Gå til innhold

Kjøttdeig


monkeyhub

Anbefalte innlegg

Hei!

Butikkene bugner at ulike typer kverna kjøtt. Pleier å varier litt på type, men kjøper både kjøttdeig, karbonadedeig, kyllingkjøttdeig og svinekjøttdeig.

Noen som har meninger om hvilken av disse som er sunnest??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

kyllingkjøttdeig er vell det sunneste alternativet.

kommer vell mest an på om du bare skal spise sunt eller om du skal muskler.

Men skal du spise sunt så er kyllingkjøttdeig det beste alternativet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karbonadedeig er vel den med minst fett av alle typene? Tror det pleier å være rundt 6%..

-og det minst gode, dessverre, etter min smak...veldig kompakt liksom! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil og tippe kyllingkjøttdeig er det sunneste alternativet. Er det jeg synes er best og.

Kyllingkjøttdeigen inneholder mer fett enn karbonadedeigen om det er det dere tenker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk innholdet i de ulike typene her, så kan du selv se hvilke du mener er den som er sunnest:

http://matportalen.no/matvaretabellen

Personlig bruker jeg bare karbonadedeig, synes den smaker mye bedre enn de andre, men det er smaks sak..

Endret av Lotte27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spiser lite karbohydrater bør du gå for varianten med mest fett. Den metter bedre, og gjør mer for helsen, vekten og utseendet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikkje alle typene kjøttdeig på matportalen sine lister, men ut i fra det eg kunne se, er det bare å styre unna vanlig kjøttdeig.

Kyllingkjøttdeig og karbonadedeig er mye bedre, og eg vil tro det samme gjelder for svinekjøttdeig. Men hvilken av de tre som er best var vanskelig å finne ut av! Eg får vel fortsette som eg har gjort til no med å variere mellom disse tre typene:)

Klart mest protein i kyllingen da, så da kommer eg til å velge litt ut i fra ka eg har tenkt å ha til mtp å prøve å balansere måltidet best mulig.

Synes ikkje det var noe særlig med karbohydrater i noen av de ulike sortene slik eg kunne sjå...

Takk for tips om ei super nettside forresten! matportalen kommer eg til å bruke mer, håper det kommer flere matvarer i tabellene etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt kyllingkjøttdeigen er sunnest, skal vi tenke på hva som er sunnt og ikke bare fett innhold. Den inneholder bare 7.5 g fett, så ikke mye mer enn karbonadedeig. Og svine kjøtt og okse kjøtt skal man spise lite av da dette ikke er bra for kroppen og spise mye av. Kylling kan man spise mye mer av.

Så selv er det kyllingkjøttdeig jeg spiser mest av, og noen ganger karbonadedeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man velger såpass magre alternativer skjønner jeg ikke hvorfor kylling skal være sunnere enn storfekjøtt f.eks. I storfe får man feks mer jern enn i kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...