Gå til innhold

Halldis Marie og Morten - 10.08.2002


HMSP

Anbefalte innlegg

Siden det nå straks bare er 8 måneder igjen tenkte jeg at det var påtide å oppsummere litt.

Hvem er så vi? Et par i midten av 20-årene. Jeg er 26 og han 29.

Vi møttes på et utested for 4 år siden. Ganske utrolig siden ingen av oss er fest mennesker.

På dagen 4 år etter at vi møttes fridde han. Meget romantisk. Så nå blir det bryllup.

Valget av kirke var forholdsvis lett. Begge foreldreparene er gift i den kirken og jeg er døpt der. Dermed var det bare å reservere Johannes kirken i Bergen. Vi er forsåvidt godt igang med planleggingen. Men jeg har planer om å få samlet alle foreldrene for å få bedre overblikk og fordele noen oppgaver.

Jeg kommer nok ikke til å skrive så ofte nå i begynnelsen, men litt nå og da

- - - - - - - - - - -

~~~HMSP~~~

02.01. 13:42

RE: HMSP og Morten 10.08.2002

Av: 20April2002

Profil | E-post

Hei og hopp

Her kommer første hilsen fra meg Hvor langt er du kommet i planleggingen - har du funnet kjole eller ?

Akuratt nå har jeg full kontroll - er kjent for å være tidlig ute med det meste så det er nok derfor jeg er kommet så godt i gang. Kjolen er jeg kjempefornøyd med - den skal jeg få sydd inn 28 februar og gleder meg stort til det. Jeg fikk den til en knallpris. Vel tusen takk for at du la innlegg i min dagbok. Kos deg masse med planleggingen - den er kjempeartig synes jeg

- - - - - - - - - - -

20 April 2002

07.01. 09:52

RE: HMSP og Morten 10.08.2002

Av: HMSP

Profil | E-post

På tide med en ny rapport?

Vel, i allefall et forsøk på en oversikt

Vi har noe(håper jeg ):

-Kirke

-Prest(har med egen)

-Lokale

- Koldtbord

- Blomster

- Overnatting

- Drikk også, men vi har ikke bestemt hva ennå.

-Brudebuketten bestiller vi ant. hos de som skal lage til lokalet

-Frisør, min søster tar det og sminke

-Kjole, syr selv sammen med min mor

-Sko, fant på salg

-Slør, låner det, veske og cape av min forlover

-Hans klær, kjøpt på salg

-Ringer, bruker de vi har

-Invitasjoner, brenner CD til de som kan mottat det

-Program, Sanger og takkekort går i samme stil

-Satt opp noen ønsker for hvem som kan hjelpe med gjennomføring.

Hva vi må fikse:

-Bestemme drikke

-Transport

-Fotograf/video

-Sko til ham

-Gjesteliste - mareritt!

+ sikkert en haug med ting jeg ikke husker nå.

Men da er det jo ikke viktig, så da så....

Det var dagens rapport.

Klem fra meg

- - - - - - - - - - -

~~~HMSP~~~

23.01. 01:23

RE: HMSP og Morten 10.08.2002

Av: Pludre

Profil

Heisann !

Tenkte jeg skulle legge igjen en liten hilsen her inne. Ville bare si lykke til med planleggingen, det går nok fint.

Stoor klem fra Pludre

- - - - - - - - - - -

Smil til verden og den smiler til deg !!

-------

Her er mine første spede forsøk på en dagbok

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var også jeg omsider kommet over i dette nye forumet.

Hvordan ligger vi ann? Kjolen nærmer seg ferdig. Gleder meg til å reise ned og sy videre selv om ikke det kan skje før i juni.

Min kjæres antrekk er på plass og henger i skapet.

Fotograf har vi booket løtvedt på torget (i Bergen) og tror det blir bra.

Innvitasjonene er nå ferdig og kan beskues her.

Vi jobber med kirkeprogrammet og håper nå bare på å få godkjenning av presten.

Neste tur til Bergen blir i forbindelse med 17.mai. 23.mai har jeg eksamen så i den forbindelse passet det med noen dager planlegging. Da skal vi treffe fotografen og hovmesteren igjen.

Ekteskapsveiledningen går sin gang. Vi har nå bare en gang igjen før vielsen, men den skal vi ikke ha før i juni.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo på deg icon_smile.gif

Tusen takk for hilsen i boka mi, hyggelig at du fant meg igjen etter at jeg skiftet nick.

Det begynner å nærme seg dagen med stormskritt, 54 dager igjen.

Du har jo bare litt over 3 mnd igjen selv, har du begynt å kjenne noen sommerfugler i magen ennå ?

Du spurte om jeg følte om jeg kom nærmere min kjære og lærte mer om hans syn på ting gjennom samtalene med Pateren?

..og ja det kan jeg vel si at jeg gjorde... også fordi jeg har mange like synspunkt fra min tro som er en blanding av katolsk og protestantisk icon_smile.gif

Jeg gleder meg veldig til vielsen og til vår Pater skal velsigne ringene våre icon_smile.gif

Håper all planleggingen går som smurt for dere, innbydelsene deres er forresten kjempefine, gratulerer masse med de !!!!

mange varme tanker til dere begge:)

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 100 dager igjen!

hjelp! Jeg tror jeg får litt nerver, selv om jeg føler jeg har full kontroll.

De av invitasjonene som skal sendes er sendt. Vi har begynt å levere ut de andre og sluttfører det i løpet av et par uker.

Plan for kirkeprogrammet er nesten klar.

Det er fortsatt et par små problemer, men jeg burde slappe av og stole på at alt ordner seg til slutt.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen i dagboka vår!!!

Jo nervene er under kontroll. Sitter litt å tvinner tommeltotter-føler ikke at det er så mye jeg kan gjøre nå før de siste 2 ukene før...

Men nervene kommer nok tidsnok. Joda vi tar vare på kjærligheten så godt vi kan i en hektisk hverdag...

Forresten så lurer jeg på: hvordan lager man hjemmeside????

er litt grønn på data skjønner du icon_frown.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Så var det på tide med en ny oppdatering.

Vi har akkurat kommet tilbake fra en lang tur til vestlandets hovedstad.

Der fikk vi gjort unna et par møter med forskjellige deler og føler nå mer enn noen gang at dette nærmer seg.

Vi fikk snakket med presten. Han godkjente punktene i ritualet før han hadde en lang prat om hva som egentlig ligger bak løftet.

Vi hadde et konstuktivt møte med kantoren. Fikk endelig valgt utgangsmarsj. Deilig.

Så er det slik at kirkekontoret har klart å legge neste vielse bare 45 minutter etter vår. Normalt sett er det sikkert ikke noe problem, men for oss som ønsket en stor personlig vielse ble det et problem.

Nå håper jeg imidlertid å ha fått redusert slik at det ikke blir alt for mye forsinkelse.

Møte med fotografen og selskapslokalet klarte vi også.

Fotografen skal enten fotografere på Bergen hus (hvis det blir fint vær) eller inne på Ricks (hvis det ikke blir fint).

På Ricks har de nydelige gamle salonger og det er en av disse vi skal bruke til å fotografere i.

Nå har jeg fått bordplan så nå er det bare å vente på svar fra gjestene før jeg lager bordoppsettet.

Denne neste måneden blir hektisk med eksamen for meg og utenlandsreise for min kjære. Men vi håper å få startet på sanghefter og kirkeprogrammene (trykkingen) - dette da de vil ta lang tid ;-o

Kjolen er på stedet hvil. Jeg reiser nedover i midten av juni og syr litt så da håper jeg det at det hjelper.

Det var vel det jeg hadde for nå.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Påtide med en oppdatering.

I helgen hadde vi begge utdrikningslag. Vi våknet tidlig og sto opp. Mens vi satt og spiste frokost kom Mortens bror og forloveren. Som forventet.

Vi hadde vurdert å stikke av, men ente med å skrive en lapp om at vi var bort (hvilket ingen tok ad notam :-? ). Etter en liten stund ringte det på igjen. Jeg sier til Morten at jeg ikke var hjemme, men han sa ja likevel.

Kanskje like greit. Det var nemlig ikke min vennine, men en helt ukjent mann. Her var det skifte klær og så på motorsykkeltur. Lang ut til Ås og tilbake.

Vi endte utenfor frognerparken. Der var alle de andre.

På med T-skjorte med masse bilder av meg, slør og diadem. Nydelig!

Så rebus med morse - hjelp! - dette hadde vi glemt alt av. Jeg skammet meg litt da :D . Fikk litt hjelp og endte med rollerblades på bena. Inn mellom alle turistene. Unnskyld, excuse me, enschuldigung.

Etter to små intermesso med snorkfrøkens ku! bar det ut igjen. Ny rebus (som hver besto av 3 deler). Aromaterapi. Deilig. 0,5 timer med badstu, kaldt vann og 1 time med massasje.

Så var det "hjem" til botanisk hage og piknikk.

Tilbud om å gå og se på en vielse jeg hadde snakket om, men siden det var litt for sent ville jeg heller være sammen med dem.

Så bar det til Glazed and Amused. Kjempegøy. Vi gjorde det forrige helg også, så det viste de at jeg ville!!

Så endte vi på Bøler for å grille. Og tro det eller ei, der var Morten.

De hadde vært på pistolskyting, siklet på motorsykler og padlet kano.

Resten av kvelden ble vi der. Pratet koste oss + at jeg fikk veldig personlige gaver fra jentene som jeg skulle gjette hva var og hvorfor. Det gikk mye bedre enn rebusene.

I går fikk vi satt nytt kirkeprogram igjen. Har fått flyttet vielsen, så nå kunne vi lage den vielsen vi helst ville. Deilig.

Fikk også satt forslag til sanghefte.

De fleste har gitt beskjed, de vi mangler er vel hovedsakelig fordi vi ikke har vært hjemme i det siste.

Ganske straks reiser jeg til mamma for å sy kjole. Så nå er det helt deilig og jeg gleder meg masse.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En liten oppdatering kan være på sin plass.

Nå er det 10 dager igjen.

På fredag reiser jeg til bergen for å være der neste uke. Regner med at alt er under kontroll til da.

Morten har hatt to hektiske uker på jobb, men denne uken har vi fått gjort mye. Bordkortene til guttene er nesten ferdige - skal bare brenne ut noen sanger på de imorgen. De til jentene er litt lengre unna, men vi ser slutten på de også.

Sangheftene håper jeg å sette punktum for enten i kveld eller i morgen. Det er bare en usikker igjen så kan alt pakkes.

Brudekjolen er vel forvart i posen i skapet. Nystrøket og klar. Jeg håper jeg har husket alt jeg trenger.

I kveld skal vi ha mortens forlover med frue på besøk. Vinsmaking. Jeg drikker ikke vin så da er det kjekt at andre kan trå til og prøve.

Ellers skal alt være kommet i hus, bortsett fra det som må vente til neste uke da.

Gavene har begynt å komme også. Vi regner med å åpne dem i morgen kveld og så tar morten dem med når han reiser i neste uke.

Neste gang jeg skriver er jeg nok FRU.

Rart.

Men, men, det går nok bra :.-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...