009 #6 Skrevet 31. august 2009 Har vel som regel alltid: * Tahini * Sennep * Økologisk ketchup * Tabasco * Sweet chili saus * Soyasaus * Margarin * En eller annen form for yoghurt * Peanøttsmør (økologisk) * Linfrøolje * Juice * Tomater * Gulrøtter * Løk * Chili * Epler * Sitroner * Lime * Vann (kan ikke drikke vann fra springen her) Annen frukt / grønt varierer, men har som regel mye forskjellig
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2009 #7 Skrevet 31. august 2009 Vi har alltid melk bordsmør kokt skinke agurk tomat paprika ketsjup sennep tacosaus gul og rød løk
MarianneE Skrevet 1. september 2009 #8 Skrevet 1. september 2009 melk egg gulrøtter paprika Norvegia brelett og soft smør (vi har hvert vårt) eplejuice majones pastasaus yoghurt løk hvitløk parmesan
Gjest Lyh Skrevet 1. september 2009 #9 Skrevet 1. september 2009 Dette har jeg alltid i kjøleskapet: - Melk (Tine lett og ekstra lett fra Q) - Juice - Norvegia - Gulerøtter - Paprika - Agurk - Makrell i tomat - Løk - Brokkoli - Ruccola/isbergsalat - Heinz ketchup - Thousand Island dressing - Hvitløk - Melange - Egg - Honning - Jordbærsyltetøy Er vel det jeg kommer på i farten
Fi Skrevet 1. september 2009 #10 Skrevet 1. september 2009 Vårt veksler fra ganske fult til nærmest tomt. I snitt har vi alltid dette i kjøleskapet: - melk (jada, må ha det - bare MÅ ha det!) - margarin - fetaost - bringebærsyltetøy - ketchup - norvegia - rødløk - paprika - tomat - vann (liker vannet mitt KALDT!) - salsa - fransk dressing - chili - senep - Sweet chili saus - chutney - egg
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #11 Skrevet 1. september 2009 melk meierismør egg vann espresso salte ansjos på glass lys og mørk soyasaus sesamolje fiskesaus oliven kapers soltørkede tomater i olje fransk sennep lønnesirup matyoghurt crème fraîche parmesan valnøtter sild rugbrød vellagret norvegia/sveitser/Jarlsberg kokt skinke Cottage cheese majones sitroner agurk grønn salat (oftest et par-tre ulike) løk gulrøtter stangselleri og/eller purre et varierende utvalg andre grønnsaker
GodsChild Skrevet 11. september 2009 #12 Skrevet 11. september 2009 (endret) Det varierer litt, men dette er det jeg maa ha: * Kokosmelk * Lime * Loek * Yoghurt naturell * Avocado * Tomater * Tomapure * Hvitloek * Encona hot pepper sauce * Frisk koriander Og i skapet: Grovt gult maismel "Precooked" maismel (gult) Tunfisk Boenner Brun ris Grovhakkede tomater Kakao Div krydder Gjaerfri buljong Ryvita knekkebroed Og saa har jeg som regel oliven, tapioca og soltoerkede tomater ogsaa. Mye annet jeg alltid har i kjoeleskapet ogsaa, men dette er altsaa det jeg ikke kan leve uten Endret 11. september 2009 av GodsChild
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå